Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6)

Tsja :) het record aan reacties en vieuws had je al een lange tijd op het modelbouwforum Droop, misschien in het Guiness Book of Records laten zetten :)

Als ik kan tracht ik het zoveel mogelijk te vermijden maar soms kan het niet anders en moet ik met mijn Erika door de regen.
Het model op zich is zeer goed afgeschermd tegen het regenwater maar via de zich op het achterdek bevindende koelroosters kan het water zich makkelijk een weg banen naar de elektronica.
Erika heeft de laatste nieuwe electronics aan boord en met een prijskaartje van € 2500,00 wil ik die spulletjes wel droog houden.

Daarom dat ik nu besloten heb om de twee grote roosters met luiken af te schermen.

De foto's:

DSC_0002_zpsglc5mylg.jpg

Rechter rooster. Hier kan de regen zich makkelijk een weg vinden naar de elektronica...

DSC_0004_zpslib309bl.jpg

Het linker rooster: hetzelfde probleem....

DSC_0004a_zpsydhohwh4.jpg

Deze home made luiken moeten de oplossing vormen...

DSC_0006_zpsceo8sqd7.jpg

Het rechtse luik op z'n plaats. Dit past perfect!.

DSC_0007_zpskqlabaiz.jpg

Links zit ook alles als gegoten. Deze luiken kunnen niet verschuiven daar ze met pinnetjes door het onderliggende gaas bevestigd zijn.

DSC_0012_zpsqgfs1ruu.jpg

Iedereen weer tevreden....

DSC_0013_zpsufq7wpv9.jpg

En dat luik zit blijkbaar veel beter dan het gaaswerk. :)

En laat het nu maar regenen.

Erika's bemanning heeft vandaag promotie gemaakt.
Vanaf heden is de Tiger een Befehlspanzer geworden en zodoende diende ik enige aanpassingen te verrichten.

Eerst moest er een home made Sternantenne geplaatst worden:

DSC_0001_zps79z3xlhy.jpg

De Sternantenne bevindt zich op de Tiger aan de rechter zijde. Dus ook bij Erika.

DSC_0005_zpso0a6u57c.jpg

Hier zien we de rubberen voet, de porseleinen isolator en de gepantserde behuizing van deze antenne.

Niet alleen moest deze antenne worden geplaatst, ook het Turmnummer diende te worden aangepast.
Het oude 213 werdt dus vervangen door het nieuwe 001 (Befehlspanzer).
Het nummer op de Tiger is geen decal maar is met de hand aangebracht :

DSC_0002_zpswmyojmd9.jpg

DSC_0001_zpsffqyyfpf.jpg

DSC_0009_zpsxyo6khcm.jpg

DSC_0007_zpsfxrkfizz.jpg

Wordt vervolgd....

Ter gelegenheid van de van de 75ste verjaardag van de slag om Zelzate (22-23 mei 1940) zal Erika, samen met enkele andere radio gestuurde tanks op schaal 1/6 én 1/16 op zondag 13 september a.s., aan het gemeentehuis van Zelzate (B), tentoon staan.

Uiteraard zal er nog veel meer te zien zijn.

Iedereen welkom !

Erika%20in%20Zelzate_zpshhewsfkg.jpg

Vandaag heb ik met behulp van m'n draaibankje de behuizing gemaakt voor de ster van de Sternantenne.
Bij niet gebruik van de antenne werd deze opgevouwen en in de koker geplaatst. De mast op zich bestond uit verscheidene delen die op hun beurt in de lange koker, die zich aan de zijkant van de Tiger bevindt, werden opgeborgen.

Enkele foto's.

DSC_0001-001_zps7gu5ykyw.jpg

De nieuw gemaakte behuizing met de bevestigingsbouten.

1_zpstzu8oyzg.jpg

De bouten op de plaats waar de bevestigingsbeugels moeten komen te zitten.

DSC_0011_zpsguh4u1yo.jpg

De geschilderde en verweerde behuizing zit nu achteraan aan de tank op z'n plaats.

DSC_0012_zpskuqh2hll.jpg

Nog een zicht op de koker.

DSC_0013_zpsqua2elp0.jpg

In deze lange koker die zich aan de rechter zijkant van de tank bevindt worden de mastdelen opgeborgen.

Wordt vervolgd.

@ Johannes: :)

------------------------------------------

Vandaag heb ik nog wat meer details kunnen aanbrengen die je zou kunnen plaatsen onder de noemer 'Aanval door 'lichte" wapens'.

Geen blablabla maar terug enkele foto's:

DSC_0001_zpsnrnk0vtm.jpg

DSC_0003_zpsjkg1pkjb.jpg

DSC_0004_zpszwtwc84x.jpg

DSC_0005_zps11daseqk.jpg

DSC_0007_zps4dvn9ycj.jpg

DSC_0002_zpsmyab7he6.jpg

Wordt vervolgd,

Back