Voor mijn Hobao Hyper 7 PBS ben ik aan het rondkijken voor een low budget motorisering die in staat is om +- 50 Km/h te behalen.
Voordat ik daadwerkelijk overga op aanschaf van diverse zaken zou ik graag jullie professionele mening willen horen.
Ik wil overgaan op LiFe batterijen dus daar moet rekening mee gehouden worden (geen LiPo).
Ik zat zelf te denken aan onderstaande LiFe packs:
Technical Details for 3s 1100mAh A123 Battery Pack - Triangular
Capacity (mAh) 1100
Dimensions (x,y,z (mm)) 38x38x68
Pack Configuration 3S1P
Balance Plug Yes
Balance Plug Type JST-PQ
Continuous Discharge (C) 30.0C
Continuous Current (A) 33.0A
Burst Discharge (C) 60.0C
Burst Current (A) 65.0A
Maximum Charge Rate (C) 4.3C
Maximum Charge Rate (A) 4.5A
Discharge Plug Yes
Chemistry LiFePO4
Weight 130g (4.6oz.)
In 1e instantie zat ik te denken aan onderstaande conversie.
Een motorplate van een 3906 E-MAXX en dan een EVX2 met 2 brushed motoren (+- 100Euro)
Tot ik op Ebay zag dat de "oude" EZRUN motoren gedumpt worden. Voor 100Euro kan ik 2x brushless combo's krijgen (de .5 ofwel 540 versies in diverse turns incl. 60A regelaar).
Omdat de Hyper aardig wat weegt zat ik te denken aan 2x 17.5T (2400Kv) motor combo's.
Vraag is alleen of ik dan in de buurt ga komen van die 50km/h en of dit wel gaat i.c.m. de LiFe pack specs.
Graag jullie mening en/of suggesties.
Voordat ik daadwerkelijk overga op aanschaf van diverse zaken zou ik graag jullie professionele mening willen horen.
Ik wil overgaan op LiFe batterijen dus daar moet rekening mee gehouden worden (geen LiPo).
Ik zat zelf te denken aan onderstaande LiFe packs:
Technical Details for 3s 1100mAh A123 Battery Pack - Triangular
Capacity (mAh) 1100
Dimensions (x,y,z (mm)) 38x38x68
Pack Configuration 3S1P
Balance Plug Yes
Balance Plug Type JST-PQ
Continuous Discharge (C) 30.0C
Continuous Current (A) 33.0A
Burst Discharge (C) 60.0C
Burst Current (A) 65.0A
Maximum Charge Rate (C) 4.3C
Maximum Charge Rate (A) 4.5A
Discharge Plug Yes
Chemistry LiFePO4
Weight 130g (4.6oz.)
In 1e instantie zat ik te denken aan onderstaande conversie.
Een motorplate van een 3906 E-MAXX en dan een EVX2 met 2 brushed motoren (+- 100Euro)
Tot ik op Ebay zag dat de "oude" EZRUN motoren gedumpt worden. Voor 100Euro kan ik 2x brushless combo's krijgen (de .5 ofwel 540 versies in diverse turns incl. 60A regelaar).
Omdat de Hyper aardig wat weegt zat ik te denken aan 2x 17.5T (2400Kv) motor combo's.
Vraag is alleen of ik dan in de buurt ga komen van die 50km/h en of dit wel gaat i.c.m. de LiFe pack specs.
Graag jullie mening en/of suggesties.