OK, nogmaals.
De schoentjes zitten over de pen geschoven, daarbij zit ook het veertje die aan 1 kant om de schoen zit en de andere kant om de moer van het vliegwiel gehaakt zit. Als de veer goed is is de schoen door de veer naar binnen getrokken. Je kunt je nagel er onder zetten of een schroevendraaier om de schoen iets naar buiten te bewegen. Daar moet een redelijke kracht voor nodig zijn en als je hem laat schieten moet die weer strak naar binnen vallen.
Is het veertje gebroken is er ook geen veerkracht op de schoen en kan de de schoen zo naar buiten draaien en daar blijven staan.
Verder om te controleren is of de klok (de trommel met het tandwiel) vrij draait, doet die dat niet loopt er of een schoen tegenaan, is er een kogellager kapot of heeft de klok geen speling.Met dat laatste bedoel ik dat de klok iets over de as hen en weer moet kunnen schuiven om zeker te zijn dat die vrij kan rond draaien.
De truuk die je in dat andere topic kon lezen was om de auto met de wielen van de grond te starten. Als die dan wel start en de wielen draaien stevig bij stationair is er wel degelijk iets met de koppeling aan de hand.