MAX-Z X-Power Heli(etje)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RCEFlyer, 15 sep 2009.

1. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Tenzij je een antenne op je zender hebt, gebruikt deze heli een infrarood signaal om bestuurd te worden, en dat werkt buiten niet. Het zonlicht, ook op een bewolkte dag, verstoort het signaal, en meestal gaat je heli er dan vol gas vandoor. Wil je buiten vliegen, let er dan op dat je volgende aankoop een echte zender heeft, ipv een infrarood afstandbediening, want die voldoen alleen in de huiskamer, als er niet teveel zonlicht naar binnen schijnt, of in het donker.

Als je heli gaat tollen bij bochten maken is de kans groot dat die geen gyro heeft. Een gyro helpt bij het stabiliseren van de staart. Met een gyro betekent een bocht maken dat de heli stopt met draaien zodra je de stick weer in het midden zet. Zonder is het niet lekker vliegen, zoals je merkt.

Ik zou je aanraden een 3 kanaals heli met gyro te nemen, kost tegenwoordig ook rond de 25 euro, dan kun je tenminste een beetje relaxed rondjes vliegen in de huiskamer, en gevoel krijgen voor het bewegen in 3 dimensies. Aanraders zijn de Syma S107 en Phantom/Phoenix/Eagle 6010. Ook schijnt de Action op dit moment een leuke 3 kanaals te verkopen voor rond de 25 euro, waarmee je verzendkosten en wachttijd uitspaart.

4 kanaals is ook erg leuk, en aangezien die meestal wel een echte radio zender hebben, kun je, als het niet te hard waait, ook naar buiten. Maar gezien je ervaring lijkt het me handig om het rustig aan te doen en eerst een goede 3 kanaals te nemen, en daarmee te oefenen. Kun je daarmee op een bierviltje landen, dan ben je klaar voor de volgende stap.

2. Roflcopter

Roflcopter Guest

Ik zou toch graag een wat duurder exemplaar hebben, een vier kanaals met gyro en waarmee ik naar buiten kan. Liefst zo een met een dichte body, vind ik mooi.

Die ik nu heb krijg ik ook best wel op een bierviltje, tenminste, als ik een iets betere heb lukt me dat zo. Heb er nu al heel wat vlieguren opzitten.

Budget is max 150 euro.

Nu zag ik dat sommige van die dingen vier uur op moeten laden. Zijn er ook bij waarbij de laadtijd wat korter is en ik ook de accu kan vervangen?

Wat denk je dat het beste is voor mij?

Dat ding wat ik nu heb is leuk voor hier, maar hij heeft al zoveel crashes gehad dat ik 'm maar op de kat ga zetten thuis om naar te kijken :p

Wat zou je mij aanraden?

Mijn vrouw noemt me stuntpiloot. Maar ik zit haar dan ook de hele dag achterna met dat ding, ik zou niet met haar willen ruilen!

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2011
  3. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Als je ook met een flink briesje wil vliegen ontkom je niet aan een 6 kanaals CP heli, maar dat lijkt me wel een erg forse stap na net aan een 3 kanaals te hebben geproefd. Neem je genoegen met buiten vliegen als er vrijwel geen wind staat, en dat je ook nog binnen kan vliegen, en je wil een schaaluiterlijk, dan is de Nine Eagles Bravo SX wel wat voor je. Heeft verwisselbare accu's die in 30 minuten weer vol zijn, 2.4 Ghz besturing, dus geen last van zonlicht op het signaal, en een Hughes 500 rompje. Hij is wel wat feller en sneller dan die 3 kanaals, dus doe het voorzichtig aan. Anders zou je ook de Bravo III kunnen overwegen, eenvoudiger te vliegen door zijn dubbele rotor opstelling, net als bij je 3 kanaals, alleen kun je daar alleen maar mee naar buiten als het echt windstil is, want de meeste dubbel-rotor heli's houden niet van het minste zuchtje wind.

Meer info over de Bravo SX vind je hier: nine-eagles-bravo-sx-opvolger-van-de-solo-pro-met-schaalromp en Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups

Prijs met koffer om de heli in op te bergen, lader, extra accu en extra rotorbladen zal een stukje onder die 150 euro blijven. Houd je nog geld over voor wat spare parts.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Ik heb er ook zo een, ik moet de mijne uit mekaar halen want hij vliegt z'n beetje allen kanten op :(
    hmm kan het wel hier in deze thread proppen van niet vliegen naar vliegen *Blog...

