losi 5ive T,mijn nieuwe aanwinst update 15-1-2012

Super. Wat voor spul heb je gebruikt als gaas? Ik zoek ook zoiets voor onder de Penta body. Neem aan dat je voor die wielen andere montage nodig bent dan de standaard wielmeenemers?


heb een verf rooster van de kwantum gebruikt ).
is nog een test fase,wellicht dat ik later horn gaas ga gebruiken,even kijken hoe dit verloopt.
voor de wielen heb ik adapters van pitstop gebruikt,dan kunnen er andere wielen op.(00289) partnr bij harrie.

in bestelling heb ik de The UberRC Ball Drive system for 5ive-T,hopelijk slijt dat minder.
Radio Control Cars
 
Mooi spul van UberRC. Dit Predator pijp staat hoog op mn lijst. Alleen al vanwege het uiterlijk. Las alleen dat hij bijzonder dicht op de as gemonteerd wordt waarbij je bij jumps/flex nog wel eens problemen kan krijgen
 
Laatst bewerkt:
heb ook een kansje genomen om een dubbel stuurservo,s te monteren.
de tips die op forums werden gegeven heb ik gevolgd,en heb de hitec HFP-25 aan geschaft,en de servo,s op nieuw geprogrammeerd.
de center en de end uitslagen heb ik op elkaar afgestemd.
de grote gas/rem servo heb ik vervangen voor een kleine servo(hitec 7954 sh),die ruimte die vrij kwam,daaronder heb ik de bekabeling weg gewerkt,oa, direct stroom voor 3 servo,s,de led kabels,en de superbee kabels.
zie filmpie.
na de echte test laat ik het verloop weten.

dual servo setup losi5ivet - YouTube
 
Laatst bewerkt:
update losi 5ive badboy !

gister weer ff bezig geweest...
heb een tuning isolator gemonteerd(langere versie).
de nieuwe gas/rem servo(veel kleiner dan de savox 0235 en de hitec 5765) heb ik iets anders gemonteerd(hitec 7954sh) 7.4 volt).
de ruimte eronder gebruikt voor het weg werken van de kabels.
heb een hardcase lipo(shorty) aan geschaft,nu is het uit proberen welke accu het beste bij de dubbele stuur servo passen.
verder is het wachten op de levering van de T ball drive system.
inc_image.php


als die binnen is,ga ik de alu diff monteren,samen met de carbon rem schijven.
ik las op het usa forum en het uk forum dat die rem schijven een stuk minder hete produceren,en de rem werking is niet slechter dan de standaard schijven.

GroteFoto-MSMYGD4T.jpg

tuning isolator.

GroteFoto-EM7PO8W6.jpg

kleinere gas/rem servo.

GroteFoto-TZP7VJ7L.jpg


GroteFoto-HCNELP3W.jpg

accu,nihm,life,en de hardcase lipo.
kijken wat het beste past bij de huidige setup.

GroteFoto-X6E6EVOP.jpg

zodra de aandrijf as van uber rc binnen is,zal ik de carbon schijven en de diff huls monteren,dan hoeft alles maar 1 keer los.

de superbee is echt een must voor de nihm ,life en lipo accu,omdat je die kan instellen tussen de 3 en 6 volt voor de cutoff.

kortom,de losi is voor het paasweekend nog niet klaar,maar de leopard wel
GroteFoto-NYXYBWWG.jpg


wordt vervolgd.....
 
Laatst bewerkt:
ThX Fastrockets.
dat is het leuke van als je een (Fun) rijder bent,je kan van alles uit proberen,en doen en laten wat je wilt aan je auto,zonder regels en dergelijke.
ik begon met een leomarder,via markplaats gekocht,later kocht ik een leopard chassi.en toen beetje bij beetje elcon spul,en wat tuning o,a

full tuning XL Elcon uitvoering, incl elcon drive train,Falcon3, 26cc met Tps redrace ontstekingV2 met HS Version vliegwiel , tuning alu isolator, WT 990 gelagerd jfc,VRC uitlaat,-elcon koppeling,killswitch v2-s,MMX rem op de as,schijfremmen voor, IRIDIUM Bougie nr 7 .elcon diff,elcon tandwielen,HI FLOW HOOG luchtfilter. met lange kelk.

tussendoor kreeg ik het model vliegtuigjes virus ook te pakken,maar dat hoort bij een ander topic.
 
