Mac Vlijmen Brabants Shortcourse open 28 augustus

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Wishiej, 29 jul 2011.

1. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    het is een vereniging met mensen die lidmaatschap betalen en veel energie en tijd insteken om de baan in conditie te houden.

maar de baan is wel vrij toegangkelijk.

je snapt het wel denk ik..

2. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Met andere woorden, lidmaatschap wordt op prijs gesteld, maar je kan hem best een keer uitproberen?

3. DeMelkBoer

DeMelkBoer

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Nou ik zal niet (meteen) lid worden van iets wat ik niet ken. Het leek me gewoon leuk een keer te proberen. Heb deze auto net een week.

4. bzb

bzb Guest

oww,, dat had ik wel gedaan

5. Hessel

Hessel

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Rijden kan altijd,
    Dinsdag avond rijden er slashes rond
    Vrijdag avond is club avond
    Kom gewoon n keertje langs, merk je gelijk welke sfeer er hangt en of je het iets vind.

6. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Ik kon echter op de site van Mac Vlijmen totaal niets vinden over lidmaatschap of openingstijden (maar dat laatste is blijkbaar logisch, aangezien het vrij toegangelijk is..)

7. Hessel

Hessel

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Voor info over lidmaatschap kun je mailen naar info@macvlijmen.nl.
    Tenzij veranderd is de contributie 50 euro p jaar (25 als je nog geen 18 bent).

En zoals je al verzonnen had altijd toegangelijk (tenzij er baan onderhoud is gedaan en er een dagje niet gereden kan worden)

8. high roller

high roller Guest

Tja bij welke club kan je niet over het hek klimmen?

9. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Zo klinkt het wel ERG negatief, maar zo bedoelde ik het dus niet.

10. Tomboo

Tomboo

Lid geworden:
    18 mei 2008
    DeMelkBoer je hebt pm. ;)

11. DeMelkBoer

DeMelkBoer

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Dankjewel Tom voor de info, ik zal is (komen)kijken.

12. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Wat me helaas wel opvalt tijdens het kijken naar het slash 4x4 filmpje is het volgende. In de allereerste ronde zie ik dat Wishiej aka Roy (zilvergrijze slash 4x4) opzettelijk wordt gebeukt door als ik het goed zie een van onze jeugdige clubleden (waarvan ik de naam niet zal noemen). Deze jongen snijdt hierbij een flink stuk van de baan af puur en alleen om Roy, van wie hij het qua snelheid niet kan winnen, van de baan af te rammen voor de tafelberg. Hier had de wedstrijdleiding wat mij betreft wel in mogen grijpen met een herstart (gezien het in de eerste ronde gebeurde) met uitsluiting van degene die deze streek uithaalde.
    Misschien een leer voor de volgende keer om ook wat meer aandacht te geven aan fair rijgedrag. Nu gaat het in de short course wel eens met wat duw en trekwerk, maar t-bone acties zoals deze of expres met veel te hoge snelheid bij iemand aan de binnenkant van de bocht duiken zodat deze de baan uit vliegt moet echt niet kunnen.
    Ons niveau is natuurlijk nog niet al te best maar wat mij betreft mogen dit soort dingen wel bestraft worden met hetzij disqualificatie of een time penalty.

Even ter zij-informatie: Roy kon nog meedoen voor de 3de plek geloof ik , maar werd hierdoor flink belemmerd en volledig uit de concentratie gehaald waardoor zijn race verziekt is.

Nu is het natuurlijk zo dat het een event voor de lol was, maar dan nog is dit niet gepast.

Laatst bewerkt: 29 aug 2011
  13. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    zullen we het daar morgen even over hebben,ik heb wel zin in een rondje te rijden.
    want tenslotte hebben we allemaal nog veel te leren;)

14. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    dat is ook wat ik bedoelde met tijdens de start dat je heel vaak direct geramd word door de rijders die zich achter in het veld gequalificeerd hebben
    die gaan bij het start signaal gelijk volgas en ze hebben nog niet de volledige controle over de auto en beuken dan mensen in het middenveld op 1 hoop. vaak is het zo dat 1, 2 en 3 wel nog goed weg komen, maar als je in het middenveld gekwalificeerd ben dan kan je er vergif op innemen dat je er afgeramd word en vaak helemaal overnieuw moet beginnen
    ( gebeurde mij ook bij 2 finales )

ik ben geen top qualifier en sta vaak op plek 4 t/m 6 en het gebeurd mij net iets te vaak dat ik dan van helemaal achteraan opnieuw mijzelf naar voren moet rijden.
    nu vond ik het in dit geval niet zo erg vanwege het losse karakter van de wedstrijd.

