Mac Vlijmen Winterkampioenschap '12-'13

Mijn auto hield er tijdens de kwalificaties ook telkens mee op, bleek dat de fan van de ESC niet draaide doordat er aarde en andere rotzooi tussen zat, en de overheat-protection van de ESC dus in werking trad zodra er een tijdje mee gereden werd. Fan eraf halen, schoonmaken, terugzetten en het probleem was weg.

Tips van Bas
Auto op standaard en dan met gas snel sturen kijken of de verbinding wegvalt door spanningsdip.
Achteruit uitzetten.

Helpt dat niet dan raadpleeg ik Bas nog een keer.

Gr Jan.

Hebben jullie er een externe BEC op zitten? Ik heb ook met een Savox in een electro hier wel eens storingen door gehad. Met een simpele capacitor in de ontvanger was dit opgelost. Wellicht trekt de servo zoveel vermogen dat je ESC op tilt gaat...

Hebben jullie er een externe BEC op zitten? Ik heb ook met een Savox in een electro hier wel eens storingen door gehad. Met een simpele capacitor in de ontvanger was dit opgelost. Wellicht trekt de servo zoveel vermogen dat je ESC op tilt gaat...

Een BEC lost inderdaad een hoop ellende op.
Motorfan, receiver, servo en transponder achter de BEC aansluiten.
Deze voeding komt nu rechtstreeks vanuit de accu en niet van de esc, is gestabiliseerd en beschermd de resterende electronica ook tegen piekspanningen. Toevallig gisteren nog een slash 4x4 wedstrijdklaar gemaakt voor een vriend van me.

Heb geen externe BEC maar wanneer ik gas geef en snel stuur dan blijft alles gewoon werken, zelfs het ledje van de ontvanger blijft keurig branden.
Kan altijd die condensator proberen of externe BEC wanneer ik ga testen laat ik de oplossing weten.

storing

thuis doet het weer alles 1 accu leeg gereden met snel sturen en gasgeven en remmen heb dat op een standaart gedaan en dat ging goed zonder storing wel ben ik er achterb gekomen dat mijn koeler van de regelaar het af en toe niet doet en met afstellen van de shroefjes het dan wel goed doet dus ik denk dat dat het probleem was er zat ook zand in dank julie voor alle tips meschien heb ik ze toch nog nodig weer wat geleerd dus goed de ventilator controleren naar elke rond groetjes erwin

Ah, zelfde probleem als ik had dus...
Ik ga toch eens kijken of ik een binnen-cover (Of Outerwear shroud) voor mijn auto op de kop kan tikken zodat er niet zoveel rotzooi naar binnen komt.

thuis doet het weer alles 1 accu leeg gereden met snel sturen en gasgeven en remmen heb dat op een standaart gedaan en dat ging goed zonder storing wel ben ik er achterb gekomen dat mijn koeler van de regelaar het af en toe niet doet en met afstellen van de shroefjes het dan wel goed doet dus ik denk dat dat het probleem was er zat ook zand in dank julie voor alle tips meschien heb ik ze toch nog nodig weer wat geleerd dus goed de ventilator controleren naar elke rond groetjes erwin

Op een standaard is niet te vergelijken met onder volle belasting rijden in een manege bak..

Ah, zelfde probleem als ik had dus...
Ik ga toch eens kijken of ik een binnen-cover (Of Outerwear shroud) voor mijn auto op de kop kan tikken zodat er niet zoveel rotzooi naar binnen komt.
ik heb een 1/8 boddy als onder cover, werk super. Door dat hij hoger is heb je ook meer ruimte voor koeling.

ik vond het ook leuk
maar ik baalde heel de dag ik kreeg telkens storing onder het rijden het hield maar niet op telkens er een paar seconden mee ophouden en dan kon ik weer verde rijd met een xerun 120 amp regelaar en 3656sd 4000 kv motor en een savox sc 1258 tg servo wie kan mij hier mee helpen
of zou het met de kou te maken hebben maar als ik hem dan van de baan afhaalde en gas gaf en gewoon gas bleef geven met de zelfde accu dan gf deze geen stroring
heb verschilende accus geprobeerd en bij elke acu onder het rijden storing of kan het storing van de zender zijn of van de servo of meschien de sensor groetjes erwin
Ik heb de zelfde motor comby en servo en er en bec op moeten zetten.

Ik heb de zelfde motor comby en servo en er en bec op moeten zetten.

Ik sluit me ook aan met de zelfde spullen, alleen dan de 4700 versie van de motor met een spektrum sr300 en had precies dezelfde problemen ! ;) Ga nu ook eens proberen met een condensator, zou e.e.a. moeten oplossen.
Auto stuurde aan het eind van de dag ook vrijwel niet meer en dacht dat het ook met de storing te maken had... bleek servo schroefje half uit de servosaver te zijn gelopen (weer een probleem opgelost ;):oops:)

Baalde ervan maar het was ondanks de kou zeker voor herhaling vatbaar !

Davy

Laatst bewerkt:
Ik sluit me ook aan met de zelfde spullen, alleen dan de 4700 versie van motor met een spektrum sr300 en had precies dezelfde problemen ! ;) Ga nu ook eens proberen met een condensator, zou e.e.a. moeten oplossen.
Auto stuurde aan het eind van de dan ook vrijwel niet meer en dacht dat het ook met de storing te maken ... bleek servo schroefje half uit de servosaver te zijn gelopen (weer een probleem opgelost ;):oops:)

Baalde ervan maar het was ondanks de kou zeker voor herhaling vatbaar !

Davy

Zou het aan de sr300 kunnen liggen of slaat dat nergens op?
Gr

Ehm, als ik het goed begrepen heb is het probleem al opgelost en was het dus inderdaad gewoon de overheat protection op de ESC die in werking trad omdat de fan het niet deed..

De Hobbywing 3656SD met de SCT Pro ESC zou zonder problemen moeten werken met de Savox 1258TG zonder externe bec. Bij mij heeft dat setje nooit problemen gehad met de 1258TG, noch met de Radiopost 2207M.

Ik denk dat je toch een BEC nodig hebt. Ik had hetzelfde probleem met de Savox. Welke moter en ESC heb je?

Ik denk dat je toch een BEC nodig hebt. Ik had hetzelfde probleem met de Savox. Welke moter en ESC heb je?

Zoals al gezegd heeft hij een xerun 120 amp regelaar en 3656sd 4000 kv motor en een savox sc 1258 tg servo en was het de overheat protection...........................

Back