Lipos voor trex 600 e pro

Discussies over lipo's..... daar kom je toch niet uit ;-) Er zijn gewoon teveel variabelen die voor iedereen anders zijn. Je moet in ieder geval wel de lipo aanpassen aan je gebruik, laadwensen en budget.

3d gaat de komende jaren niet gebeuren verwacht ik al zou ik dat wel willen.
Het kan veel sneller gaan dan je denkt. Ik vlieg nu ook pas 2 jaar. In het begin dacht ik ook dat ik al blij was met een beetje rondvliegen. Het kan enorm hard gaan, zeker als je het leuk gaat vinden en je de discipline voor het simmen vast kan houden.

Persoonlijk zou ik de Turnigy's wat zwaarder nemen. 45C of hoger. Ga er verder van uit dat ze een jaar mee gaan en je komt maar zelden bedrogen uit. Doen ze het langer dan heb je mazzel.... ;)

35 c desire power is meer als voldoende. Power genoeg en lichter als de concurrentie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje gevaho,
Ik zal ze bestellen mits ze passen.
Vanavond even.meten wat de huidige turnigy 4.0 a
Zijn

Laatst bewerkt:
gaan gewoon passen joh, en ze zijn bijna 50 gram lichter als de Gens ace !

Dus scheelt toch al weer 100 gram.

Een turnigy 4000 ?>??? even ter vergelijking, de desire powers wegen net zo zwaar als een 40C turnigy 2650 ;-) en zijn een ietsie pietsie groter !!!

wat dat betreft zijn de Turnigy's net bakstenen hahahaha

gaan gewoon passen joh, en ze zijn bijna 50 gram lichter als de Gens ace !

Dus scheelt toch al weer 100 gram.

Een turnigy 4000 ?>??? even ter vergelijking, de desire powers wegen net zo zwaar als een 40C turnigy 2650 ;-) en zijn een ietsie pietsie groter !!!

Klopt en dat scheelt misschien wel, maar daar staat tegenover dat de Turnigy lipos ~50% goedkoper zijn en ook voor 3d vaak gewoon prima voldoen ( vanaf zo'n 35-40c met voldoende capaciteit uiteraard).

Bij het 3d vliegen merk ik persoonlijk die 100gr niet, ook niet in vliegtijd. Wel weer in laadtijd overigens, want Turnigy's laad ik op 1C. Naar mijn bescheiden mening het enigste echte minpunt.

40 C turnigy kan je gewoon met 5C laden !

ik laad altijd zo ong rond de 3 C, 25 min setje vol met 2 laders. kan zo de hele dag vliegen met 2 sets

Ff randvraag voor Bas: Wat voor laders zijn handig voor dit soort accu's?
Ik heb zelf als grootste accu meerdere 3s 2200 mah, dus ik heb redelijk simpele laders staan

voor die grote vermogens heb je toch wat anders nodig, waarschijnlijk ook met een losse voeding etc
Wat is handig, en wat is aan te raden hierin?

Omdat t 12s is, is t mogelijk om een y kabel te maken zodat ik
De lipos niet meer onderling hoef te verbinden.

Betreft laders ik laad nu mij packet 12s,
2x 6s met 2 ladertjes van 50 watt.
Wat zou n leuke duolader zijn dat ik
6s met ongeveer 10 a kan laden

Zoiets bijvoorbeeld: Ladegerät DC Emperor II L712B Pro Twin - Chargers and Accessories - Modellsport Schweighofer Dan heb je in feite twee 500W laders in een behuizing.
81396_Ladeger%C3%A4t_DC_Emperor_II_L712B_Pro_Twin_Logic_RC_Ltd_O_FS_L712BP49724_650.jpg

Je hebt dan wel een voeding nodig of bijvoorbeeld een of twee deepcycle accu's; twee kunnen in serie om het maximale vermogen van de lader te benutten. Voor thuisgebruik (of op het veld met aggregaat) is het koppelen van twee servervoedingen in serie de goedkoopste oplossing. Meer daarover staat wel in Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl

Zelf laad ik hiermee ook wel enkele 6s3300 lipo's in parallel met 20 ampere per poort. Dan laad ik bijvoorbeeld 4 lipo's tegelijk waarbij elke lipo met 10 ampere wordt geladen. In zo'n 20 minuten zijn alle 4 dan weer vol zonder dat je ze met een hoge laadstroom belast.

40 C turnigy kan je gewoon met 5C laden !

ik laad altijd zo ong rond de 3 C, 25 min setje vol met 2 laders. kan zo de hele dag vliegen met 2 sets

Een paar keer kan dat wel, maar daar kunnen ze in feite niet heel goed tegen hoor. Misschien dat daar het verschil in levensduur ten opzichte van anderen hier dan vandaan komt?

Kon 5:30min "3D" vliegen en lade vervolgens ongeveer 2750 bij.

ZO houden die packs het niet lang vol als je ze tot over de grens ontlaad :wink:

80 % van 3300 is volgens mijn telraam 2640 Mah.

110mAh is wel een probleem en 3C (5C) laden niet? :wink: Terwijl door fabrikanten aangeraden wordt om met 1C te laden. Grappig :grin:

Back