KOK rotorbladen?

Iemand enige ervaring met KOK CF rotorbladen?
Ik heb net een setje voor zowel mijn 450 als mijn 600 besteld maar ik lees erg weinig ervaringen over deze bladen.

710extreme.jpg

Hello Jeroen,

zelf vlieg ik al een tijdje met deze bladen op mijn Fury Tempest, de bladen presteren héél goed.
In samenwerking met Topblades zijn deze KOK bladen sinds begin dit jaar aangepast naar een nieuw zwaartepunt en andere voorloop, deze is bijna O.
Alleen de bladen waar in het klein topblades bij in het logo vermeld staat hebben deze eigenschappen, de andere hebben deze eigenschappen niet.
Deze aangepaste bladen beginnen nu pas echt in omloop te komen, zijn getest door verschillende toppiloten, en allen zijn het er over eens, dit zijn bladen die met de huidige generatie dure bladen makkelijk kunnen concurreren.
Eigenschappen :
minder klapperen bij hevige manuevers
goed zichtbaar
goede autorotatie eigenschappen
stabiel in hover en voorwaartse vlucht
Simpel, je zal dit zelf wel ondervinden in de positieve zin :wink:

Groetjes

Chris

Ik heb ze (KOK Topblades) ook al een tijdje op al mijn heli's gaande van 450 size tot .90 size (MA IonX2 met 710mm blades).
Persoonlijk vind ik dat ze zeer goed tracken, dus niet de neiging hebben om 'uit de bocht' te vliegen. Ze vliegen dus zeer nauwkeurig als op rails.
De prijs valt ook goed mee in vergelijking met andere blades.

Jurrien.

Dit klinkt goed! En dat nog wel van een paar toppiloten hier! :wink:

Ik heb dus een paar extreme 3D bladen bij ERCMarket besteld, dit is zo'n beetje de enige webshop die ze in voorraad heeft voor zover ik zie.
Het gekke is dat de 325 bladen voor de 450 die ik erbij besteld heb niet eens op de KOK website staan. Ze houden hun eigen site niet echt up to date.
Iemand op een ander forum beweerde dat ze door MAH gemaakt werden, maar dat lijkt me sterk want de CF weave zowel als de chord zijn heel anders dan MAH.

In ieder geval zal ik mijn ervaringen hier ook even neerzetten als ik ze binnen heb en het weer een beetje gaat meewerken.

eRCmarket heeft de oudere generatie bladen, niet degene met topblades in het logo, ook niet met de beschreven eigenschappen.
Ga naar mijn homepage en klik op TOPBLADES, daar zal je andere prijzen tegenkomen dan bij eRCmarket, deze nieuwe site is nog niet officieel in werking.

De 325mm blades worden op vraag van TOPBLADES gemaakt, die staan idd niet op de KOK site, nog andere blades zoals de carbon fixet blades staan er ook niet op.

MAH heeft totaal niets met KOK te maken, MAH worden in Rusland gemaakt, KOK in Cz, begin dit jaar heb ik samen met de eigenaar van TOPBLADES de KOK fabriek bezocht.

Topblades is de officieele invoerder voor Benelux en nog andere landen voor de KOK bladen, verschillende Nederlandse en Belgische winkels hebben ze reeds in voorraad.

Groetjes

Chris

Dat vragen wij ons ook af :?

De bladen zijn net hetzelfde, vorm, kleur, het verschil zit hem gewoon in het KOK logo en de eigenschappen, daarbij staat topblades bij op het logo, het zwaartepunt is aangepast en deze zijn ook beter uigewogen voor de voorloop, de bladen vliegen totaal anders.

Wat betreft de 325mm, de mallen zijn gemaakt voor TOPBLADES en normaal worden die alleen voor ons gemaakt, wat er verder ginds gebeurd hebben wij blijkbaar geen controle over, persoonlijk ben ik benieuwd naar het logo dat op uw bladen gaat staan.

Zelf heb ik deelgenomen in het aanpassingsprogramma tussen KOK en TOPBLADES, geloof me, deze bladen vliegen héél anders.

Groetjes

Chris

Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van Topblades Main Rotor Blades 325 mm Extréme
(Ordering number: 004325) t.b.v. mini Titan E325 ?