je kan het toch niet winnen in de eerste bocht. het is beter om subtiel van start te gaan en zonder te beuken je naar voren proberen te werken

tuurlijk is duw en trekwerk wel geoorloofd.
    ik heb met met roy ( slashbasher ) ook een paar keer gehad tijdens de wedstrijd, maar dan vecht je om positie en vind ik het een ander verhaal, vaak is een welgemeend "sorry"al voldoende om de sportiviteit op niveau te houden

bij ons op mvb in de clubcompetitie word zoiets absoluut niet gewaardeerd en letten we er erg op.
    het gaat gelukkig steeds beter

Laatst bewerkt: 29 aug 2011
  15. RC10Racer

RC10Racer

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Het was natuurlijk geen beste actie van degene die dat deed, maar als wedstrijdleiding kan je helaas nooit alles zien. Ikzelf zou het waarschijnlijk ook niet hebben gemerkt als ik er op dat moment had gezeten. Zeker omdat je bezig bent met de telling, commentaar geven en opletten op de baan.

Daarom zie je wel vaker op echt grote races ( GP's, EK's, WK's ) dat er een referee op de stelling erbij staat (beter overzicht als onder de stelling waar bij ons het AMB systeem staat), die hoeft dan enkel op het rij gedrag te letten. Maar zover wil ik eigenlijk niet gaan op dit soort fun evenementen.

16. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Het blijkt ook meestal pas als je de filmpjes terugkijkt. Ik denk niet dat je er veel mee wint als je meteen sancties oplegt. Vergeet niet dat de sc klasse toch een hoog gehalte beginnelingen kent, die pas net kennis maken met de hobby. Die steken veel meer op als er achteraf een goede analyse plaatsvindt. Bij de MVB hebben we dat in het begin van het seizoen ook (spontaan) gedaan. Er was een leuk filmpje gepost, en een ervaren wedstrijdrijder heeft daar eens haarfijn geanalyseerd wie waar de fout in ging. Dat was heel leerzaam. Maar na de race gewoon eens naar de persoon in kwestie stappen, en uitleggen dat het iets anders hoort, kan iedereen doen. Vergeet niet dat zeker de jeugdige denken dat ze van iedereen wel kunnen winnen, en stijf van de adrenaline aan de start verschijnen.

17. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    wij hebben het wel eens gedaan, een extra marshall op de rijderstelling. het werd goed ontvangen door iedereen. soms ziet men de eigen fouten niet door het enthausiasme of zenuwen.
    als je het een paar keer doet, heeft iedereen er profijt van en de betreffende klasse word langzaam naar een sportiever niveau getild

18. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Tuurlijk kan niet alles gezien worden. Ik zelf heb het ook niet gezien tijdens de race en ik neem ook verder niemand wat kwalijk. Wel ga ik de betreffende persoon er nog op aanspreken, aangezien hij zulke dingen vaker doet als hij achter komt te liggen (ook tijdens trainingen). Dan fokt hij zichzelf nogal op ofzo. En tijdens trainingen maakt het me niets uit, maar dit gedrag moet zich niet doorzetten in wedstrijden. Een scheidsrechter lijkt me niet nodig, zeker niet op dit soort events. Wel mag een sociaal gedrag van de rijders ten opzichte van elkaar verwacht worden. Ook de jeugdige rijders moeten dat snappen :)

19. hans wesley

hans wesley

Lid geworden:
    3 nov 2009
    kom keer rijden op mvb dan daar gaat het beter onder elkaar:D

20. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    24 september komt er ook een afvaardiging van MACVlijmen jullie kant op :D

Maar ik geloof dat als er een extra marshall oid op de rijders stand zou staan dat dit soort nog steeds niet te voorkomen zijn.
    Onervarenheid is hier een grote oorzaak van maar sommigen lijken zich van de basis regels zich ook helemaal niets aan te trekken en hebben overal schijt aan.

Daarintegen een marshall kan ook niet alle "gevechten" tijdens de race in de gaten houden.

Deel Deze Pagina