MAX-Z X-Power Heli(etje)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RCEFlyer, 15 sep 2009.

1. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dus hij doet het nu weer, begrijp ik?

2. mxm

mxm Guest

Zo doe ik het inderdaad, maar krijg echt 0,0% reactie van de heli :confused:

3. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    En schakelaar op de zender niet per ongeluk naar een kanaal verschoven wat de heli niet gebruikt?

4. mxm

mxm Guest

Het is een gele, dus zou b moeten zijn. Maar heb het inderdaad met alle drie de kanalen gedaan, maar geen reactie. Ben echt bang dat e ergens een los contact zit.

5. tchawaii

tchawaii Guest

Hallo, sorry als ik op het verkeerde topic zit maar ik ben nieuw lid. Ik wil een syma 107 kopen als eerste heli. Waar kan ik die het makkelijkste kopen? Weet iemand een betrouwbare winkel? op ebay.com kan je hem in china bestellen voor 24 euro maar of hij in nl aankomt en hoe hij aankomt is de grote vraag. Ik betaal liever een paar euro duurder bij een nlse winkel

Thx,

TC

6. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
  7. tchawaii

tchawaii Guest

een betrouwbare winkel dus. Komt wel incl 8 euro verzendkosten op 41 euro uit. Daar kan ik in china 2 van kopen want zij rekenen geen verzendkosten. Ik denk dat ik er een nachtje over slaap.
    Ze hebben ook deze: DE NIEUWE 9008-X1 MET GYRO. Is die beter dan de syma?

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Geen ervaring met de 9008, maar beter zal lastig worden. De Syma S107 is al erg goed. Lange vliegtijd van 7 minuten, vliegt erg stabiel, wat erg belangrijk is voor een eerste heli, en hij maakt weinig geluid met vliegen.

Die van mij komt wel bij zo'n eBay shop uit het verre oosten weg, maar ik had geen haast Als trouwens de douane je Syma onderschept zou hij wel eens duurder kunnen uitvallen dan hier kopen.

9. tchawaii

tchawaii Guest

Met de douane heb ik geen rekening gehouden. Dan ga ik nu gelijk een bestelling doen zodat het grote genieten deze week nog kan beginnen.

Hoe komt het dat de achterrotor horizontaal is ipv vertikaal? Zodat hij niet om zijn as draait? Ik neem aan dat hij verbonden is met een motor..

10. Flying Bastard

Flying Bastard

Lid geworden:
    14 mei 2010
    Enige functie van de achterrotor is voor/achteruit.

Het om de as willen draaien wat een "normale" heli doet, heeft een co-axiale heli geen last van. Dit effect wordt voorkomen door de tegengesteld draaiende assen. Uiteraard kan een co-axiale heli wel om zijn as draaien door snelheidsverschil te creëren tussen de assen.

11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Flying Bastard heeft het al aangehaald, de staartrotor bij deze 3 kanaals coaxjes zorgt voor achteruit en vooruit. De horizontaal geplaatste staartrotor zal bij de stick naar voren duwen de staart wat optillen, waardoor de heli schuin naar voren komt te hangen, en dan naar voren zal gaan, omdat de hoofdrotoren hem ook een beetje naar voren trekken. En bij achteruit precies andersom. Coax heli's met 4 kanalen werken weer anders, die hebben een tuimelschijf met verstelbare rotorbladen, waardoor ze de lift van de rotor zijwaarts en naar voren kunnen sturen. Deze hebben dan geen staartrotor meer, zelfs geen horizontaal geplaatste.

Trouwens een tipje, deze coaxjes zijn, door de besturing met infrarood, niet geschikt voor buiten. Probeer je het toch, dan heb je grote kans dat hij er ineens volgas vandoor gaat, en daarna een aantal seconden later van aardige hoogte neerstort.

12. Flying Bastard

Flying Bastard

Lid geworden:
    14 mei 2010
    Buitenvliegen met een coax is sowieso een no go. Zelfs met een wat grotere 4 kanaals is het bij 5 m/s al vechten tegen de wind..

13. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Je kan coaxjes aardig opvoeren (bijv een dubbele swashplate) en dan wel iets meer doen buiten, maar afgezien daarvan, niet tegen de wind op kunnen is lastig, maar proberen een heli te vangen die eerst ongecontroleerd naar een metertje of 20 hoog is geschoten, is nog iets lastiger. :rolleyes:

14. tchawaii

tchawaii Guest

Ik heb hem gisteren besteld. De verzendkosten van 8 euro vind ik nogal overdreven, hoeveel kan hij nou wegen? Ongeveer 3 kanariepietjes?

Heeft iemand wel eens een betere batterij , 400mah, erin gesoldeerd? En is er dan risico op doorbranden van de motor? Niet dat ik dat van plan ben, behalve wanneer hij kapot is dan kan ik lekker tinkeren....
    Die usb kabel is ideaal, zou ook voor mobieltje handig zijn! Ideetje voor Apple, mag ik ff vangen?

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik vind de verzendkosten ook wat hoog. TNT rekent 6,75 voor een pakket tot 10 kilo.

Een grotere accu kan in principe wel, maar je krijgt 2 problemen. Het zwaartepunt komt verder naar voren te liggen, zodat de heli zonder stick-input vanzelf naar voren gaat driften.

En een zwaardere accu betekent dat de motoren harder moeten werken om de heli in de lucht te houden, dus een deel van je extra capaciteit gaat verloren aan het hogere toerental dat de motoren moeten hebben om in de lucht te blijven. Dus met de standaard accu haal je bijv. 7 minuten, maar met een 2 keer zo grote misschien net de 10 minuten, en geen 14, wat je op basis van de capaciteit zou verwachten.

Ik zou dat dus laten voor wat het is, en het modden bewaren voor andere toekomstig aan te schaffen heli's, waar aanpassingen wel meer effect hebben.

16. tchawaii

tchawaii Guest

Het vreemde is dat het pakketje ook via TNT verstuurd wordt.... Waarschijnlijk een manier om de winstmarge op te voeren dat is niet echt klantvriendelijk van helicopters.nl. Ik vraag me af of dat juridisch wel steek houdt.............

Nu over de batterij: een batt met een hogere mah waarde, dus meer vermogen, is toch niet zwaarder in grammen dan zijn lichtere variant? Of energie moet een soortelijk gewicht hebben, waar ik nooit vanuit ben gegaan.

17. Flying Bastard

Flying Bastard

Lid geworden:
    14 mei 2010
    Op 20 meter hoogte kan je ook hooveren :cool:

18. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ze kunnen ook zeggen dat het extra bedrag is voor inpakken etc. Doen andere winkels ook wel eens. Jammer, maar ze weten waarschijnlijk dat het enige alternatief is ze in het verre oosten kopen, en dan hopen dat je wat krijgt, en er geen naheffing op wordt geplakt.

Die extra mAh inhoud krijg je niet in een batterij zonder dat gewicht en afmetingen toenemen. Een batterij van 120 mAh weegt vaak rond de 4 gram, 240 mAh is meestal al ruim 6 gram. En voor een heli die in totaal rond de 30 gram weegt, is een paar gram meer al snel te veel.

@Flying Bastard: hoveren op 20 meter zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat de heli naar die 20 meter geschoten is omdat het infrarood signaal wordt gestoord door het licht buiten, en het bereik is ook maar een meter of 15. Als fail save zet de heli dan de motor weer uit, dus hoveren kun je vergeten. ;-)

Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  19. Lince

Lince Guest

Over pakketten en verzendkosten:
    Verpakkingsmateriaal moet ook betaald worden.

Waar mensen soms ook niet bij stilstaan. Pakketjes van TNT is 6,75
    Dit is echter 0% BTW tarief. Als je de verzendwijze doorberekend aan de klant, dan moet er ineens 19% BTW eroverheen. (en ja, het is nagevraagd bij de belastingdienst en de dame die had het verteld)

20. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik dacht even, dat kan niet, 0% BTW, maar het klopt. Ik heb laatst een pakje verstuurd en had de bon nog, en jawel, 0% BTW.

Deel Deze Pagina