Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Eerste testrit helaas geen succes. De auto geeft regelmatig geen volgas, dan weer wel, dan weer niet. Je ziet ook op de regelaar dat dan het groene ledje uit blijft. Ik dacht eerst dat hij inhield omdat ik met de NiMh accu reed, cutoff misschien, etc. Maar met de LiPo is het net zo. Regelaar is ook al gereset naar standaardsettings, gasweg opnieuw ingesteld, maakt niets uit. Hij deed het ook al toen de motor niet was aangesloten, maar ik dacht dat dit was omdat hij dan geen feedback krijgt van de motor. Maar dat is het dus niet, overbelasting is daarmee ook uitgesloten, want zonder motor geeft de regelaar ook niet altijd volgas.

De shocks zullen wel passen, de veren zijn ook compatibel, had ik van Wesley begrepen. Het chassis is iets anders, de bodemplaat heeft voor en achter een knikje omhoog, terwijl die van de Losi helemaal vlak is. Maar of dat gevolgen heeft voor de aandrijflijn, geen idee.

Ik vind persoonlijk de Losi shocks fijner, vooral als je ze upgrade met titanium shafts. Ze zijn iets makkelijker te herbouwen/vullen.

De rode aandrijfas van LC_Racing, is te kort voor de Losi helaas.

Ik vind persoonlijk de Losi shocks fijner, vooral als je ze upgrade met titanium shafts. Ze zijn iets makkelijker te herbouwen/vullen.

Misschien dat de gaatjes in de pistons wat aan de kleine kant zijn, ik had daar al naar zitten kijken, omdat ik de shocks ook met dunnere olie stugger vind dan ik zou willen. Ik vond dit op RC-Tech.net:

"I put the carisma soft springset on and 10 wt.

Now it's pretty low to the ground. Perfect for indoor off road course.

I will try soft carisma springs and 15 or 20 wt shock oil for out side.

O yeah i drilled the pistons to 1.2 mm holes.

I tried 1 mm holes but 1.2 is best!!
user_offline.gif

Vandaag even gereden op straat met de Losi Mini 8. Wow wat een verschil zeg die upgrades..

De wagen leek veel soepeler te rijden en veel directer te sturen.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe creaties van LC-Racing?

Beide auto's zijn bijna klaar voor de verkoop. Kreeg de foto's een tijdje geleden gestuurd van CEO van LC-Racing Ben SUN

image001.jpg

474630_10151478917923347_955560380_o.jpg

184732n4wieevg3j4glawh.jpg.thumb.jpg

184807ktozw2sstzqjmxip.jpg.thumb.jpg

184825qvj4tzts4w3044s3.jpg.thumb.jpg

184845bzewbttkd33z19kl.jpg.thumb.jpg

Ik had die foto's al gezien in het draadje op RC tech, waar je ze ook al had neergezet. Vooral die desert buggy ziet er erg goed uit. Ik had begrepen dat het wit nog niet de definitieve kleur is, toch?

Ze zullen iets groter zijn dan de LC-Racing EMB 1h buggy, dus denk 1/12 ongeveer.

Ik heb nog geen verkoopdatum. Een tijdje geleden vroeg Ben Sun aan mij welke kleur ik leuk zou vinden. Heb toen wat opties voorgesteld.

Ik zal hem eens een mailtje sturen, wat de status ervan is.

:-) hehe.. begrijp ik, maar ik krijg ze ook niet kado hoor ;-)..

Ik heb alleen een hotline met de CEO van LC-Racing :rolleyes:.. dus daarom krijg ik de nieuwtjes te horen en vraagt hij mij soms om mijn mening of dat ik het post op diverse forums.

Denk wel dat ik die desert buggy, axial exo mini wel aanschaf ;) Hopelijk brengen ze die ook in clear body uit
En dat de prijs meevalt, want Vaterra heeft ook een ferme model die ik wil maar die kost 450euro, welliswaar 8scale

Yokomo is de leverancier van LC-Racing in China. Althans ze kopen de auto's en geven er een eigen Yokomo draai aan.

Dit is de Yokomo Land Jumper.

yokomo_land_jumper_buggy_1.jpg

yokomo_land_jumper_buggy_2.jpg

yokomo-lj-01bk-10.jpg

Brushed electronica :-(
yokomo_land_jumper_buggy_5.jpg

plastic shocks
yokomo_land_jumper_buggy_4.jpg

yokomo-lj-01bk-4.jpg

Hier te koop als kit.
Yokomo Land Jumper RC Kits Black #LJ-01BK,

Schumacher is een distributeur voor Europa.
http://www.rcdriver.com/rcd/index.php/schumacher-lc-racing-micro-buggy-black-kit/

"Schumacher are pleased to offer the LC Racing EMB-1 Micro Buggy. The EMB-1 is a 1/14-scale 4WD shaft driven buggy packed with exceptional features for competition micro racing. Already tested in UK conditions by great drivers, the spec and performance of this Micro buggy with surely be a great hit!"

actiefoto's

Daarnet even gereden in de duinen.

20130826_115336.jpg

20130826_115649.jpg

20130826_121101.jpg

donuts
20130826_121614.jpg

20130826_121627.jpg

20130826_115031.jpg

Carbon-aramide shocktower gescheurd :-(

20130826_131040.jpg

20130826_131023.jpg

25 min later
20130826_133357.jpg

tijd voor een grote schoonmaak... to be continued..

Back