Bouwverslag lavochkin la-7

5 Bar maar? De retracts van mijn 1:5 P51 draaien op 8-9 bar. Ook maar 3 cycles per tank maar goed, cycle toch maar een keer tijdens een vlucht dus meer dan voldoende.
 
5 Bar maar? De retracts van mijn 1:5 P51 draaien op 8-9 bar. Ook maar 3 cycles per tank maar goed, cycle toch maar een keer tijdens een vlucht dus meer dan voldoende.

Ja omdat op de tank max 5bar staat, ik wist niet dat het zoveel meer mag/kan maar goed zal daar nog wel een keer naar kijken.
Probleem was ook toch wel de dikte en de grote van het geheel, denk dat het meer een maat is voor 1/3 . Ga ze zeker nog wel een keer goed proberen met een hogere druk .
Bedankt voor de reactie :thumbsup:
 
Check voor de test even wat het max aantal bar voor de retracts zelf is.. Voor de zekerheid voordat je een seal er uit blaast.
 
Zo kerst vakantie ,eindelijk weer wat tijd om verder te gaan :banana:
Heb wel tussen door wat gedaan , hier weer wat foto's en hoop dat ik deze vakantie weer echt wat stappen kan maken .

20191027_220618.jpg


Het klaar maken voor de basis kleur

20191103_134939.jpg

20191102_150033.jpg


Onderzijde ook in de kleur

20191102_150039.jpg


20191127_140830.jpg


20191103_164123.jpg


En de camouflage kleuren

20191127_115555.jpg


Zo word het wat , doe er nog een blanke lak mat over als ik klaar ben . Maar moet nog wat kleine dingen doen en weatheren en dan de matte lak er over
Voor nu wens ik alle mensen hier een fijne kerst en een goed bouw begin 2020 . :beer:

:bye:
 
.
Wauw Ronald!! :worship:
Wat een mooie brute kist is het geworden, prachtig gebouwd! :thumbsup:
Benieuwd naar de afwerking en het weatheren.

Groeten, Ramses
.
 
Zo daar zijn we weer in deze vervelende corona tijd. Maar daar door wel wat tijd gehad om wat te doen
20200104_161921.jpg


Bezig met het installeren van de powerbox en accu's
kijken voor de juiste plek ivm cq

20200106_214455.jpg

Gears er definitief in

20200320_145131.jpg


En de stickers natuurlijk ,nog niet alles moet nog even kijken wat voor tekst erbij moet deze heb ik ook alleen mijn Russische is niet zo goed :hammer:

20200320_160657.jpg

20200320_160712.jpg

Gelijk even een keer geweatherd , ziet er niet slecht uit maar is nog niet klaar

20200320_162613.jpg

Boven kant ook gedaan alleen dat zie je op de foto niet zo goed

20200321_142452.jpg
20200321_144551.jpg


20200323_171603.jpg
Ook de antenne gemaakt deze is wel afneembaar anders is het heel gauw stuk
 
Even geplaatst moet nog steeds regelen om vriend te worden :hammer:

20200324_125801.jpg
spinner was ook binnen gekomen , maar moest nog aangepast worden

20200324_125812.jpg


Even een malletje gemaakt , want het is zo verprutst als je niet oplet
20200325_155247.jpg


Zo past mooi maar moet wel langer bouten halen die erbij zaten zijn te kort helaas

20200327_160205.jpg
En ja eindelijk staat ze op eigen benen :banana:

20200327_160358.jpg
20200327_160421.jpg


Nu werd het tijd om even te kijken of het cq beetje goed lag

20200328_120448.jpg
20200328_120530.jpg


Kan nog schuiven met ontstekings- accu en de achter plaat van de spinner gaten in boren
Al met al valt het me erg mee
 
Wat ik me alleen af vraag is moet je nu met gears naar beneden of om hoog uit meten/wegen. Geen idee eigenlijk heb wel even rond gekeken maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
maak eigenlijk niks uit zoals ik het zie , maar graag jullie reactie heb er geen ervaring mee.
Heb nog een filmpje ervan gemaakt , moet even kijken hoe je dat ook al weer hier plaats
20200328_122933.jpg


Gr Ronald :bye:
 
.
Prachtig werk Ronald! :thumbsup:
Het wordt/is een beauty!

Groeten, Ramses
.
 
Schitterend.

Over het algemeen wordt het CG bepaald met het gear in omdat je zo het meeste vliegt, maar zoals je al zei maakt het bij hou niet uit.
Maar mocht je bijvoorbeeld een intrekbaar neuswiel hebben (zoals oa bij jets) dan kan het wel eens wat uitmaken.

Maar je weegt een kist dus uit op de meest voorkomende vluchtfase, en voor alle andere fases trim je hem.

Grt,
Berto.
 
Bedankt voor de reacties, je ziet ook in het filmpje dat er niks veranderd komt ook door dat het landings- gestel vlak bij/onder het cq punt ligt .
Maar heb toch even de bevestiging nodig dat het zo moet/goed is ;)
Ben nu met de cockpit bezig , alle spullen erin en ontstekings- accu verplaatst naar achteren .
Als dit zover is weer even kijken hoe het met het cq punt is en hoop dat ik geen gewicht hoef toe te voegen in de staart.

Kritische vluchtfasen als opstijgen en landen lijkt me logischer voor het CG.

Cor
Hoi Cor hoe is het met jouw toestel nog vorderingen

Gr Ronald:bye:
 
Mijn lavochkin ligt onder een grote hoop stof. Momenteel weinig zin om te bouwen en veel andere bouwprojekten in en rond het huis. Ik denk dat tie over een jaar of 5 wel zal vliegen :rolleyes:

Die van jou ziet er werkelijk heel erg mooi uit .

Cor
 
Back
Top