LRP elektro algemeen

Dank voor de tip, alleen denk ik dat het hier niet zal helpen, er zit echt veel speling op de as. Deze motor was zo goed als rijp voor de sloop, zelfs de can was beschadigd bij 1 van de schroefgaten. Toen ik hem uit de 2e hands Lazer haalde, waar hij in zat, liep hij ook slecht. Maar na wat smeren, de can met een paar hamertikjes weer in model brengen, bleek hij nog goed bruikbaar. Enige wat ik niet op kon lossen was de ca 3 mm speling op de motor-as, en daardoor kan het pinion zo veel heen en weer schuiven. En daarom de ringetjes tussen pinion en lager. Ik zie wel of deze motor het een tijdje gaat uithouden, anders zet ik er een andere in, en dan zijn de ringetjes niet meer nodig.
 
ow okey, wat gedoe om niks pleur dat ding weg. te kust en te keur op marktplaats die brushed motoren hoewel ze nog wel eens duur kunnen zijn ;)
orion motortje niks voor je? gang is alles..
sommige regelaars zijn no limit, dan kan je best lol hebben met een 5000mah lipo waar brushless sets soms niet aan kunnen tippen :D
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, een 11 x 2 gaat bij mij niet goed komen in de Twister. Dat soort vermogen is meer voor een 4WD, denk ik, of voor iemand met een fijngevoeliger "gasvinger"... ;)

Bovendien is het niet dat ik niets heb liggen naast die oude G20. Ik heb nog 2x Blast motor, 2x Photon Speed 2, en 1x Photon 19T. De Blast motoren zijn alleen niet echt bruikbaar voor de Twister, of ik moet een flink groter pinion steken, aangezien ze minder toeren draaien dan de standaard Twister motor. De 19T wil ik graag bewaren voor mijn 4WD auto's, in de Lazer gaat die erg goed. Dus ik heb voor de Twister nog 2 motoren liggen, naast de G20 die er nu in zit. En misschien stap ik daarna wel over op een mild brushless setje, mocht ik er eentje vinden die hetzelfde "regelgevoel" geeft als brushed, dus goed in lage toeren, en een mooi lineaire reactie op de stick.
 
Dus... ik rij eerst die G20 op, en als die de geest geeft, de 2 Photon Speed 2 motoren. En ondertussen kijk ik een beetje rond richting een brushless vervanger. Voor mij is de Twister puur een fun-auto, beetje powersliden op losse ondergrond en relatief weinig onderhoud vereisend. Accu's laden, en rijden maar. Voor speedruns heb ik al een brushless 4WD, daar gaat de Twister nooit aan tippen qua handling.
 
he rick ben je nog onderdelen nodig?
ik heb nog anderhalve complete wagen staan welke ik nie mee rgebruik...

Ik heb ze wel nodig,ik mag ze alleen niet bestellen van mijn moeder :p

Indoor,is het goed als die motor en esc even wachten?Ik heb het namelijk hartstikke druk met school(praktisch schoolopdracht en toetsweek binnenkort)
 
Het brengt vast ongeluk om nu zo positief te zijn, maar die oude, 2e hands "beat up" G20 motor doet het echt lekker in de Twister. Sneller dan de standaard "High Speed" motor, en tot nu toe geen plotseling toerenverlies. Af en toe een klein drupje olie op het achterste lager, om de rotzooi eruit te spoelen en de as te smeren, en gaan. Jammer dat de G20 uit productie is, is vervangen door de G27, waarvan ik me afvraag of die net zo presteert.
 
Ik ga ook zo'n twistertje aanschaffen, lijkt me wel een leuke afwisseling van de nitro dampen.
Maar kun je er met de standaard motor nu wel een lipo in steken? dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden.
En welke C waarde gebruik je hiervoor?
 
Leuk, nog een Twister rijder erbij. Lipo kan op zich prima, alleen heeft bij mij de standaard motor het maar een paar maanden uitgehouden. Maar dat hoeft niet aan de lipo te hebben gelegen, bij intensief gebruik gaan brushed motoren nu eenmaal niet zo lang mee. En deze motoren zijn dichtgeklonken, dus de collector onder handen nemen of de borstels vervangen is niet haalbaar. Dan moet je een borstelmotor hebben die uit elkaar geschroefd kan worden maar die zijn wel een stukje duurder.

In principe is elke lipo wel geschikt, zoveel stroom vraagt een 2WD als de Twister, zeker met de standaard motor, niet. Met de standaard motor lag het verbruik op ongeveer 150 mAh per minuut rijden. Dat komt neer op een gemiddelde stroom van 9 ampere. Daar ligt bijv een 20C 3000 mAh lipo niet van wakker, die kan 60 A continue leveren...
 
Nou het autotje is binnen. Ziet er leuk uit.
Heb hem al wel helemaal uit elkaar gehad. Want ik heb een hekel aan kruiskopjes.
Dus alles vervangen voor 2mm imbus.
motortje in laten draaien en de kap voorzien van klitteband.

Heeft iemand al een betere plek voor de aan/uit schakelaar gevonden?

Als er nog iemand belang heeft bij een compleet setje schroeven, stuur mij even een pb'tje dan stuur ik ze naar je op.
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen kijken of je de schakelaar op de achterste shocktower kwijt kan, daar heb ik de Lipo-saver zitten. Zelf heb ik de schakelaar laten zitten waar hij zit, links voor, en wurm ik even mijn vinger onder de kap, om de auto aan of uit te zetten.
 
Laatst een poging gedaan om de Blast stiller te maken. Eerst naar het achter diff gekeken, maar dat zag er netjes uit, en was ook niet de oorzaak van het geluid, ondanks de stalen tandwielen. Aanwezige vet was weggeslingerd, dus een beetje nieuw erin gedaan, tubetje van Schumacher, wat ik jaren geleden heb gekocht.

Daarna eens naar het lager van het spur gear gekeken. Lager was nog prima, alleen het kunststof blokje wat het lager in de motorsteun moet klemmen, is blijkbaar een keer te warm geweest, het was een beetje vervormd. Ik heb het 180 graden gedraaid, dan klemde het beter. En omdat het blokje in die situatie naar achteren zou kunnen kantelen, en het spur zou kunnen raken, van de bovenkant een gaatje geboord, en daarin een schroefje gedraaid, ter borging.

Helaas geen effect op het geluid van de transmissie, misschien vanavond het voorste diff eens nalopen.


Verder vandaag nog even gereden met de Blast, op een stukje aangereden grond in een woonwijk in aanbouw. Ging erg lekker, ondanks de zo goed als versleten banden. Qua wegligging blijft de Blast erg solide aanvoelen. Hij mist het lichtvoetige van mijn Kyosho's, maar verder best te genieten.
 
Back
Top