5. Roflcopter

Roflcopter Guest

Bedankt voor je info! Ik ben gisteren terug van vakantie gekomen. Bedenk me ineens dat de pa van een vriendin een modelbouwwinkel heeft.

Ben rechtstreeks vanuit het vliegtuig erheen gereden en heb me laten informeren en naar jouw aangegeven heli's gevraagd.

Na een fantastisch informatief praatje heb ik besloten de Merlin Tracer 80 te kopen. Vierkanaals en met 2.4 GHZ besturing. In mooie koffer, met twee Lipoos, ladertje, zender, schroevendraaier, handleiding, batterijen en extra rotorbladen. Dit voor 129 euro.

Ben direct gaan vliegen en het viel echt niet mee. Ding is vijftig keer gecrasht, maar geen schade gelukkig. Toen heb ik 'm omgedraaid naar mode 1 en ging het een stuk beter. Ook heb ik om te leren een elastiek op de throttle geplaatst zodat ik de controle niet verloor. Dat heb ik nu al niet meer nodig.

Ik heb 'm nu helemaal door. Alleen de feeling voor het trimmen moet nog komen. Helaas is mijn woonkamer te klein, maar gelukkig was het windstil. Hij vliegt fantastisch stabiel en ik kan al landen op een blik doperwten :)

Morgen eens vragen of ik in het winkelcentrum mag vliegen als de winkels dicht zijn en alleen de c1000 nog open is.

Ik vind dit echt heel erg leuk! Mijn vrouw is er ook heel erg blij mee ;)

Ik ga morgen zo'n grotere revell helicopter halen waar je ook buiten mee kan vliegen. Wel een drie kanaals, anders wordt het te duur.

Die chinese meuk heb ik weggegeven.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Mooi dat deze heli je zo bevalt. Volgens mij is dit gewoon een Nine Eagles Bravo III met een ander kleurtje. Merlin verkoopt de Solo Pro ook onder de naam "Tracer 90".

Waarom denk je alleen aan een 3 kanaals voor buiten? Meestal worden die al door je adem weggeblazen, hoe groot ze ook zijn. Een single rotor zelf-stabiliserende FP is een veel logischer stap, aangezien je nu net aan 4 kanaals bediening bent gewend. Je zou een losse Solo Pro kunnen overwegen, de zender van je Merlin Tracer 80 zal gewoon daarmee werken, aangezien het gewoon een Nine Eagles zender is met andere stickers erop.

7. Roflcopter

Roflcopter Guest

Ik wilde die eigenlijk hebben omdat 'ie maar 100 euro kost. Misschien moet ik maar ff beter om me heen kijken en niet te hard van stapel lopen. En goed naar jou luisteren!

Mijn tracer doet het ineens niet meer. Lijkt wel of 'ie geen verbinding maakt. Toestel blijft knipperen heel snel rood lampje, heb jij een idee?

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Probeer eens de zender en heli opnieuw te "binden". Zo uit mijn hoofd is dat linker stick naar beneden drukken door bovenop de stick te drukken (je voelt dan een klikje), zender aan zetten, en dan batterij in de heli.

9. Roflcopter

Roflcopter Guest

Jammer, werkt niet. ik kan ook niks in de handleiding vinden. Morgen wel ff terug naar de winkel.

10. bramv

bramv Guest

Hoi, ik heb ook zo'n v-max met gyro (eigenlijk heet ie 'swift' volgens de doos), maar ik heb er nu beetje problemen mee. Het evenwichtsbalkje was kapot en dus heb ik een compleet nieuw motorhuis erin gezet.
    Hij blijft stil hangen als ik begin, en met de trim draait ie niet om zijn as. Maar als ik eenmaal gestuurd heb (vooral naar voren of achter), dan gaat ie 'dansen'. Hij draait niet om zijn as, maar hij blijft een soort cirkelbewegingen door de lucht maken.

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen, en of ik dat kan repareren?

Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2011

Deel Deze Pagina