mijn eerste project, tips?

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door apenpoep11, 2 feb 2014.

1. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    Barneveld is wel een beetje ver om een pakketje op te halen,
    dus word het ergens anders bestellen misschien moet ik eens gaan kijken bij huider een modelbouwwinkel in Heerhugowaard (best in de buurt) of ze daar een mooi en niet te duur bouwpakket hebben en ik dan meteen alle elektronica mee kan nemen.

2. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    In Heerhugowaard hebben ze leuke spullen en je word goed geholpen! Echter zijn ze wel wat aan de prijs. Ik haal er regelmatig spullen. En kan ook voor advies terecht.

Gr Chris

3. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    ja dat word een probleem ik wil het zo goedkoop mogelijk houden,
    dus als iemand nog een bouwpakket in de stijl van de diva weet hoor ik het graag en dan wel op een betrouwbare site.

alvast bedankt

4. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Je kan er altijd even kijken. Ze kunnen wel meteen advies geven over de spullen om hem Radio grafisch te maken

5. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    ja en het is gewoon leuk om te kijken maar dan wel ergens anders bestellen om de koste te drukken.

6. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Als je echt goedkoop wil kan je beter zelf bouwen.
    Een plaatje triplex kost niet veel en met een paar plankjes balsa kan je al veel maken.

7. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    die regelaar al zeker bestellen om kost te drukken want dat is wel een betrouwbare site.

Bij de diva heb ik alleen lang moeten wachten (twee weken) maar je bent je geld toch niet kwijt dus ik zou het proberen???? Anders rechtstreeks een belletje doen en als ze daar niet op reageren gewoon eens wat drijgen op hun fb pagina of op de site werkt altijd! (mits je het niet te zacht aardig uitdrukt)

als je je niet laat doen zul je ook zien dat er veel gedaan kan worden wat vooreen niet konden.

8. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Dat is zeker ook een optie.

9. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Je zou ook eens bij de NVM je licht op kunnen doen, daar hebben ze tekeningen te koop. Set tekeningen kost je ook de kop (vaak) niet, als ik het me goed herinner staat er een moeilijkheidsgraad bij ook nog. Moet je wél verder alles zelf kopen en doen, maar mits niet te hoog gegrepen en secuur uitgevoerd geeft dat wel veel meer voldoening.

En anders (gaan we weer, stokpaardje) eens kijken bij de EeZeBilts? De Sea Princess bijvoorbeeld? Zoek maar eens op het forum, ik heb er al twee gebouwd en ben nu bezig aan een derde, de Beaver.

10. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    ik wil mijn eerste project een beetje simpel houden omdat ik er nog bijna niks vanaf weet en als hij dan af is wat probeerden zelf te makken dan heb ik een beetje een idee hoe het gaat.
    ik weet niet of het bestaat maar zijn er losse rompen te koop met schroef wand als ik daar zelf de motor en servo en zo in maak kan ik zelf wel een kajuit makken van triplex.

en dan kan ik daar een beetje mee testen voor ik aan een echt mooie en goede begin.

11. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    ik heb net besloten om deze te kopen bedankt nog Thijs.
    ik bedacht mij later als ik deze koop dan heb ik al best veel en later maar er helemaal zelf een makken. morgen maak ik het geld over en dan verstuurd zij hem. i so happy :thumbsup:

nogmaals bedankt Thijs

12. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    kijk eens in de modelbouwer.
    Daar wordt de bouw stapje voor stapje beschreven van een heel simpel bootje.

13. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Inderdaad, dat is waar ook! Die artikelen liggen bij mij op de "bewaren voor als de dochters oud genoeg zijn voor afbreekmesjes"-stapel...

14. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004

Welk dialect is dat

15. KlaasKamstra

KlaasKamstra

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Zo verloedert onze taal, meneer van Gent, dat moeten u en ik bij zien te houden om de rest te blijven snappen...
    Van "Maecken" naar "Makken"...
    Mocht het dialect zijn: Betreffend gebied afsteken en de zee op duwen.

16. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ik was het niet hoor deze keer. :p

17. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Stom. Zo krijg je de ellende van een ander. Waarom is iemand ermee gestopt? Omdat het model te moeilijk voor hem/haar was... Omdat iemand grote fouten gemaakt heeft tijdens de bouw... Omdat de elektronica in rook opging...

Kortom: je weet niet wat je koopt. Een startend modelbouwer heeft niet de kennis en kunde om de fouten van een ander goed te herstellen.
    Heel veel sterkte ermee...

18. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    sorry voor mijn taal fouten ik heb dyslectie en ik probeer er aan te werken.

en wat betreft dat half afgemaakte botje ik betaal er 15 euro voor en dan kan ik wel een beetje zien hoe en wat voor ik zelf aan een begin ik heb liever dat ik nu 15 euro uitgeef en alvast een beetje kan kijken dan dat ik een pakket van 100 euro verkloot.

19. apenpoep11

apenpoep11

Lid geworden:
    29 jan 2014
    heb eergisteren het bootje binnen gekregen.
    het bootje is heel slecht in elkaar gezet en er zitten allemaal gaten in, maar ja wat wil je voor 15 euro ik heb de schroef, as, motoren er uit gehaald die ga ik gebruiken.

ik krijg/koop een elektrische figuurzaag voor mijn verjaardag en van mijn verjaardag geld ga ik triplex en wat andere spullen kopen en dan ga ik zelf een bootje maken.

20. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    prima, is alles (de boot dan dus niet) verder wel in goede staat?

Deel Deze Pagina