werkdag was kort vandaag

dus al vroeg op de avond een kritische blik op de achterophanging.
de y koppeling is niet alleen bij de voorste achteras uit elkaar maar ook bij de achterste viel de borgring eruit toen ik wat aan het friemelen was.
op de foto L nog een reserve die ik had liggen R : door dat de ring eruit valt is meteen de borging ook los.
lijmresten nauwelijks te bespeuren , hebben we hier nu gewoon met een kwalitatief slechte koppeling te maken??
verder volgende kritische vaststelling waarvan ik geen idee heb of het belangrijk is: de dif. lock zit omgedraaid bij beide assen. Bij de ene is L het drijvende wiel en bij de andere R.
Als de vering 80% ingedrukt is, ( normale rijstand ) zoals het testrijden is uitgevoerd, liggen de Y stangen mooi horizontaal.
bij Mark zijn link vertrekken alle stangen vanaf hetzelfde punt , bij mij is dat niet het geval maar ik kan beide assen tot 100% indrukken en ze komen vanzelf terug naar volledig uit
geveerd.
Hieronder nog even een foto uit het bouw verslag van waar ik het idee heb gehaald. In het filmpje waarin dit voertuig uiteindelijk rijd ziet het terrein er heel wat anders uit dan mijn vlakke gazon.
Misschien is dit laatste wel een deel van de oorzaak daar de wielen veel grip hebben op het gazon tgo in zand en ik in grote rondjes heb gereden in 6x6.
Tot zover ons eerste onderzoek en vaststellingen.
Moet ook bekennen dat zelf na 15 jaar RC scheeps bouw , ik de technische kant blijkbaar toch wat onderschat heb, alle hulp is dus welkom.
groetjes, Marc