Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

2e body doet me denken aan een LRP auto met dat rood en blauw met "tanden" in de overgang tussen de kleuren:

blast1.jpg

Niet verkeerd, ik zit stiekem wel eens te denken aan een kleine auto, ipv de toch wat minder presterende HSP Eidolon.

kleurencombinatie lijkt er inderdaad wel wat op.

En voor wat betreft een mini, ik zeg kopen kopen kopen ;-)

Een Losi Mini 8 of een LC-Racing EMB ;-)

Wat ik wel een suffe upgrade vind is de waterproof ontvanger, denk dat hij iets groter is dan de standaard ontvanger en dat ze hem daarom niet tussen de motor en servo geplaatst hebben.

Daarnaast ben ik er ook niet zo voor om met de mini door plassen te gaan rijden.

Had dan liever gezien dat ze een mini ontvanger hadden geplaatst ipv een waterproof.

Heb zo een standaard reciever hier nog liggen voor spektrum en vind die al redelijk "mini" tov de traxxas mini reciever die in mijn rustler zat

Leuke mini. Welke kan je nou beter nemen, de losi, de LC Racing of de Hobbyking kloon(is dat overigens wel een kloon?) ?
Ik heb het topic doorgenomen maar kom er niet uit. Mensen met ervaring die hier iets over kwijt willen?

Hey Ruud,

Ondanks dat ik liever zeg dat een A-merk als Losi de betere van de 2 is, moet ik toch het tegendeel toegeven.

Zeker als ik ze beiden standaard naast elkaar zet.

De EMB wordt standaard uitgerust met een betere servo, gearcover (losi heeft standaard geen gearcover) en een betere motor/regelaar combo.

Ik heb mijn Losi nu aardig gepimpt met veel carbon en andere opties (zoals de motor van de EMB). Qua topsnelheid zijn ze gelijk. Echter ik merk dat de EMB zoveel soepeler rijd dan de Losi, ik vermoed dat de gehele aandrijflijn gewoon beter is (waaronder de diffs).

Nu houd ik wel van een auto pimpen met optionparts en dat kan weer wat minder bij de EMB, dus je zal hier en daar zelf wat handig moeten zijn om de zwakke delen te verstevigen.

Bij beide auto's buigen de standaard shocktowers snel en bij mijn EMB heb ik ook meegemaakt dat mijn voorste diffcase brak.

Voor de Losi zijn diverse fabrikanten die aftermarket carbon shocktowers verkopen (waaronder Losi zelf). Voor de EMB heb je dat niet. Ik heb wel maanden geleden eens een mail gestuurd naar Driven PRoductions en toen zeiden ze dat ze bezig waren met tuningparts voor de EMB.

Afijn wil je standaard de snelste en beste van de 2 dan zou ik voor de EMB gaan. Vind je het niet erg om nog wat tuningparts te kopen en wil je makkelijker aan onderdelen komen (bijv. bij de lokale hobbywinkel) dan zou ik voor de Losi gaan.

Om de Losi even snel en bashproof te maken als de EMB, moet je de volgende dingen aanpassen.
* grotere motor,
* driven gear productions gear cover,
* optioneel eventueel carbon chassis kopen van exotek (dan past die grotere motor wat makkelijker).

De standaard zenderset van de Losi Mini 8 schijnt erg slecht te zijn (slecht bereik) ik weet niet hoe goed de zenderset van de EMB is want heb mijn eigen ontvanger erin zitten.

zie hier mijn filmpje van mijn EMB rallyconversie, je ziet daarin ook een stukje dat ik met mijn EMB tegen mijn Losi rijd, de EMB was hier makkelijker controleerbaar.

Hier even mijn post over het verschil tussen de LC-Racing en de Losi Mini 8.

De Hobbyking clone ken ik niet.. althans wel hun 1/16 auto's, maar de Losi en LC-Racing zijn 1/14.

en wel een stuk betere kwaliteit..

Laatst bewerkt door een moderator:
Dicht bij huis niet. Ik bestel gewoon bij exotek zelf (duur) of bij the toyz (iets goedkoper qua verzendkosten geloof ik)

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Wat wil je van Exotek kopen, als ik vragen mag?

Het Exotek chassis is erg mooi, ben er zelf heel blij mee. De Exotek gearcover zou ik niet kopen, aangezien die aan de onderzijde open is, zodat je nog steeds steentjes tussen je tandwielen kan krijgen.

