Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan is het geen echte kenner. Toppers zijn bv. de thunderpower lipo's. Deze hebben een net iets vlakkere ontlaadcurve en leveren meer vermogen.
Dat wil niet zeggen dat de Gens Ace lipo's slecht zijn, integendeel, het zijn prima lipo's. Bovenkant middenklasse, maar geen toppers.
De prijs is goed, ze doen het prima, zullen voor nagenoeg alle toepassingen prima voldoen, alleen de echte mierenneukert die het onderste uit de kan wil (bv. 3D helipiloten) zullen ooit het verschil merken met een 'echt topmerk'.
En wat maakt het uit hoe ze er uit zien?! Ze zitten normaal gesproken ergens in (vliegtuig, heli, boot, auto).. als _dat_ er maar mooi uitziet![]()
Dan is het geen echte kenner.
alleen de echte mierenneukert die het onderste uit de kan wil (bv. 3D helipiloten) zullen ooit het verschil merken met een 'echt topmerk'
Cool, geen kenner , een miereneuker en een 3dhelipiloot, dat klinkt als mij!
Ik vind het jammer dat ze alu plaatjes aan de buitenzijde toepassen. Niet alleen het extra gewicht is een minpunt, maar ook controle op zachter worden is hiermee niet goed mogelijk.Tot nog toe blijven ze keihard ...
En waar denk je dat Thunderpower lipos worden gemaakt? echt wel grappig...![]()
Ik vind het jammer dat ze alu plaatjes aan de buitenzijde toepassen. Niet alleen het extra gewicht is een minpunt, maar ook controle op zachter worden is hiermee niet goed mogelijk.
Het valt me op de de cellen zwellen na laden. Vermoed dat ze daarom toch niet zo keihard zijn als ze lijken. Dit doet vrezen voor de levensduur.
Gebruikt type 5300 5s 30C.
Cool, geen kenner , een miereneuker en een 3dhelipiloot, dat klinkt als mij! Terwijl ik toch echt alle merken accus een kans heb gegeven.... k ga dit geen sponsorpraatje laten worden, maar ik ben voor mn sponsoring gaan kijken naar goede accus omdat de hk's toch wel erg snel stukgingen met mijn vliegstijl. Ik ben toen blijven hangen bij ga, omdat de 25c reeks van hun dezelfde resultaten gaf als n 35c hyperion en n 45c tp.. voor resp. 2/3 e n 1/2 de prijs...... Tuurlijk zullen ze werken voor "de meeste toepassingen" maar je zal wel degelijk verschil merken tussen een hk en de ga, en dan voornamelijk kwa puffen en levensduur...
Just my 2 cents.
Niet door dezelfde fabrikant als Gens Ace. Er zijn inderdaad niet zoveel cellenfabrikanten, maar TP en GA komen NIET van dezelfde fabrikant.
Los daarvan; zelfs als ze wel van dezelfde fabrikant waren gekomen, dan nog had dat niets gezegd. Het kan bv. zijn dat een fabrikant een schifting maakt tussen de 'perfect gelukte' cellen, op basis van belastbaarheid, weerstand, gewicht, enz, en 'minder perfect gelukte cellen'.
Dan zou in dit voorbeeld TP de 'perfect gelukte' zijn en GA de 'minder perfect gelukt'.
Als ze van dezelfde fabrikant kwamen, wat dus niet het geval is.
@Erik295: ja hoor, jij bent in china geweest, en bij TP.. zoals altijd iedereen overal geweest is als ze gelijk willen hebben
Er staat een aanduiding op de cellen geprint. Daaruit valt op te maken welke fabrikant het is. Op TP staat dus een andere fabrikant geprint dan op GA. Case closed.
Voor de rest maakt het ook geen moer uit, feit blijft dat zelfs al zouden ze van dezelfde fabrikant komen (wat dus niet zo is), dat dit dan nog steeds niet bewijst dat dit dezelfde cellen zijn. Zoals aangegeven kan er sprake zijn van schifting tussen goede en minder goede cellen, maar er zijn zelfs meerdere fabrikanten die verschillende productielijnen hebben staan. Ze kunnen dus van een andere lijn komen en volgens een ander procedé geproduceerd worden (bv. generatie 3 tov generatie 4, of verzin het maar).
Feit is in elk geval dat in de praktijk blijkt dat de Gens Ace prima lipo's zijn die zich positioneren aan de bovenkant van de middenklasse. De TP en Hyperion lipo's zijn nog nét een tandje beter.
Of dat het prijsverschil waarmaakt, ik denk het niet. Tenzij straks blijkt dat de Hyperions of TP's langer meegaan (meer cycles).
Die plaatjes zijn volgens mij niet voor het eventuele bollen (bollen gebeurd eigenlijk alleen bij te hoge belastingen of te ver doorladen), maar tegen accustraps. Veel mensen gebruiken klittenband straps om hun lipo's te bevestigen, en als je die straktrekt trek je de strap de lipo in, en beschadig je hem zo, tenminste wel als je dit structureel gedurende langere tijd doet.