Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

1. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Dat zal voor mij te vroeg komen, helaas is de tijd weer de belangrijke factor voor mij , hopelijk kan eerst een paar keer " vrij rijden" meepikken op MRC ..

2. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    MRC heeft zomerstop dus daar kun je pas na de Tamiya Cup weer terecht. Waarom komt de 19e te vroeg? De eerste wedstrijd op 22 februari kwam ook al te vroeg voor je, inmiddels zijn we dan 2 maanden verder. Gewoon komen, ervaring is niet zo belangrijk, die doe je op de dag zelf wel op en iedereen wil je op weg helpen!

3. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Zijn er eigenlijk nog mensen die niet meedoen voor de achterste plaats? ;)

PS : @ Motorsports : Wat bedoelt u met, Die Ruud, Chapeau?

4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ja de toppers die in de A finale terecht komen :p

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Van de zomerstop MRC weet ik, gelukkig heeft het familie leven zijn prio's , en scoort quality time met de kids hoog , zo niet wordt het erg moeilijk om te gaan en kunnen RC rijden :cool:;), en daaronder staat ook nog iets van " brood op de plank" :D

De Ruud van een paar jaar geleden en nu , is een wereld van verschil , vandaar de chapeau en knipoog

enne "U" >:nooo::roll::)

6. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb ook een gezin, een zoontje van 2.5 en een dochtertje van een week oud. Alles is te plannen en die 7 races in een jaar moeten makkelijk kunnen. Maar goed, iedere situatie is anders natuurlijk. Wel jammer, hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;-)

Laatst bewerkt: 1 apr 2015
  7. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Thanks voor het compliment, dat doet mij goed.
    Ik heb het eea meegemaakt de laatste jaren, dus ben ik blij om te horen dat ik vooruit ga :)

8. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Het zijn maar een paar races. maar helaas moet ik ook wel eens de grens over en een weekendje werken , dus dan word een paar keer een stuk moeilijker , en als je dan ook nog de tijd moet delen met het gezin..........
    Maar goed , das prive, en de "battle for the last "gaat zeker vreugde opleveren:)met meerdere gegadigden :D

@Ruud ,keep on smiling and the good stuff....

maar te veel :offtopic:

Hopelijk het weekend aan de "last rider,599XX" sleutelen ....

9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Klopt, offtopic.

Rijd je alleen op de baan met de F1 eigenlijk, Madhouse?

10. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb tot nu toe met de F1 bij MRM, MRC en The Border gereden. Met de TT-02 rij ik Tamiya Cup en met de M-05 nu nog voor de fun maar daar ga ik misschien later dit jaar ook Tamiya Cup mee rijden en sowieso de sponsor wedstrijd bij MRM.

Op straat rij ik eigenlijk zelden, enkel op het skate pleintje hier in de buurt om wat te testen als ik iets veranderd/gemaakt heb en niet kan wachten om het uit te proberen.

11. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    @ Motorsports:
    Den Haag (HFCC) en Gouda (de SLuis) is ook nog te doen vanuit Utrecht en ook Lelystad (MRM) denk ik

12. foxspeed

foxspeed

Lid geworden:
    16 feb 2005
    Vanuit Utrech is Lelystad heel goed te doen!!
    En dit weeken open club wedstrijd waar de tamiya stock een eigen heat
    Heeft dus schrijf in dan hoef je niet te wachten!!!!

13. René H

René H

Lid geworden:
    21 feb 2008
    En er hebben zich al 3 rijders ingeschreven voor de Top-Stock klasse,
    dus kom erbij zou ik zeggen :cool:

Het wordt ook lekker druk bij de mini's, al 8 rijders waaronder 1 dame (ja dame!) ;)

gr. rene

14. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik vrees dat ik zelf niet kan aanstaande zondag :(

15. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Wat is de gebruikelijke gearing voor de top stock klasse zoals die rond rijdt op de baan van MRC in Vianen?

16. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb bij MRC met een 25/64 verhouding gereden, dat vond ik wel lekker gaan.

17. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    en met de TT-01 reden we 24/58 of 25/58

18. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    25/64 had ik in eerste instantie ook "aan boord" in de laatste finale 27/64 gezet en dat ging toch net even sneller

19. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Als ik dat had gedaan had ik ook sneller van de baan gevlogen :p

Voor Eindhoven ligt er al 29/64 klaar maar hoor ook wisselende verhalen over deze verhouding. De ene zegt dat die goed is en de ander dat het te zwaar is.

20. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb van de eerste Tamiya Cup wedstrijd geen verslag geschreven (resultaat, 3e in de b-finale) maar ga vanaf nu van elke wedstrijd proberen een verslag te schrijven van mijn ervaringen.

Afgelopen weekend was de 2e Tamiya Cup wedstrijd, deze vond plaats bij ERCE in Eindhoven. Op de zaterdag voorafgaand aan de wedstrijd kan er altijd getraind worden maar omdat de wedstrijden altijd wat verder weg zijn en ik ook een druk gezinsleven heb zijn deze voor mij nauwelijks haalbaar. De wedstrijd in Deventer is voor mij een thuiswedstrijd en daar zou het wel moeten lukken om op zaterdag te trainen want als je kunt trainen moet je dat gewoon doen!

