koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

1. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Dit is de daadwerkelijke Group C chassis en het maakt gebruik van enige onderdelen die in de f1 van Tamiya ook zaten.
    Bliven leuke auto's om mee te rijden, al is de techniek ietwat verouderd.

Mvg Roy

2. Barry Buis

Barry Buis

Lid geworden:
    21 mei 2023
  3. rcdavey

rcdavey

Lid geworden:
    20 mei 2020
    Hoi, ik ben paar jaartjes uit de rc racerij geweest maar ik ben benieuwd is er nog wat pan-car activiteit? Ik zie dat een aantal fabrikanten de 1/10 schaal pan car niet meer aanbieden, is er wat nieuws op komst of ....

4. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Er zijn op dit moment aardig wat fabrikanten die Pro10 auto's of de 200mm wtg aanbieden
    VIP racing, Wolf racing products, CRC, Xray,Fenix, Kati.
    Om er een paar te noemen

Mvg Roy

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Xray een 230/235mm pancar zoals een Pro10 is? De hebben die GT line wat 190-200mm is.

Maar de vraag was of er activiteit is..... De enige activiteit van redelijke omgang is de LeMans series. Op clubniveau is er wat activiteit bij de Baanbrekers met een handvol deelnemers maar ik geloof niet dat er ergens anders activiteit is dan alleen eenvrij rijdende clublid.

De meeste focus is toch vooral 4wd stock, een beetje modified, de fronti en nog wat F1.

6. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Heb nooit gezegd dat de Xray 230/235mm was ;)
    Staat toch echt dat er fabrikanten zijn die of 200 of 235 kits leveren :)
    Xray is dus idd een 200mm maar er zijn weer kits voor om ze 235 te maken.
    Heb hier zelf een 235 Xray staan
    Baanbrekers Rucphen heeft idd een redelijke Pro10 groep.
    Ook op Velp(zolang het nog duurt) is een kleine vaste Pro10 groep.
    De rest van de banen heeft lijkt wel geen interesse om deze klasse te promoten.
    Dit terwijl het een klasse is waar je nog steeds met een 5 jaar oud of nog ouder chassis, leuk mee kan komen of zelfs voorin te vinden bent.
    Regels zijn best simpel en standvast, wat het voor mensen zonder steeds meer investeringen een prima klasse kan zijn
    Je hebt idd de Le-mans series die uit 2 klasses bestaat en als ik mij niet vergis, de "oude" NK Pro10 klasse op Ruchpen waar ze nog 10.5 boosted rijden.
    Le-mans is stock blinky 10.5 en de modified klasse waar vaak als max een 4T motor word gebruikt en je ook boost en timings mag gebruiken ;)
    Of dat wenselijk is met die vermogen, ligt aan de rijder

Mvg Roy

7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Je hebt gelijk, ook de 200mm pancar was gevraagd. Daar ben ik heel duidelijk in, dat leeft hier nergens en volgens mij ook niet bij onze buurlanden. Eerlijk gezegd is er op RCTECH ook heel weinig tot geen praat over dus ik begrijp wel waarom Xray bij de 2022 versie is blijven hangen en het mogelijk tot een langzame dood laat gaan..

8. rcdavey

rcdavey

Lid geworden:
    20 mei 2020
    Ja mijn voorkeur zou denk ik toch wel uitgaan naar de 235mm. Dat is voor mij dan weer iets nieuws, vroegah supastox, f1 en de usual m-klasse en stock gereden. Als er nu op Velp een pro10 groepje is zal ik keertje gaan kijken! Dank voor de info!

Tazman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina