Meld hier jouw zeillocatie!!

• Topicstarter Topicstarter Jan Kortbeek
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nog een tip voor omgeving Utrecht, Strijkviertel, bij de Meern. Redelijk grote recreatieplas, parkeren vlakbij mogelijk, kant niet al te hoog. Enige nadeel, je hoort het geluid van de snelwegen in de omgeving, en er zitten ook geregeld vissers, eventueel met voerboten. Maar de wind is meestal goed, en het water over het algemeen schoon.

Zeil lokatie

hey hey,

Ik heb wel wat gevonden bij mij in de buurt. Maar durf niet te zeggen of de wind wel van 1 kant komt, maar groten deels wel.

Dit is buurt Lindenholt in nijmegen. De plas het "De ontmoeting"

1072620_173990602780302_1801875046_o.jpg

1065158_173990549446974_1536577402_o.jpg

googlemaps link:
https://maps.google.nl/maps?q=Linde...ear=Lindenholt,+Nijmegen,+Gelderland&t=m&z=18

ik heb er nog niet gevaren, wel met een speedbootje maar zeilboot nog niet.

gr ray
uit nijmegen

hallo allen,

sinds kort eigenaar van een zeilschip en ben op een oefenplasje bezig in culemborg aan de parklaan .
De wind is soms een beetje raar door de flat maar dan leer je het wel dacht ik zo!
wil van de winter/herfst bij de meent gaan varen in Beusichem ,heeft iemand daar ervaring?

halo mijn naam is tonsr,,,sr voor senior,, wij varen op een mooi stuk water wat pas is uitgediept en nieuwe steigers zijn gemaakt en waar je 5 meter bij je auto van daan staat. en dat is d donker sloot in overschie in rotterdam.
waar je ook kan varen en dat is groot water ,veel ruimte das de krabbeplas in vlaardingen echter daar sta je wel een endje lopen van je auto maar daar staat tegen over dat het er vlak is geen grote gebouwen er om heen ,met wat wind kan je daar behoorlijk vaart uit je schepie halen,ik was daar met mijn robbe atlantis bij windkracht 5/6 toen ze zowat planeerde.

Harry,

Het eerste wat mij opvalt als ik, over de A12, langs die plas rijd is het mooie steiger bij Berg toys. Kun je daar gebruik van maken?

Hallo allemaal

De Pishoek (what's in a name) nabij Nieuwesluis, Wieringerwaard, Noord Holland
Mooi kanaal (Waardkanaal) en dan het meer.
Mooie locatie om een rondgang te maken en altijd een mooi windje.

Grtz

Goedemorgen,
Mijn naam is MInko van der Harst
heb sinds een week een zeilboot.
1 meter lang, 170 hoog
in het zeil bovenin staat een halve cirkel, daaronder een T met een streep eronder.
Wie weet wat voor boot dit is.

Ik woon regio Roosendaal.
Zijn daar nog zeilers in de buurt

je kunt een kijken op deze website Start
vanaf as donderdagavond elke week weer varen in de Westpolderplas te Etten Leur.
kom eens vrijblijvend kijken

er wordt zowel met zeilboten als elektroboten gevaren.

Plaats eens een paar foto's van je boot, Minko

Ik zoek ook zeilers regio Bergen op Zoom
[214418] zeilers-de-omgeving-van-bergen-op-zoom

Etten leur is leuk, maar
1) best een stukje rijden om eventjes te gaan zeilen
2) je MOET lid zijn van de club
3) alleen op donderdag avonden (juist de avonden dat ik weinig tijd heb ;) )

dussssssssssss

zijn er nog meer zeilers in de omgeving van Bergen op Zoom??

Ik heb een paar keer gezeild op de Bergse Plaat, en ga dat binnenkort weer doen (eindelijk een goed werkende boot, en van plan een 2e te kopen)

Laatst bewerkt door een moderator:
he mensen rotterdam,barendrecht en zo nog wat plaatsen,jongens kom is kijken aan de kralingse plas,mooi dichtbij parkeren ,mooie steiger,wel jammer dat die een beetje hoog is maar op je knietjes kan de boot wel het water in,veilig varen schip kan bij zender storing niet weg ,kan niet onder het steiger door en anders loopt ze aan de grond op het strand dus prettig varen daar.ik vaar daar meestal op zaterdag of zondag.te berijken bij het sluisje ,,kralings verlaat,daar in rijden rechts aanhouden weg volgen dan kom je op de parkeerplaats uit

IOM zeilen in de Eendrachtspolder

Wij hebben met ons clubje Nederlandse Een Meter Klasse zeilers vaste zeil dagen afgesproken.

Deze zullen plaats vinden op onze vaste zeil plek in de Eendrachtspolder,
Parkeerterrein Willem-Alexanderbaan, Zevenhuizen; 51.994128N - 4.570053E

We hebben een bootje met boeien aangeschaft en Huub komt natuurlijk met z'n onvolprezen startklok!!

Eerstvolgende data zijn:
8 Maart
22 Maart
12 April
26 April
10 Mei
24 Mei

We hebben ook een "Leen Boot" (Graham Bantock, PIKANTO) beschikbaar voor een ieder die nieuwsgierig is en een keer mee wil varen! Neem met mij contact op en ik neem hem voor je mee.

Informatie over de IOM zeildagen en IOM in het algemeen kunt u vinden op ons forum;

DIOMCA Forum :: Category Index

Meld je aan en kom eens langs!

https://www.flickr.com/photos/joeyrijs/sets/

Groeten, Joey

Laatst bewerkt:
Wij varen tegenwoordig in Ketelhaven en/of op het Ketelmeer. Op de foto lopen we net de haven binnen.
Mochten er nog Flevolanders of anderen zijn, doe een keer mee, leuk zeilen daar.
20150616_211548_zpsrk3wtmzt.jpg

Hoe dicht kun je bij het water komen? Ik ben niet zo'n fan van de boot aan de mast uit het water tillen, ik pak hem liever met een paar handen onder de romp uit het water.

Hallo Indoorvlieger,

We vertrekken altijd vanuit de haven waar we ook het meest zeilen. Als het weer een beetje meezit gaan we het ketelmeer op, anders blijven we liever aan lager wal in de pasantenhaven richting sluis. Als je gaat liggen op de steiger kan je zo je boot uit het water pakken. Bij de boothelling kan je helemaal makkelijk bij je boot komen:cool:

Enige jaren geleden moest mijn boot voor restauratie naar Gicom. Ben daar langs gekomen. Wanneer zeilen jullie? Zit nu vaak op m'n boot in Lelystad en zou m'n Dragon Force mee kunnen nemen. MVG Arnold

Back