Om 7.55u stond ik op de baan in Eindhoven, een mooi plaatsje gezocht in het midden van de pits en gelijk ingeschreven. Omdat ik zaterdag niet kon trainen heb ik de auto thuis voorbereid met een setup waarvan ik dacht dat deze zou gaan werken. Ik heb een accu in de auto gedaan en ben gaan rijden. Waar men al riep dat er weinig grip was ondervond ik dit nu op de baan maar de setup van mijn auto was redelijk goed en kon goed mijn rondjes maken. De snelheid is er nog niet maar ik ben ook nog niet zo heel ervaren en ik maak me ook totaal geen illusie dat ik in de a-finale ga komen. Als ik in de b-finale kom en een hoop lol heb is mijn dag al geslaagd, de snelheid komt vanzelf wel.

Terug in de pits heb ik mijn motor opgehaald bij de organisatie en heb ik de auto schoongemaakt en vervolgens de motor ingebouwd. Harry gaf me nog de tip om met een zware vertanding te gaan rijden en waar ik zelf voor het maximale 29/64 had gekozen adviseerde hij om voor 28/64 te gaan, dit zou later blijken dat dit voor mij de juiste keuze was. Toen naar de kantine gelopen voor een lekkere bak koffie en maar eens kijken in welke heat ik zit en met wie. Ik zit in heat 3 met allemaal toppers dus heb nog even de tijd om me voor te bereiden en naar 2 heats Top Stock te kijken hoe de rest het doet.

Heat 1: Omdat ik weet wat de jongens kunnen in de heat waar ik in zit besluit ik om gewoon lekker mijn eigen rondjes te rijden en ruimte te laten zodat ik de rest niet in de weg zit. De auto voelt voor mij nog steeds fijn aan en leer elk rondje de baan beter kennen. Ik rij rustig mijn rondje en praat mezelf zachtjes door de bochten heen. Oké, ik rij 3sec per rondje zachter dan de rest en rij uiteindelijk 12 ronden waar de rest er allemaal 14 rijdt, niet verkeerd al zeg ik het zelf.

Heat 2: De auto voelde goed dus geen reden voor verandering in deze heat. Ik rij met banden waar ik alleen bij MRC mee heb gereden en deze zijn een klein beetje versleten. Het zonnetje had de baan al iets meer opgewarmd en er was ook iets meer grip. Ik rij weer rustig mijn rondjes en mijn snelste ronde was ook dik een seconde sneller dan in mijn eerste heat, helaas maak ik gewoon nog te veel foutjes waardoor ik weer 12 ronden kon rijden en de rest 13, 14 of 15. Het geeft allemaal niet, het is gezellig en ik heb lol en doe per ronde die ik rij meer ervaring op.

Heat 3: Nog steeds geen reden om iets aan de auto te veranderen, een topper zou hier gewoon goede tijden mee rijden en het is dus mijn eigen onkunde dat ik (nog) niet sneller ga. De zon stond inmiddels boven de baan en er ontstond steeds meer grip. De banden maakte ik tussen iedere heat goed schoon dus de grip was voor mij optimaal. Ook deze heat kon ik weer 12 rondjes rijden en de rest 13 of 14. Ik ben constant en dus kan ik me alleen nog maar verbeteren en dat geeft me een positief gevoel.

Finale: Ik ben op de 9e plek ingedeeld in de b-finale en dat was de plek waar ik van uit was gegaan aan het begin van de dag. Ik heb me mooi voor Jan gekwalificeerd, daar wij onderling toch wel een mooie strijd hebben. Ik had Jan bij MRC al verslagen en hoopte dit nu weer te kunnen doen. Door pech kon Jan maar een paar rondjes rijden en was er van strijd eigenlijk geen sprake. Ik werd 8e in deze b-finale door een paar ronden voor het einde nog iemand in te halen en deze plek goed vast te houden. Al met al weer een positief gevoel.

Sprint Finale: Waar de andere heats allemaal 5min duurde is deze 7min, iets langer de concentratie vasthouden dus maar dat is geen probleem. Mijn start was goed, ik kon de drukte in de eerste bocht mooi omzeilen waardoor ik volgens mij als 5e of 6e door de eerste bocht kwam. Ik praatte mijzelf moed in dat als ik rustig zo bleef rijden het wel goed komt. Helaas begonnen de zenuwen een beetje de bovenhand te krijgen en begon ik slordige foutjes te maken. Jan was inmiddels al weer uit gevallen (wat een pech dag voor hem) en ik werd een paar keer ingehaald dus snel reed ik weer op de 9e plek. Hugo kreeg nog wat pech met zijn stuurstang en dat gaf mij weer wat moed, als ik bleef rijden dan kon ik de achterstand op hem mooi inhalen en misschien wel zijn plek overnemen. Helaas voor Hugo kreeg hij weer pech en door zelf te blijven rijden kon ik hem passeren en werd ik 8e in deze heat. In de strijd met Jan staat het 2-0 voor mij maar eigenlijk heb ik hem pas 1x fair and square verslagen.

Ik heb weer een hoop geleerd vandaag en ga die ervaring zeker mee nemen naar Deventer waar ik hoop nog iets verder naar voren te kruipen en in de middenmoot mee kan rijden. Ik heb een super gezellige en leerzame dag gehad en dat was voor mij het belangrijkste. De Tamiya Cup is gewoon een erg leuke en toegankelijke competitie, iedereen is super aardig en behulpzaam.

Deel Deze Pagina