Die Toyz is ook nog ver ze.
Ga eens v ragen aan mijn locale RC boer om te kijken als hij het vast wilt krijgen of kan.

Moest het aan mij liggen zal er wss eens een upgrade komen naar "full" carbone, dus die shock towers, battery tray slotje, chassis

Sjah steentjes wordt niet echt een probleem rij meestal op fijne leem zand

Die Toyz is ook nog ver ze.
Ga eens v ragen aan mijn locale RC boer om te kijken als hij het vast wilt krijgen of kan.

Moest het aan mij liggen zal er wss eens een upgrade komen naar "full" carbone, dus die shock towers, battery tray slotje, chassis

Sjah steentjes wordt niet echt een probleem rij meestal op fijne leem zand

Waarom wil je zo graag bij je lokale rc boer bestellen, ik heb niks tegen lokale winkels, juist vaak makkelijk als ze het hebben. Alleen betrap mij er zelf op dat ik inmiddels bijna 80% van mijn hobby-spullen via internet bestel en meestal is dat vanuit de USA.

Mooi projectje om alles van carbon te hebben, die van mij is ook full carbon, maar dan van diverse fabrikanten (Exotek en Losi).

De voorste tower die breekt wel snel, ook als je hem van carbon hebt. Ik heb die inmiddels vervangen voor een tower van aluminium.

20130804_160717.jpg

Wesley ik heb iets tegen bestellen van ver weg en dan nog zo ne mooie brief van de douane krijgen, daarom probeer ik altijd binnen EU te bestellen x) Plus de verzendkosten zijn soms manikaal

Lees idd dat die shock tower snel breekt, is het gewoon zwak of bashen jullie allemaal te goed

Wesley ik heb iets tegen bestellen van ver weg en dan nog zo ne mooie brief van de douane krijgen, daarom probeer ik altijd binnen EU te bestellen x) Plus de verzendkosten zijn soms manikaal

Lees idd dat die shock tower snel breekt, is het gewoon zwak of bashen jullie allemaal te goed

Het valt wel mee hoor die kosten van de duane, zeker als je in kleine aantallen koopt. Bij losse onderdeeltjes zoals carbon towers, of chassis, heb ik eigenlijk nog nooit duanekosten hoeven te betalen. Verzendkosten vallen ook wel mee alhoewel dat verschilt per winkel, bij liquidrc betaal je maar 0,99 cent verzendkosten.

Bij grote dingen zoals body's of dure dingen zoals electronica heb ik wel eens duane kosten moeten betalen.

Afijn ieder zijn mening, kopen in NL spekt natuurlijk wel de economie wat, dus wat dat betreft zeg ik... vooral doorgaan ;-)

Ik heb de Losi tower gehad en nog een merk waar ik even niet op kom.. die breken alletwee wel snel.

Meestal ben ik niet zo enthousiast over aluminium onderdelen zoals towers, heb sinds die erop staat nog niet veel ermee gereden maar al wel wat koprollen gehad aangezien er al wat krasjes op zitten.

Ik was bang dat dan meteen mijn diffcase zou breken (breekpunt verplaatst) maar dat is nog niet gebeurd.

Denk dat de beste oplossing nog steeds de driven production towers zijn (van Delrin gemaakt), alleen die vind ik erg lelijk. Maar zullen wel veel beter bashproof zijn als de aluminium en de carbon towers.

DP900BLK%20(1).jpg

En zo ne GPM torentje?

Heb wat ExoTek dealers in Duitsland gevonden, lekker kort bij de deur

Oh handig die dealers in Duitsland, ben er ook wel benieuwd naar.

GPM dat zijn die aluminium towers.
Deze heb ik, het voordeel van deze kleur, is dat het niet zo opvalt als er krassen op zitten.
M8028SILVER.JPG

Wat kostte jouw losi? Ik heb die van mij gekocht toen ze nog niet in NL verkrijgbaar waren, was een van de eerste hier op het forum. Toen kostte ze iets van 260 euro uit Duitsland.

Euh de losi alleen zou een 240 euro kosten dacht ik

@Damon nee nog niet, was iets fouts gegaan met leveren, natuurlijk zit mijn losi er tussen.

Euh de losi alleen zou een 240 euro kosten dacht ik

@Damon nee nog niet, was iets fouts gegaan met leveren, natuurlijk zit mijn losi er tussen.

Oke dan is hij nog steeds aardig aan de prijs, dacht dat hij wellicht nu wel iets goedkoper zou zijn.

Back