Dat is een flink lijstje.. die elcon drive train wil ik ook nog wel een keer aanschaffen Helaas zie je ze nauwelijks op marktplaats
 
hoi speeder10,
ik ben benieuwd wat je vind van die carbon remschijven?
ik vind dat de auto er slechter met remt maar ind wel minder warmte, ik heb de orginele weer terug gemonteerd.gr roy.
 
ik laat het weten hoe de losi remt met de carbon schijven,als het tegenvalt moet ik verder kijken:(

aan de servo zal het niet liggen,die is krachtig genoeg( 24 kg bij 6 volt,en 29 kg bij 7.4 volt.
 
aandrijving is binnen.
ik probeer morgen alle upgrades af te maken,zodat ik maandag de losi kan uitlaten,en kijken als de upgrade,s voldoen.
GroteFoto-APTD4C6S.jpg

GroteFoto-7MQNM7LW.jpg

GroteFoto-IZ8G43N7.jpg


wordt vervolgd
 
was weer een tijdje geleden dat de losi uit zijn rust plaatst kwam.
in de tussen tijd had ik een paar veranderingen aan gebracht.


van enkel naar dubbele servo,s voor het stuur.
kleinere gas/rem servo geplaatst.
oude killswitch ingeruild voor de superbee.
zij raampjes weg gesneden,en een grill voor terug gezet.
onderaan de kap luchtroosters gemaakt.
4 andere wielen/banden 4 maal breed.
alu diff.
carbon remschijven.
verlengde isolator.
vooras vervangen voor uber rc drive as.
de motor bevestiging!! jaja,die fase moest ook nog getest worden!
hoe lang red de life accu het tegen over de 3 servo,s.

zondag was het mooi weer,dus de 2 de test kon weer plaatst vinden.( 1 ste test was vorige week zaterdag, (30 min).

hier de uitslagen

het is nog steeds erg heet onder de kap( maar er loopt nog een laatste project voor de hete bestrijding........
de carburateur afstelling was standaard,en de h nog klein tikje rijker.
de life accu kan een uurtje mee,dan is de accu op. 56% zo ronde de 6.1 volt belast.
carbon schijven vond ik prima,maar een uurtje testen is tekort denk ik..
de motor bevestiging bleef op zijn plaatst.
de banden deden het goed..zie video.
wat ging niet goed!!
de vooras van uber rc.
test 1 gingen de boots steeds los,en er kwamen gaten in,de losi boots,zowel de hpi boots.
er moet ruimte gemaakt worden tussen de servo plaat en de voor steun in de losi om met boots om de as te rijden.

de as werkte bij mij niet goed,tijdens controle bleek dat de cups al flink versleten waren,en de kogeltjes niet meer rond waren,en de gaten in de as(voor de kogeltjes, uit gehold waren.
de boel werd heel erg heet,het rubber begon te roken( van de boots).
door het niet goed werken van de as,heeft het alu diff ook schade gelopen.

dubbel servo voor het stuur heeft het overleeft.

uber rc is op de hoogte,en in de mail terug van hun ,blijkt dat ik niet de 1 ste bent met het probleem.....na oplossing krijg ik nieuwe part toe gezonden.
advies voor de boots geven ze aan,de dempers covers te gebruiken als boots.....maar dat telt nu ff niet..

dus de voor (as) en het hete probleem dat hangt nog rond.

losi test enkele upgrade,s - YouTube
 
Laatst bewerkt:
heb zoals gebruikelijk niet stil gezeten,en weer aandacht aan de hobby gegeven

de ophanging van de vrc uitlaat(V1)!! heb ik wat aangepast.
las dat er nogal wat problemen kunnen ontstaan aan de ophanging,kan uitscheuren etc.

heb de ophanging voor zoveel mogelijk weg geslepen.(gedeelte dat aan de uitlaat is gelast).
de beugel wat aan het blok vast gaat weg gehaald.
een samba beugel gebruikt en een steuntje gemaakt.
uitlaat is de vrc pro versie. de bigbore ligt nu op de plank.

