Met welke zender(s) vliegen de heli forum leden

- 40MHz Robbe/Futaba F-14:
Lelijke 8-kanaals stoeptegel maar goedkoop en uitbreidbaar met véél schakelkanalen.

- 35MHz MPX Cockpit MM met 2.4GHz Assan X8D:
Eenvoudige 7-kanaals computerzender. Heb nog geen andere zender vastgehad die zò lekker in de handen ligt bij duimbesturing.

MX16s op 35Mhz en Assan 2,4Ghz
MX16s op 35Mhz en IFS 2,4Ghz

Gr.A.

Ik vlieg met een FF9 met 2.4Ghz spectrum, bevalt goed, al ben ik nog een beginner dus ben ook nog snel tevreden...

Ik vlieg sinds 3 maanden met een Futaba 7C 2.4 GHz en zonder problemen.

Voor mijn X-ray buggy gebruik ik een Futaba 3pk met een spectrum 2.4GHz module. Deze spectrum module gebruik ik vanaf dat hij leverbaar was (3/4 jaar geleden?) . Ik gebruik deze zender in binnen en buitenland tijdens grote en druk bezochte wedstrijden en heb NOOIT!!! 1 keer storing gehad.

Mijn heli heeft steeds een goed en veilig contact met m`n Graupner MX16 (35mhz.)
De enige storende factor die daar soms tussenzit ben ikzelf, maar daar kan geen enkele electronica tegenop.
Gelukkig worden die storingen langzaamaan wel beduidend minder.

Spektrum DX6i

Prima zender en een hele verbetering op de standaard 35mhz zender waar ik nog wel eens een storinkje had. Nog nooit ook maar iets van een storing gemerkt.
Prima zendertje, en niet duur :D

MX-16S op 35 mHz.
Ben trouwens wel nieuwsgierig wat de achterliggende vraag van TS Toejeerd is.
Dus, Toejeerd, kom d's eens in!

DX7se... Wat een schoonheid, duidelijk mindere latency, na gevlogen te hebben met DX6i. "Voelt" ook iets beter dan voorganger.

Tim de Boer

Graupner MX-12, soms wel eens een storing op spcm waardoor mijn heli even in de failsave hangt... maar meestal geen enkel probleem.

FF9 met Assan module, ik vind het geen fijne zender, zou liever een 3030 hebben met dezelfde module.

Back