Lumenier QAV250 G10

2 x Turnigy 1300mAh 3S 30C Lipo Pack HKD154.85
1 x HobbyKing B6 AC/DC Compact LiPO/NiMh 50W.. HKD154.92
1 x DJT - FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Mod.. HKD387.58
1 x Turnigy 9XR PRO Radio Transmitter Mode 2.. HKD774.92
Subtotaal HKD1,472.27
Verzend circa HKD 325.27
Totaal HKD1,797.54
EUR 187,72
Hier komt nog importbelasting bovenop:

None of our product pricing includes tax and we do not charge taxes or extra fees on top of our advertised product price and shipping/handling.
However, it is your responsibility to pay any fees charged by your local customs or postal office, should they be incurred.

Dit houdt dus volgens mij in 21%BTW (VAT) en custom duty, waarvan ik de hoogte niet ken.

Ga daar maar vanuit ja. De eerste keer dat ik bij hobbyking bestelde was het gewoon even 21% van de aanggeven waarde + €10 servicekosten van de PostNL afrekenen aan de deur. Contant en gepast alstublieft...

Ik heb het even nagevraagd bij iemand die in de "douane business" zit en hij zegt dat je bij elektronica ongeveer 4 procent importbelasting betaalt, maar dat onder 10 euro niet geheven wordt. Dus geen importbelasting. BTW wordt geheven als je pakketje er tussenuit wordt gevist. Bij UPS en DHL is de kans daarop het kleinst omdat zij veel kleine pakketjes verzenden. Helaas is die keuzen er niet bij Hobbyking. Verder is het zo dat ze meestal eeen beetje de grote vissen eruit halen, dus kan het interessant zijn om in meerdere pakketjes te bestellen, kleinere kans dat je de BTW betaalt...

Ik heb al best wat besteld bij HobbyKing, en ik heb alleen voor een transmitter/receiver die vrij veel kostte een heffing gehad. Die heffing ging over de opgegeven waarde, niet over de echte waarde. Over alle zooi die ik verder bestel uit Azie ook maar 1 keer eerder een naheffing gehad.

Je kan overwegen om die transmitter en de rest in twee pakketten te sturen. Dan is de waarde laag, en het totaalpakket iets kleiner. En HK noteert standaard 10% van de daadwerkelijke waarde.

"En HK noteert standaard 10% van de daadwerkelijke waarde."
Voor zover ik weet moet je dat nog steeds zelf selecteren en het is dan nog maar de vraag wat postnl als douane gemachtigde er mee doet. Ik denk dat er bij postnl meer naar formaat en gewicht wordt gekeken. Er zal ook veel goedkoop spul door gaan en daar tijd in steken kost enkel tijd/geld denk ik.
Houd er maar rekening mee dat je extra kosten hebt, dan kan het altijd meevallen :)

Voor m'n taranis had ik SCS Express verzending geselecteerd omdat zo'n doos er wellicht uit gepikt wordt en ik geen zin had om weken te wachten en in de posnl procedure terecht te komen van: brief krijgen, rekening opsturen, wachten, betalen aan de deur (waarbij de vraag is hoeveel) en dan nog contant en gepast ook.. Verzending ging vlot, factuur per paypal, betaald en een paar dagen later in huis.

Qua bereik ben ik dik tevreden over het frsky systeem want dat is naar mijn ervaring veel beter dan de spektrum dx8 en futaba t8j. Ook die rssi terugkoppeling is prettig zodat je een goede indicatie hebt hoe het bereik is want bij eerder genoemde was het gewoon plotseling een failsafe en vond ik het steeds een gok waar die grens lag. De zender gauw wat hoger houden hielp wel eens maar verre van ideaal natuurlijk.

"En HK noteert standaard 10% van de daadwerkelijke waarde."
Voor zover ik weet moet je dat nog steeds zelf selecteren en het is dan nog maar de vraag wat postnl als douane gemachtigde er mee doet. Ik denk dat er bij postnl meer naar formaat en gewicht wordt gekeken. Er zal ook veel goedkoop spul door gaan en daar tijd in steken kost enkel tijd/geld denk ik.
Houd er maar rekening mee dat je extra kosten hebt, dan kan het altijd meevallen :)

Voor m'n taranis had ik SCS Express verzending geselecteerd omdat zo'n doos er wellicht uit gepikt wordt en ik geen zin had om weken te wachten en in de posnl procedure terecht te komen van: brief krijgen, rekening opsturen, wachten, betalen aan de deur (waarbij de vraag is hoeveel) en dan nog contant en gepast ook.. Verzending ging vlot, factuur per paypal, betaald en een paar dagen later in huis.

Qua bereik ben ik dik tevreden over het frsky systeem want dat is naar mijn ervaring veel beter dan de spektrum dx8 en futaba t8j. Ook die rssi terugkoppeling is prettig zodat je een goede indicatie hebt hoe het bereik is want bij eerder genoemde was het gewoon plotseling een failsafe en vond ik het steeds een gok waar die grens lag. De zender gauw wat hoger houden hielp wel eens maar verre van ideaal natuurlijk.

