maiden Wilga PZL 35 van Airworld

De vervanger van de cessna 182 heeft inmiddels z'n luchtdoop gehad, en naar volle tevredenheid!!

[URL="
ervan...[/URL]

Er moeten nog wat kleine dingetjes aangepast worden aan de uitlaat en het onderstel, maar hij is i.i.g. vliegklaar!

Woensdag j.l. nog bij Pé Reivers geweest voor de laatste adviezen v.w.b. de propeller en het onderstel, waarvoor dank!!

Nu eerst maar eens vliegervaring ermee opdoen....:rolleyes:

grt, Louis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met de maiden!
Ja, de Wilga is een prima sleepkist.
Heel veel plezier ermee.

Johannes
 
Gefeliciteerd Louis.
Een heel mooi vliegtuig.
Wel even schrikken hè toen de K8-B in de boom hing. ;)
Ik had ook graag een Wilga willen hebben, maar helaas had ik een beetje pech zoals je al had gelezen.

Wie weet, misschien, ooit nog eens een keer..... ;)

Groetjes,

Jordy
 
Dank allen.

@Jordy; ik weet zeker dat je met de taxi een goede sleper in handen hebt!!
Ben ook benieuwd naar de vorderingen en zal je draadje zeker blijven volgen!

Zodra de stickers binnen zijn en op het toestel zitten zal ik nog wat foto's plaatsen....:rolleyes:
 
Heey louis, eeeh heb ik een whatsappje gemist???? Proficiat met de maiden mooi gevlogen, had wel gedagt dat je de 1e vlucht zelf deed, maar marcel heeft m supper gevlogen he . Tot binnenkort!
 
Klopt!!

Ik moet toch wel een hoop uren gaan maken met die kist voordat ik er zelf mee ga slepen, maar komt goed!!

Het wordt toch wel tijd dat die pilatus porter ook eens in boxmeer verschijnt!!;)
 
Zo,
De afgelopen weken aardig wat ervaring opgedaan met het slepen en het wordt met de keer leuker!

Het zwaarste toestel tot nu toe is een ASW15 van 11 kilo. Dit trok hij probleemloos naar boven.

Vanmiddag weer naar Boxmeer om de lessen te vervolgen!!:rolleyes:
 
Inmiddels weer heel wat sleepjes gedaan en de eerste schade opgelopen....:(

Tijdens de laatste sleep kwam er, na het opstijgen, een landingswiel los te hangen.
En landen op 1 wiel blijft moeilijk...:rolleyes:
Ik had de snelheid er wel zoveel mogelijk uitgemolken maar toch met 1 poot recht in de grond gestoken waardoor hij over de kop ging.
Schade: richtingsroer wat kleine scheurtjes en de stang welke vanuit de poot richting het motorschot loopt is eruit gebroken.
Wordt op dit moment alweer hersteld dus eind van de week vliegt hij weer....:D
 
Oh, dat is best wel vervelend, maar als de schade niet al te groot is gaat het nog wel.
Dan kan je de Wilga nu met een geruster hart gaan vliegen.
De eerste schade heb je inmiddels als achter je liggen ;)

Zo gaat het met mij ook telkens weer.
De eerste schade is het ergste, alles wat daarna gebeurd is niet meer zo erg (behalve dan een totaal schade).

Groetjes,

Jordy
 
Na wederom heel wat sleepjes is het afgelopen zaterdag goed mis gegaan....

Tijdens de start maakte de zwever een radslag en kwam dwars achter de wilga terecht.
Gevolg was dat de snelheid er volledig uitging.
Ik was niet snel genoeg bij de ontkoppelhaak en trok in paniek ook nog het gas dicht....
Heb nog wel geprobeerd het toestel bovenop de mais te leggen maar die stond net een meter te ver weg....:rolleyes:

gevolg:

full


Dit vraagt iets meer tijd voor reparatie....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hè, wat jammer zeg.
De Wilga zag er zeer mooi uit.
Denk je dat je de Wilga weer op de been kan krijgen?

Groetjes,

Jordy
 
Hoi Jordy,

Ik verwacht wel dat ik de wilga weer in z'n oude staat terug kan krijgen.
Ben nu begonnen met de demontage van de motor e.d.

Ik hou jullie op de hoogte!

bedankt voor het medeleven.

grt, Louis
 
Een Wilga heeft omwille van zijn ontwerp al géén te sterke constructie ( véél raamwerk aan de voorkant ) en is aldus kwetsbaarder dan een ander model...

Succes met de wederopbouw :yes:
 
Dat is ook de reden waarom er bij de wilga's van frisch een balsa plank links en rechts in de romp geplakt dient te worden (binnenzijde natuurlijk). Dit om de krachten van de motor te verspreiden en de neus sterker te maken
 
Back
Top