MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

Er wordt hier lekker doorgevlogen zie ik; heb een flinke winterstop gehad maar met dat mooie weer begint het wel weer te jeuken! Eerst maar weer eens jullie filmjes doorkijken voor de extra inspiratie / motivatie! :)

Hi guys, eerste van t jaar voor mij.
Moet t weer een beetje in de vingers krijgen maar was lekker om weer in de lucht te zijn.
Nieuwe setup met cleanflight harakiri en 5x45 props is nog even wennen maar komt helemaal goed.
Merkte flink wat verschil na 6 Lipo's dus hopelijk blijft m'n feeling verbeteren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi guys, eerste van t jaar voor mij.
Moet t weer een beetje in de vingers krijgen maar was lekker om weer in de lucht te zijn.
Nieuwe setup met cleanflight harakiri en 5x45 props is nog even wennen maar komt helemaal goed.
Merkte flink wat verschil na 6 Lipo's dus hopelijk blijft m'n feeling verbeteren.

Tilted motors? Ow ok innovatief :)
Ja alles tegelijk aanpassen kost wat lipos
Netjes gevlogen: mooi plekje :)

Nice !!
merk je nou veel verschil van die tilted Motors ??
heb het zelf nog niet geprobeerd eigelijk, maar ben er wel benieuwd na :thumbsup:

I love my BLACKOUT .. !!!

- Naze32 CleanFlight
- Cobra 1960kv (2204)
- HQ 6045
- ImmersionRC 5.8/600mW + Spironet Clover

PIDS CleanFlight:
LOOPTIME 2200
PID controller 1
ROLL 4.0 0.045 32
PITCH 4.5 0.038 32
YAW 11.0 0.050 1
TPA 0.00

ROLL/PITCH Rate 0.30
YAW Rate 0.40
RCRate 1.30

Throttle EXPO 0,00
RC EXPO 0.60
Throttle MID 0.50

Nice !!
merk je nou veel verschil van die tilted Motors ??
heb het zelf nog niet geprobeerd eigelijk, maar ben er wel benieuwd na :thumbsup:

Nou merken is natuurlijk een groot woord aangezien ik nog weinig gevlogen heb.
Voordeel is dat je cam wat minder schuin hoeft (Op de Flip een beetje een issue)

Ik heb even geprobeerd de theorie uit te denken.

Het gaat hem hier puur om de weerstand die je creëert naarmate je harder gaat omdat je quad schuiner gaat.
Als test heb ik een quad genomen die in een hoek van 45 graden vliegt er één die 10 graden minder heeft.

Lengte van de quad neem ik even 26 cm.
De Sinus van 45 is ongeveer 0,7 en de sinus van 35 is ongeveer 0,57.
Met de lengte van de quad rekening ik dan de oppervlakte die voor de weerstand zorgt.
Voor 45 graden is dat ongeveer 18,4 en voor 35 graden is dat ongeveer 14,9

9aefe90983174c6ef1bc965d5ccb2de3.png

Naar mijn mening staat er maar één variabele in die formule die veranderd door deze aanpassing en dat is de A "de geprojecteerde oppervlakte van het voorwerp loodrecht op de bewegingsrichting"

Als ik dan naar t bovenstaande kijk zou de weerstand met ongeveer 20% af moeten nemen als je die 10 graden motor mounts gebruikt.

Als ik dan even heeeel erg ruw wat maximale snelheden bereken dan zou dit potentieel je topspeed met 11% moeten kunnen verhogen.
Maar das allemaal nogal gissen en klooien want een quad is nogal wat dynamischer in vergelijking met een vallende baksteen.
Op internet is iemand die een topspeed van 90 km/h had en met mounts op 96 km/u zit. Ongeveer 6% dus.

Anyways, voordeel geeft het in ieder geval wel. Met deze mounts is er per definitie minder kracht nodig voor dezelfde snelheid. (Er vanuit gaande dat je een beetje fatsoenlijke snelheid maakt)

hey mannen, even een vraagje:
Ik ben voor de zomervakantie begonnen met de bouw van een flip260.
Toen ben ik ziek geworden en heb ik er sindsdien niks meer aan gedaan.
Vandaag heb ik het frame eens erbij gepakt met de bedoeling verder te gaan maar ik merk dat ik het spoor bijster ben geraakt.
Ik schaam me om het te zeggen maar ik weet even niet hoe nu verder :)

Is er iemand in de omgeving van Sittard bereid om me eens even op weg te helpen?
Ik heb het PDB bord en de motoren al geinstalleerd maar nu weet ik het even niet meer. ALs iemand me even zou kunnen helpen om die flip in de lucht te krijgen en de PIDs te tunen dan zou ik heel dankbaar zijn :D

ik kan je alleen helpen met Afstellen en Pids
bouwen kan ik niet .. en wil ik ook niet kunnen :)
(ik haat bouwen/solderen)

Thanks Heyudude en Fint !!!!
ook zonder Superview gaat het best hard :)

Haha, wilde ook niet suggereren dat t zonder langzaam was.
Maar die superview voegt gewoon nog even een extra dimensie toe lijkt wel. Warp speed

haha .. was maar grapje Fint :D
ja super-view is super-cool !!!!

die 1 houdt ervan .. de ander weer niet ..
is erg Persoonlijk .. ik vindt het TOP

lekker breed kijken .. zoals je in het echt ook ziet (zonder fatty)

haha .. was maar grapje Fint :D
ja super-view is super-cool !!!!

die 1 houdt ervan .. de ander weer niet ..
is erg Persoonlijk .. ik vindt het TOP

lekker breed kijken .. zoals je in het echt ook ziet (zonder fatty)
yup +1

niet teveel gras....niet teveel lucht.....gewoon een hele mooie verticale view. Je hoeft de cam niet eens te tilten zelfs.

Inderdaad SV is prima.
Speedy sessies weer heren!

Een oefening in rolls tussen de bomen... ach ja props props props

ik kan je alleen helpen met Afstellen en Pids
bouwen kan ik niet .. en wil ik ook niet kunnen :)
(ik haat bouwen/solderen)

Hahahaha, ja DAT gevoel ken ik, maar ik ben niet in de luxe positie dat iemand het voor mij gaat doen :D

Ik denk dat het maar weer een kwestie van veel inlezen moet gaan worden. Hoort ook bij de hobby, maar kost wel weer zoveel tijd he ;)
Gelukkig staan er nogal wat bouwverslagen op het forum, dus het moet wel gaan lukken denk ik.

Ik moet de motoren nog op het PDB aansluiten, de ccd camera en de zender voor de fatshark nog in het frame koppelen en dan moet ik nog gaan afstellen..

Ik zag dat Slotracers-nl in het veld zijn PIDs kon bijwerken vanaf zijn android telefoon op een acro bordje. Dat wil ik ook wel, hoe heb je dat gedaan/ wat heb ik daarvoor nodig?

Na de winter is het ook weer tijd voornieuwe accu's, heeft iemand nog goede suggesties? Ik heb een AcroNaze32 bordje met cobra 2000kv motoren op een flip 260 en zoek betaalbare accu's met goede performance.

Back