Foto-F33YAPZD-D.jpg

Foto-DKAH6LD4-D.jpg

Foto-ESWNIBOT-D.jpg

Foto-JCFBSUVG-D.jpg


de flex van de drivetrain diff etc zorgde bij mij ook voor snel versleten tandwiel.
hopelijk kan de nieuwe setup dat een beetje vertragen.
Foto-OPIFYWIO-D.jpg


de top plate van de diff houders heb ik vervangen voor carbon versie
Foto-FRL7J6Q8-D.jpg


alu diff behuizing was geen succes incombinatie met de uber rc voor as.
Foto-B8EAALXC-D.jpg


het diff gat waar de cup in gaat vertoonde na 1 middagje rijden al voor een grote speling,maar ik moet erbij zeggen,dat kan ook zijn veroorzaakt door de uber rc as.
het systeem heeft namelijk gefaald.
in juni krijg ik de verbeterde??? versie toe gestuurd.
Foto-BIWL77LZ-D.jpg


moet ook zeggen,sinds ik de losi heb(aankoop dec 2011, heb ik geen last tot nu toe van het standaard diff,maar ben een fun rijder,dus de losi maakt minder kilometers

had me toen ook het voornemen,zo min mogelijk alu parts zetten,indien noodzakelijk!! en probeer me daaraan te houden en het is moeilijk
heb van een forum lid van de usa door gekregen dat deze veertje het goed doen tussen de rem plaatjes.
bij rcspeedshop besteld,duurde 2 weken,dan heb je ze in huis.
Foto-4OH4MLVS-D.jpg


de kleine gas/rem servo doet het prima.(7.4 volt
Foto-7DTP4YGR-D.jpg


de dubbele servo setup ook.
Foto-6QDTCY3O-D.jpg


nadat ik een motor wissel heb gedaan,ja me 30.5cc blokje heeft zand gehapt,isolator te slap vast gezet.ga ik eerst meten als een hittechild werkt.
Foto-I8MRNVJR-D.jpg

wordt vervolgd.

er lopen 2 projecten wat koeling onder de kap betreft.......daarover later meer



zodra er meer ontwikkelen zijn,komt er een verse update
 
Laatst bewerkt:
update july 2013

hallo heren.

groot onderhoud in de planning,en dan maar meteen wat upgrades toevoegen.


het 30.5 cc blokje heb ik dus vervangen voor een falcon3 29 cc die ik nog in de doos had liggen( was eigenlijk bestemd voor de leopard,maar is nooit gemonteerd omdat de leopard overpowerd zou raken:)

de falcon3 29cc was compleet met redrace set,die heb ik eerst gedemonteerd.
Foto800-NKBKSPLX.jpg


afgelopen weekend heb ik dus de motor/bartolone uitlaat getest op de losi.
rijdt prima,motor wordt ook een stuk minder heet,dat is ook de reden dat ik de redrace eraf heb gehaald..

voor het vervoeren van de losi heb ik een draagtas aan geschaft.

Foto800-UXS48SPW.jpg



body strip rondom de body gemonteerd.
Foto800-7SINHORN.jpg


de huidige aandrijf assen ga ik vervangen voor die van phatdad.
ziet er nu zo uit.
Foto800-ELPOYU7A.jpg


wordt dus zo
Foto800-MS7SPPL8.jpg


Foto800-BACTMK6V.jpg


Foto800-I6647KCI.jpg


Foto800-JBGRGA83.jpg


tussendoor een bartolone uitlaat gemonteerd.

Foto800-UVIDOB34.jpg


verder komen er stofhoezen over de dempers.

1 dif steun is door de hitte ietsjes krom getrokken,zodoende zit er nu een tegrote speling tussen diff en de diffhouder.

heb nu de deelbare diff steunen aan geschaft.

zodra alles is gemonteerd laat ik het zien.

wat betreft het project over (koeling) dat loopt nog,we hebben nu 3 weken de boel gemeten/getest,we gaan nog 1 test uitvoeren,dan wordt bekend als het nut heeft of niet.

wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Wat voor blokje zit er nou in de Leopard?

26cc RoteQ tunend blokje(met redrace ontsteking), van Ronw.

zijn een aantal filmpjes te zien met zowel falcon3 26 met redrace als RoteQ 26cc ook met redrace.


op de losi 29 cc falcon3 zonder redrace.
 
Laatst bewerkt:
damn dat ziet er goed uit die aandrijfassen
en die luchthapper die is echt gaaf man
heb je die zelf gemaakt of zijn die zo te koop

en die red race
merkte je daar nou echt veel verschil mee of niet
de ene zeg van wel en de andere weer niet

gr johan
 
Mooi alles wat je op je wagen zet (zeker).
maar kun je nu andere mensen bij houden als je een rondje op een circuit ofzo rijdt.
of zijn er mensen die er met minder toch nog harder rijden??????
 
Niet iedereen rijdt op een baan, en wil perse winnen..
Als je maar lol hebt, en als je dat hebt door te sleutelen aan auto's, so be it!
 
Back
Top