KNRM reddingboot

Bas,

Van de site van Debro:

spanningsregelaar.jpg

spanningsregelaar-schema.jpg

Aansluitingen Potmeter: 1 en 3 zijn gelijk, 2 is de massa aansluiting
Aansluiting Spanningsregelaar: A = Regeling, B = Uitgang en C = Ingang

Groeten Justin

Hallo Justin,

Had inmiddels in een PB'tje naar zijn email gevraagd, heb namelijk de printlayout wel voor hem in Eagle..

Grt,
Roelof.

bedankt justin,
maar dat schema ken ik al, het ging mij om het schema van de printplaat.
Ik wil de printplaat zelf maken, maar ik moet het programma eagle nog leren.
roelof bericht is onderweg.
groetjes bas

Ja, daar was ik me al bewust van, het is ook een foto van het idee.

Als iemand mij kan helpen aan een foto van het interieur dan zie ik ze graag!!

Het prewetting systeem laat ik in eerste instantie achterwege. Kan ik later altijd nog eens modificeren.
Hoe ik dan de nozzels moet maken weet ik nog niet want ik wil niet dat er straaltjes komen maar een waaier..

grt,
Roelof.

Het is maar een idee, maar op 26 april is het landelijke redding bootdag dan zijn alle reddingstations geopend voor het publiek mischien kan je dan naar de dorus rijker gaan en foto's maken, of anders de KNRM informeren voor foto's

Groetjes Dick

ramen

Ik ben waarcshijnlijk veel te laat met dit berichtje.
Maar, waarom gebruik je geen rookkleurig glas ?

Geeft toch een beter effect dan schilderen, en je hoeft niet meteen heel het interieur te gaan bouwen.

Langs de andere kant lak ik mijn raampartijen ook al wel eens ipv transparant te maken.
Ik gebruik dan geen zwart want dat is nogal "hard", maar eerder donkergrijs (evt met wat bruin), dus vuil grijs-bruin-donker , euh zoiets.

Het hangt er eigenlijk allemaal van af wat je met je boot doet hè.
Als ie thuis op een kast staan dan is het natuurlijk mooi dat de ramen transparant zijn en het interieur is uitgewerkt.
Maar als je zoals ik eerder je plezier vindt in het varen dan vind ik het volledig uitwerken van het interieur niet zo direct een probleem.
Je ziet daar toch niet zo veel van als je vaart hè.

Enfin, het is maar een idee, van dat rookkleurig glas.

Y

Dit is inderdaad een zeer goed gedacht!
Dit doe ik meestal ook zo,en dan kun je nog altijd verlichting erin plaatsen.

Groetjes

Marc

Rjm69.. Misschien kan ik jou wel even een beetje blij maken :mrgreen: Ik heb namelijk nog een paar foto's van de dorus rijkers + interieur die ik vorig jaar gemaakt heb toen ze reserve lag op Ameland.. Het zijn er 6 die ik er gemaakt heb.. misschien zijn er 1 of 2 waar je niks mee kan.. maar als je wilt dat ik ze even post dan geef je maar een gil :wink:

Hallo Botter,
ik heb wel interesse in die foto's, heb een pb'tje naar je gestuurd.

Bas,
Is het nog gelukt met de print?

Om de ramen ondoorzichtig te maken heb ik ook al aan gedacht.
Heb hier "etalage" mappen waar A4 en A3 in kan. Dit is mooi hard spul en geeft het effect van die raamfolie stickers. (grijs ondoorzichtig)
Misschien dat ik dat er in doe, uiteindelijk wil ik wel dat interieur maar tot die tijd los ik het denk ik zo op.
Is mooier dan die hele tijd door de ramen heen de motoren etc. zien zitten.

Hier de foto's..

img1680lj4.jpg

img1681dn9.jpg

img1682gx2.jpg

img1684va6.jpg

img1685pt0.jpg

Ik heb 1 foto weggelaten omdat je hier toch niks mee kan :wink: Een foto waar je het water omhoog ziet spuiten van de waterjets.. tijdens het varen.. maar daar heb je dus niks aan..

Hoop dat je er wat aan hebt.. Heb je de foto's liever in hun normale formaat (2048 x 1536) dan stuur je maar een PB'tje..

Christian

Jeetje.. Ben nu bij me moeder.. Vind hier ook nog paar foto's van de dorus rijkers tijdens de vlootdagen.. Zal deze ook even posten.. zijn er 3 ofzo..

Edit: Dit zijn ze..

img1506oc0.jpg

img1508ci1.jpg

img1507cv2.jpg

img1522md9.jpg

img1518cn0.jpg

img1511bz8.jpg

img1517vk8.jpg

Sommige foto's zijn beetje onduidelijk.. maar dit komt omdat ik tijdens het maken van de foto's over moest schakelen op digititale zoom.. Zie maar wat je er mee doet :mrgreen:

En het waren er meer dan 3 dus :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Update:
Ben weer iets verder met de opbouw.
De ramen zijn er nu uitgefreesd en ben nu op zoek naar geschikte raamrubbers.
Heb ergens op het forum gelezen over de ruitenwissers (dan wel de echte!) die je kan gebruiken voor raamrubbers.
Heb bij mijn auto met de schuifmaat gemeten en jawel, het H-profiel komt goed overeen met de maat die ik nodig heb.
Moet nu dus even bij de garage naar een "oude" ruitenwisserblad vragen.

22032008309.jpg

22032008310.jpg

22032008311.jpg

22032008312.jpg

Moet zeggen dat het er gelijk heel anders uitziet!

grt,
Roelof.

Vraagje:

Ik heb maar 1 regelaar voor 2 motoren (600 of 700). Is dit verstandig of moet ik er nog een regelaar bij kopen?

grt,
Roelof

Je kunt de beide jetmotoren met één regelaar aansturen, kan zelfs nog een vliegreglaar zijn, je hebt tenslotte geen achteruit nodig.
Ik zou wel iedere jet een eigen servo voor de bucketbediening geven (de achteruit zo gezegd)
Als je namelijk twee onafhankelijk bedienbare buckets heb kun je het manoeuvren met een jet optimaal benutten, zelfs dwars uitvaren is dan mogelijk.

Heb de bucketbesturing al ingebouwd, helaas op 1 servo.

Heb er al vaker aan gedacht om de boel toch anders in te bouwen en ga denk ik toch zoals jij zegt 2 servo's gebruiken.
Ook wil ik i.p.v. 1 stuurservo er 2 indoen. Dit omdat de kracht toch wel erg groot wordt voor 1.
Ben bezig om een foto te uploaden, maar dat wordt pas vanavond denk ik. :(
(telefoon werkt niet zo goed mee ;))

Back