Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

1. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Kom gewoon een keer lekker trainen in Deventer, help ik je bij je middenmootplannen:p

2. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Komt zeker goed Harry! Geef maar aan wanneer jij daar bent, dan kijk ik of ik kan. Ik kan eventueel ook eind van de middag (omdat jij aangaf ook wel eens vroeg te gaan) doordeweeks, een paar uurtjes vrij nemen is geen probleem.

3. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Afgelopen weekend een nieuwe spoiler set gekocht voor op de R8. Nu alleen nog even een busje zilver verf halen van Tamiya zodat hij mooi matched bij de R8.

54510 Aluminum Adjustable Wing Stay
    54457 RC Racing Wing a
    54458 RC Racing Wing b

Laatst bewerkt: 23 apr 2015
  4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Een kleine correctie op de uitslag, Erik van Raamsdonk heeft wel zelf de kwalificaties gereden maar de finale door iemand anders, daardoor is hij terug gezet naar de laatste plek. Hierdoor ben ik dus 2x 7e geworden i.p.v. 2x 8e in Eindhoven. Ik hou zelf van sportiviteit, dat is dit dus niet en persoonlijk vind ik het altijd wel erg jammer plekjes te winnen door dit soort omstandigheden. Ik win de plekjes liever op de baan en hopelijk lukt me dat in Deventer nog een stukje beter dan in Eindhoven.

5. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Ga a.s. donderdag waarschijnlijk trainen (vanaf 17.00 uur)

6. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Donderdag de 30e? Ik ga kijken of ik kan uit mijn werk (werk in Apeldoorn dus is niet zo ver).

7. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Ga dan trainen met mijn kleine neefje (jaar of 40) die moet nog ff leren rijden want hij zit in mijn team voor lelystad 500 (m-chassis) Ik neem ook tt02 mee kunnen we even een paar rondjes samen trainen.

8. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Ik zou trouwens zeker overwegen om lid te worden ook al heb je niet zo veel tijd voor wedstrijden. Elke week een uurtje of twee trainen gaat je meer opleveren als alle hopups bij elkaar. Ondertussen maakt je vrouw een leuke wandeling met de kinderwagen langs de IJssel. Iedereen blij...

9. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik zal het eens in de groep gooien :p

10. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn M-05, ik vind deze klasse erg leuk om te kijken maar toch niet zo leuk om zelf te rijden. Ik vind toerwagens echt wel heel erg leuk en daar zal ik dus ook lekker mee door gaan. Nu lekker Top Stock en later misschien Euro GT of TW maar dan moet ik een heel stuk beter zijn en Top Stock moet dan geen uitdaging meer zijn. Kortom, ik rij nog wel een tijdje Top Stock :D

Doordat ik een M-05 en een TT-02 had liet ik de F104 een beetje links liggen, daar heb ik vanavond verandering in gebracht en de F104 voorzien van alle elektronica en zal daar ook wat vaker mee gaan oefenen. Wellicht neem ik hem donderdag wel mee naar Deventer. Tamiya Cup ga ik er niet mee rijden, enkel voor de fun.

Nu nog even duimen dat het donderdag niet gaat regenen en we lekker kunnen trainen in Deventer.

11. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Dat afscheid moet zeer hebben gedaan :/ Wat een mooie koop is dat geweest voor de nieuwe eigenaar!
    Ik heb juist besloten om de tamiya cup te gaan rijden in de m klasse en niet de TW :D

12. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    De pijn valt wel mee, uiteindelijk heb ik er niet heel veel verlies op gemaakt. De nieuwe eigenaar is er in iedergeval heel erg blij mee.

De M klasse is ook echt super leuk om te zien maar doe mijn maar 4wd.

De TW is ook een leuke klasse maar veel te hoog gegrepen voor mij. De Top Stock is voor mij nog een achterhoede gevecht maar het gaat steeds beter.

Ik moet gewoon meer tijd maken om te rijden en volgend seizoen ga ik ook lid worden in Deventer. Dit jaar gaat niet lukken omdat ik nog wat andere verplichtingen heb en mijn gezin ook aandacht wil hebben.

13. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Mooi dat je niet te veel verlies hebt.

Klinkt als de meeste logische volgorde :)

14. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Voor mij staat het plezier voorop voor nu, en dat heb ik. Overigens nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik ben vroeger met een offroad (Tamiya Top Force Evolution) begonnen en toen jaren niets, toen een brandstof gekocht maar dat vond ik ook niets en die weer verkocht. Vorig jaar weer begonnen en eigenlijk met de gedachte om zo nu en dan op de parkeerplaats te rijden met mijn zoontje. Tot dat iemand me over haalde om naar Midland te komen voor de sponsor race en sindsdien ben ik verkocht aan het circuit rijden.

15. Coenen

Coenen

Lid geworden:
    2 mrt 2015
    Die nieuwe eigenaar is nog steeds blij. ;)

Gister, nadat ik snel de ontbrekende spullen had gekocht en ingebouwd, al even wat op een skatebaantje en wat geasfalteerde fietspaden aan het rijden geweest.
    Ik moest het sturen wel wat minder gevoelig maken, in het begin bleef ie maar uitbreken. Nu heb ik het redelijk onder controle, alleen lijkt ie vol gas niet altijd rechtuit te gaan, trimmen lijkt niet altijd te werken, maar eens kijken hoe of wat.

Zondag noemde je nog welke olie er in het differentieel zit, ik ben vergeten wat het is, kan je het nog een keer noemen?
    De originel Tamiya daar zit putty in, dat weet ik nog. Is dat putty klei? Gewoon wat klei van de kleine nemen en erin proppen? :)

16. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Er zit nu Hudy 500k diff olie in. Putty is idd een soort klei, daar gaat je diff werking nog wel een stuk mee achteruit.

Mooi dat je er nog steeds blij mee bent ;)

17. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Hoe werken jullie lexan kappen/spoilers af? Ik knip ze uit maar wil de randjes gewoon mooi strak hebben, zou dit gaan met een vijltje oid.?

18. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    schuurpapiertje, voor de wielopeningen gewoon een velletje rond een spuitbus lexanverf vouwen

19. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Goede tip! vanmiddag maar even shoppen ;)

20. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Wielkasten kan je prima met een snij-passer doen, kost een paar euro bij de boekhandel. Even het hart van het wiel bepalen en met de passer aan de gang.

De onderranden met een ruime marge afknippen, dan de auto met body op een vlakke ondergrond zetten zodat je met een stift liggend op de ondergrond de lijnen op de juiste hoogte kunt aftekenen, zo'n lijn doet ook rechter knippen.

En voor de rest een velletje schuurpapier op een plankje lijmen waarmee je in lange rechte halen kunt schuren en een dremel met een schuursteentje voor de gaten en de scherpe hoekjes ronden.

Deel Deze Pagina