Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Alhoewel ik dat kunststof badkuip chassis niet ken. Heb je een foto. Of bedoel je soms de 1/20 lijn die zijn inderdaad van plastic.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

En de prijs van de plastic versie zou ook een stuk goedkoper moeten zijn.

Wordt gewoon 225 voor gerekend in de Benelux, iets goedkoper in de UK, maar dat is wel vaker zo, voor NL wordt er meestal wat bij de prijs opgedaan.

Alhoewel ik dat kunststof badkuip chassis niet ken. Heb je een foto. Of bedoel je soms de 1/20 lijn die zijn inderdaad van plastic.

Nee, 1/14, zeker weten. Volgens de verkoper was de kwaliteit van het alu, vooral bij de shock towers, vrij slecht, het zou snel verbuigen. Schmacher doet de distributie, dus misschien hebben zij deze aanpassingen laten doen?

LC Racing Micro Buggy B/L Black RTR # LCEMB1LHB from Schumacher RC Racing.

Oké ja dat is dan een combi die Schumacher heeft verzonnen. De distributeur mag kiezen hoe ze het willen hebben. Andere body of geen body zodat de distributeur wat maakt. Wel of geen zender erbij etc.

De wedstrijdrijders die voor Schumacher rijden in de micro klasse die rijden overigens wel met een alu versie.

En wat kun je zeggen over de opmerking dat het alu van de shocktowers slap zou zijn?

Hmm, da's dan wel apart, als er in competitie wel mee wordt gereden, tegenover de blijkbaar 180 graden andere ervaring van die verkoper, die ook met de auto heeft gereden.

Zo vandaag de ESC en batterij hersoldeerd met krimpkous.
Man man man is dat toch fijn solderen die ESC, met die leuke korte kabels he.
T plugje ziet er niet meer uit ...

Dat we maar snel met 3armen geboren worden of zelfs 4. Man man kan me opjagen in solderen

Solderen lukt me meestal wel, maar het is wel een rotklus soms. Vooral als je iets op zijn plek wil houden, en je voelt dat het steeds heter wordt, en dan de keuze voor loslaten, met de kans dat de soldeer nog niet hard genoeg was, of nog even doorbijten.

Je hebt trouwens soldeerhulpjes, zoals een "derde hand":

derde-handje-met-vergrootglas.jpg

2Q==

Indoor ik had dat dus niet, ik weet dat er van die statiefjes zijn

Maar met een tang, dremel en andere zware objecten lukt het ook wel al dan niet met 3 brand wondes van het doorbijten

dpepn8.jpg

Jaaaaa is ie dan. ESC zit wel heel vanvoor kap paste niet, dus deze een 5cm naar voor gezet. Wat extra tape rond de connectors, gewoon een gewoonte van mij als ik zelf soldeer. Wat gaatjes in de kap geboord x)

Dubbelzijdige tape van 9euro, 50kg/m2 kracht of zo iets stond er op. Plakt goed en dat is het voornaamste.

Nu denk ik ed volgende hop up worden sway bars

De wedstrijdrijders rijden met carbon shocktowers.

Maar wel alu bodemplaat en dempers?

Indoor ik had dat dus niet, ik weet dat er van die statiefjes zijn

Maar met een tang, dremel en andere zware objecten lukt het ook wel al dan niet met 3 brand wondes van het doorbijten

Komt bekend voor, bij het solderen aan de ESC van mijn LC had ik een melkpak als steuntje om de auto en daarmee de ESC in de juiste stand te houden. En de tang wordt vaak gebruikt als ik connectors moet solderen. Jammer dat er nog steeds geen lijm is die zich qua hechting en geleiding kan meten met soldeer. Bison heeft wel een geleidende lijm, maar dat is meer voor het herstellen van een slecht contact bij achterruitverwarming, etc. Misschien dat er tegenwoordig wel sterke geleidende lijmen bestaan, die ook hoge stromen aankunnen.

Ik wou van die Gens Ace hebben waar je de ESC moest inpluggen, jammer genoeg is die er niet voor de Losi Mini8

Zo goed als geen soldeer werk. Mja het blijft een erger jobke, was bijna zo ver na de zoveelste keer dat de soldeersel afbrak voor een kompleet nieuwe combo te kopen

Ik heb nog steeds eentje te koop staan. mag weg voor €125 inc. extra vijzen etc, enkel body cap is beetje kapot, werkt perfect :) (ook zender erbij enzo, nieuwe shocktowers etc)

Pm voor interesse

@ Indoorvlieger.

De wedstrijdrijders die voor Schumacher met de LC-Racing EMB rijden, rijden met de aluminium buggy. De shocktowers zijn wat slap dus heeft Schumacher voor de wedstrijdrijders carbon towers gemaakt.

