Tijdens onze overwintering in Spanje heb ik, voor zover mogelijk, nog aardig wat aan de U2 kunnen bouwen.
Omdat de belangstelling voor dit 'draadje' relatief gering is wil ik mij beperken tot wat foto's van de bouw en wat opmerkingen die, voor wat mij betreft relevant zijn.
Iemand die een dergelijk toestel bouwt hoeft men meestal niet uit te leggen hoe servo's worden ingebouwd e.d.
Wat opmerkingen v.w.b. de vleugel.
Mocht iemand de U2 ooit willen gaan bouwen
bestel hem dan zonder de voorbereidingen voor de rolroeren en de landingskleppen (zie foto)
Het in-lijmen van de balsa lijsten is veel te veel werk en helemaal perfect wordt het nooit.
Veel makkelijker is de rolroeren en kleppen uit te snijden nadat de vleugel volledig is geschuurd en dan de lijsten
in de vleugel te lijmen.
Natuurlijk moet men dan met een hete draad de styropor wegsnijden maar dit is wel het minste.
Verder was mijn vleugel aan de wortel 8 millimeter te smal, ik heb dit opgelost met een klein triplex driehoekje.
Een ander probleem was een de dun gesneden styropor kern waardoor de vleugel aan het einde deuken had die ik met heel veel moeite (bijna) heb weggewerkt (modelbouw plamuur)
Verder is de vleugel bespannen met Orastick matzwart.