Maverick Strada XB Evo

Hallo.

Ik heb laatst de maverick strada xb evo gekocht..

Maar ik wil nu eigenlijks toch wel upgraden naar een brushless motor aangezien die er niet in zit.

ik heb er zelf eigenlijks geen verstand van welke ik er in zou moeten plaatsen.

Welke brushles motor + ESC raden jullie mij aan en waarom??

mvg

Hoi,

jammer dat je er nu mee komt, anders had je hem in de brushless versie kunnen kopen! Scheelt een tientje of 7, maar was je wel direct klaar :)

Als je er niet veel verstand van hebt, kan je het best een brushless-set kopen (motor + regelaar). Verder hangt het een beetje af met wat voor accu je wil rijden (2S/3S LiPo, of NiMh-accu), wat je met de auto doet (offroad, of veel op straat?) en wat je budget is.

EZRun wordt veel gebruikt heb ik het idee, die staan ook in m'n link. Qua uitleg over brushless motoren, zou je dit eens kunnen lezen:

de werking van borstelloze motoren en regelaars

Verder kan het geen kwaad, je eens te verdiepen in de aandrijflijn van je brushed Strada, ten opzichte van de brushless versie. Is alleen de motor/regelaar verschillend, of zit er meer verschil in (kogellagers, metalen i.p.v. kunststof onderdelen enzovoorts)? Ik zie op het eerste gezicht weinig verschillen als ik vergelijk, maar check de manual eens.

Brushless combo sets

Wees blij dat je niet de brushless van Maverick hebt gekocht. Ik heb de brushless versie maar de motor/regelaar werkt niet lekker, er zit geen gang in. Daarna de motor en regelaar vervangen voor een ander exemplaar (merk type weet ik zo niet, 13,5 turns), low budget (100 euro motor en regelaar) en het ding rijdt geweldig. Ik zou hem klaar maken voor mijn kinderen maar hij is te snel.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb een 7.4v 5200mah 2s lipo besteld vanaf ebay. Daar wil ik mee gaan rijden.
Ik weet niet of de lipo batterij goed is maar hij was maar 21 euro en is dus het proberen waard.
ik wil de auto graag gebruiken voor straat en offroad terrein, budget is ongeveer ronde de €150.

ik heb even gekeken.

deze zouden er eventueel in kunnen??

http://www.toprc.nl/hobbywing-ezrun-b7-brushless-combo-3000kv.html

of

http://www.toprc.nl/hobbywing-ezrun-b5-brushless-combo-4000kv.html

Laatst bewerkt:
Ik heb er een 13,5 turns in van Leopard. Met 13,5 turn rijd de auto heel goed. Dus met jouw gekozen combo's zullen beide goed werken. Met de 8,5 turns zal het geheel iets sneller gaan.

Ik zou wel de halve turns ezrun nemen. De hele turns ezrun zijn kleinere motoren in een grotere behuizing.

En als ik jou was zou ik hem hier kopen. Is goedkoper en je krijgt gewoon garantie: EZRun Combo B5 1:10 auto 60A regler+8.5T/4000Kv motor | eBay

Dat wordt hoogstwaarschijnlijk gepakt bij de douane..

dus dan moet ik nog extra betalen aan de deur en zit ik weer op het zelfde bedrag bijna.. en ik moet dan ongeveer een maand wachten totdat het er is..

alhoewel.. deze ziet er wel interresant uit.

Sky RC Toro 1 10 Brushless Motor Comob 9T Leopard 60A V2 0 ESC RC Car Truck | eBay

dit is de lipo accu die ik gekocht heb.

http://www.ebay.com/itm/141002856427?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648

Ik zou die ezrun nemen vanuit mijn link. Deze komt uit duitsland en dan heb je geen last van de douane. De 9T uit jou link is wss ook een kleinere motor in een grotere behuizing, niet echt goed dus.

Ik zou die ezrun nemen vanuit mijn link. Deze komt uit duitsland en dan heb je geen last van de douane. De 9T uit jou link is wss ook een kleinere motor in een grotere behuizing, niet echt goed dus.

Ah ja! ik zie de aanbieder al... Heliquarter.. heb ik al eerder bij besteld.. had het binnen dagen.

Het is duitse ebay. maar er staat bij item location wel dat die in china licht.

Maar toch bedankt! ik denk dat ik voor de ezrun ga :)

mvg

Heb gevraagd of die het als "Gift" wil versturen en een waarde van onder de $22 op de envelop wil zetten.

dan mag de douane het niet open maken en mogen ze geen geld vragen aan de deur :p

hmm nou ben benieuwd.

ik wacht eerst mijn lippo accu en lader nog wel even af. bestel ik dan de ezrun 9t.

kan trouwens de stock brushed moter ook lipo accu's houden?

mvg

Neem nou de ...,5T motoren, dus de 8.5T bijvoorbeeld. Deze motoren zijn even groot als het omhulsel. De hele turns motoren zijn kleinere motoren in een grotere behuizing...

Back