Betaal je dan ook geen BTW, neem ik aan?

Vroeger moest je bijvoorbeeld een 40MHz zender met een 40MHz ontvanger gebruiken. Tegenwoordig zijn zenders digitaal, allemaal op 2.4GHz, en moet je met een compatible receiver binden. Zo'n Turnigy 9x kan bijvoorbeeld binden met een Orange receiver, die best betaalbaar zijn.

Heel mooi setje dat je gevonden hebt. Zolang de oorspronkelijke eigenaar niet van zich laat horen zou ik zeggen, enjoy :-)

Ha Bones,
Dus het verhaal van dat "kristal" gaat niet op?

CC3D heb je voor 30 euro. (Ftec-shop.nl).
Die had ze vorige week nog op voorraad. Software is uiteraard gratis.

Als je budget genoeg hebt zou ik een 6 kanaals ontvanger nemen. Kun je er later evt. nog alle kanten mee op.
Op de CC3D kun je evt. ook een adapterkabeltje voor Spektrum satellieten kopen. Dan heb je verder geen ontvanger nodig. Moet je wel een Spektrum zender hebben.
Die zijn er voor een redelijke prijs.

CC3D heb je voor 30 euro. (Ftec-shop.nl).
Die had ze vorige week nog op voorraad. Software is uiteraard gratis.

Als je budget genoeg hebt zou ik een 6 kanaals ontvanger nemen. Kun je er later evt. nog alle kanten mee op.
Op de CC3D kun je evt. ook een adapterkabeltje voor Spektrum satellieten kopen. Dan heb je verder geen ontvanger nodig. Moet je wel een Spektrum zender hebben.
Die zijn er voor een redelijke prijs.

Ha Chopstick,
De CC3D die er op zit ga ik niet vervangen, want die is niet kapot. Ik heb op aanraden hier wel een andere flight processor overwogen, maar dat geannuleerd. Ik ben van voornemens om dit weekend de bestelling te doen, ik heb gekozen voor de 8-kanaals, omdat het qua prijs allemaal elkaar niet veel ontloopt.

Hier op het forum is de naze32 wel populair maar met de laatste firmware voor de cc3d schijnt er behoorlijke vooruitgang te zijn gemaakt, met name voor mini formaat quadrotors dus zou 'm inderdaad gebruiken als je 'm toch hebt.

In principe vervangt een sattelliet de ontvanger.
Wel moet je dan een conversiekabeltje erbij hebben. De CC3D vertel je vervolgens dat je op een stt gaat vliegen, en vanaf welke poort.

Voorzover ik weet werkt dit bij Spektrum en Futuba zo. Spektrum heb ik zelf, dus weet ik zeker.

Heren,

het heeft even geduurd door andere noodzakelijke werkzaamheden, maar het is er dan toch van gekomen. Zojuist heb ik besteld:
1 x FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX
1 x Turnigy 9XR PRO Radio Transmitter Mode 2 (without module)
1 x HobbyKing B6 AC/DC Compact LiPO/NiMh 50W Charger (EU Plug)
2 x Turnigy 1300mAh 3S 30C Lipo Pack

En nu wachten.... wachten... wachten...

Edit: en 4 setjes "HQProp 5" x 4 glasvezel versterkte propeller set van 4 groen"

Laatst bewerkt:
In principe vervangt een sattelliet de ontvanger.
Wel moet je dan een conversiekabeltje erbij hebben. De CC3D vertel je vervolgens dat je op een stt gaat vliegen, en vanaf welke poort.

Voorzover ik weet werkt dit bij Spektrum en Futuba zo. Spektrum heb ik zelf, dus weet ik zeker.

Hoi Chopstick,

Het sat-gebeuren heb ik even laten liggen, ik kwam daar niet helemaal uit, maar het is wel interessant. Als ik de quad aan de praat krijg ga ik me daar later nog eens in verdiepen. Zeker als je vliegt boven terrein waar je slecht bij kunt komen of boven water kan het wel heel interessant zijn.

Oke, hoor het wel.
Tov een ontvanger maakt het niet zoveel uit vwb het bereik, dus jouw laatste opmerking mbt moeilijk toegankelijk terrein begrijp ik in dit kader niet zo goed.

Oke, hoor het wel.
Tov een ontvanger maakt het niet zoveel uit vwb het bereik, dus jouw laatste opmerking mbt moeilijk toegankelijk terrein begrijp ik in dit kader niet zo goed.

Omdat voor het beetje dat ik heb begrepen, de quad terug vliegt naar een vooraf ingesteld locatie wanneer de ontvangst wegvalt. Leek me wel handig als bijvoorbeeld je ontvanger uitvalt. Ik begreep dat dit werkt met GPS-coördinaten.

En ze heeft vleugels... Alle onnodige zaken eraf gehaald en nu maar wachten op de zender.

dwf14h.jpg

Back