Inmiddels kun je zelf die carbon towers ook kopen via een ander bedrijfje, heb de link een paar posts geleden gepost.

Die kunststof versie van de EMB was bedoeld als low budget instapper, althans dat was de intentie van LC Racing, want dan werd hij verkocht met brushed electronica. Schumacher heeft daar schijnbaar een eigen draai aan gegeven en verkoopt deze dus als brushless versie.

Op zich hoeft dat iet eens heel slecht te zijn. Ware het niet dat ze dezelfde prijs ervoor vragen.

Komt bekend voor, bij het solderen aan de ESC van mijn LC had ik een melkpak als steuntje om de auto en daarmee de ESC in de juiste stand te houden. En de tang wordt vaak gebruikt als ik connectors moet solderen. Jammer dat er nog steeds geen lijm is die zich qua hechting en geleiding kan meten met soldeer. Bison heeft wel een geleidende lijm, maar dat is meer voor het herstellen van een slecht contact bij achterruitverwarming, etc. Misschien dat er tegenwoordig wel sterke geleidende lijmen bestaan, die ook hoge stromen aankunnen.

Ahjoh is toch niet nodig.... Zolang je het juiste gereedschap heb (+ wat ervaring) is solderen een eitje... Kijk ga jij bijvoorbeeld de draadjes van een micro esc solderen met een moker van een soldeerbout...tjaa dat gaat nie werken :mrgreen:

heb alles eens doorlezen.

en ik vind de alu bodem plaat en alu shocks beter zeker voor de basher en de niet competitieve rijder.

wantja plastiek kan bewegen en alu niet.

voor een echte competitie rijden die hebben soms liever een niet zo stijve auto dan nemen die een plastiek bodemplaat maar dan vervangen ze die ook regelmatig.
en ze zouden ook voor plastiek durven gaan voor het gewicht.

maar wij als minder competitieve rijder hebben dan liever alu denk ik voor de stevigheid.

wat de alu shocktowers betreft , die zijn inderdaad wel beetje licht alu.

ookal heb ik al meer dan 200 packs erdoor zitten zowel bashen als indoor racing ik heb nog maar 1 keer de front shock tower moeten vervangen.

en soms plooit het wle een beetje maar ik heb liever een shocktower te vervangen of te terug plooien want deze kosten namelijk 10 euro
SHOCK TOWER SET - DMParts - Modelparts - LC Racing | HPI Racing

en oke versterk je deze dan heb je het probleem dat de diff case breekt.
dan denken sommigen ok dat is veel beter kost enkel 7 euro
DIFF GEAR BOX SET - DMParts - Modelparts - LC Racing | HPI Racing

nuja als ik ergens ga bashen ergens paar KM van thuis in de aarde of zo dan heb ik liever 4 vijsjes loste draaien en de shock eraf halen en nieuwe showtower erop.

want als je de shock tower versterkt dan breekt de diff case ok het is goedkoper.

maar wel dubbel zoveel werk.

ik ga soms naar bredene gaan rijden bij yellowracing een indoor circuit op matten en dan vervang ik niet graag de diff case veel teveel werk ik ga daar immers voor te rijden en niet te sleutelen e.

Ahjoh is toch niet nodig.... Zolang je het juiste gereedschap heb (+ wat ervaring) is solderen een eitje... Kijk ga jij bijvoorbeeld de draadjes van een micro esc solderen met een moker van een soldeerbout...tjaa dat gaat nie werken :mrgreen:

Mss bleef die connector met een moker wel liggen :rolleyes:

@ Indoorvlieger.

De wedstrijdrijders die voor Schumacher met de LC-Racing EMB rijden, rijden met de aluminium buggy. De shocktowers zijn wat slap dus heeft Schumacher voor de wedstrijdrijders carbon towers gemaakt.

Inmiddels kun je zelf die carbon towers ook kopen via een ander bedrijfje, heb de link een paar posts geleden gepost.

Die kunststof versie van de EMB was bedoeld als low budget instapper, althans dat was de intentie van LC Racing, want dan werd hij verkocht met brushed electronica. Schumacher heeft daar schijnbaar een eigen draai aan gegeven en verkoopt deze dus als brushless versie.

Op zich hoeft dat iet eens heel slecht te zijn. Ware het niet dat ze dezelfde prijs ervoor vragen.

Ja, die prijs is wel apart, dan lijkt het toch een beetje op mensen lokken met een zeer luxe uitziende auto, en dan wat versoberen. En het hoeft inderdaad niet slechter te rijden, maar het oogt wel goedkoper.

Alu bodemplaat heeft wel 1 voordeel, de warmte van de motor wordt mooi afgevoerd.

Die carbon towers zijn die je laatste stuk had gereden? ;)

Laatst bewerkt:
Back