Iemand (toevallig) al ervaring met deze bladen i.c.m. mini Titan E325 ?

De KOK Tobladen voor de 450 toestellen (Trex450,mini Titan of MA Beam) zijn zeer licht, lichter bijvoorbeeld dan de SABs die ik had. Ze rollen dus zeer makkelijk en snel, ook tic-tocs gaan zeer snel met deze bladen.

Hey Maybe,

zoek naar topblades, de nieuwe site is sinds gisterenavond online, je vind er alle info om contact op te nemen of te bestellen.
De site is nog niet volledig AF, maar wel functioneel, dat is nu het belangrijkste.

Groetjes

Chris

Ik heb ook een setje KOk's voor de T-Rex 450 maar ik heb na een paar vluchten weer de GCT's erop gezet. Deze gaven me wat meer autoriteit op de pitch met licht 3D vliegen.

Ik denk dat het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Ik heb ook nog een setje mAH's liggen welke ik ook nog moet testen.....

Ik heb de KOK blades op mijn Mini Titan ook gevlogen.
Deze vliegen best aardig.
De Radix blades vliegen ook aardig maar vind ik nogal duur.
Ik heb nu de Funkey 320mm (zwart-gele kleur) van bij www.rchelistore.com
Dit is ongetwijfeld het beste blad wat ik tot nochtoe gevlogen heb.
De MT reageert uiterst precies op de swash en pitch met de funkey blades.
De climb out van mijn MT is nu veel sneller en de stops zijn er agressief.
De MT luistert nu echt naar de stick input.
Ik was verwonderd dat een blad zoveel verschil maakt.
Met de Funkey blades vlieg ik op de koop toe bijna 1 minuut langer als met de KOK blades terwijl er evenveel mah uit de battery word getrokken (battery 3S 2200mah).

Jef

@Jef,

- All the mainblades are precision balance (max 2500RPM). 8O

Bron

Hetgeen mij als non 3D vlieger nog tegenhoudt om KOK 325mm Extrémes te gebruiken, is het lage blad gewicht van 18.5g.

Ik heb bladen die voor 1800 max geadverteert stonden ook op 2600 rpm gedraaid zonder probleem en dat was nog wel met grotere bladen. Ze hebben gewoon een erg ruime veiligheidsmarge genomen aangezien align houten bladen ook wel eens op 3000 worden gedraaid.

Maybe,

Ik vemoed dat die 2500rpm op de blades van de nitro helis slaat.
Een standaart MT draait toch rond de 2700RPM.
Het zou me dan ook verwonderen dat een 320mm carbon blad maar 2500rpm mag hebben.

Ik zal hieromtred eens een mail naar Jo sturen.

Ik hou je op de hoogte.

Grtz Jef.

Ik heb de KOK bladen voor mn Trex 600 bij 4rc gekocht en ben er echt zeer blij mee. Alsof ie op rails vliegt, echt perfect :-)
En niet onbelangrijk: ze zijn niet duur ook !!

Als ik jou was zou ik ze gewoon eens daar halen. In Nederland via een gozer die je niet alleen met main blades helpt. Ben er blij mee!!

Lijkt wel reclame heh heh. Is het niet, ben gewoon erg blij met de service/ ondersteuning van hen :-)

Grtzz Patriek

Ik vlieg nu al een tijdje met de Extremes van KOK en ik moet zeggen ze bevallen erg goed. Ik vind ze beter dan de Align CF bladen. Mijn vliegkunsten zijn niet extreem, alle orientaties in snelle vlucht plus flips, stallturns,loops en rolls.
Mijn favoriete lijst van bladen is:

1: Radix
2: BBT Maniacs
3: KOK
4: Align CF
5: Helitec

Radix blijven voor mij de beste bladen: Zeker een halve minuut langere vluchttijd, stil, zeer alert op de sticks, stabiel in snelle vlucht en perfecte autorotatie. En, niet onbelangrijk: Ze zijn van dit stel de best afgewerkte bladen.

Hallo,

Ik heb me gisteren ook een setje KOK topblades aangeschaft!
Nu gerbruik ik metalen rondellen die groter zijn als de bout.
Moeten deze even groot zijn als de bout en moeten ze ook van kunstof zijn of zijn deze metalen rondellen ook goed?
foto:

Mvg. Rory

Back