Mijn eerste sleper, de Toledo Special

Mooi Retro sleper Douglas, ziet er echt perfect afgewerkt uit zo en een mooie blauwe vintage kleur en het vliegt ook nog goed.

Succes met invliegen en oefenen en dat we hem nog maar vaak mogen gebruiken als werkpaardje

groet

Terence

Stemmig plaatje! Helemaal top... Op de 16 x 10 prop?
Een onwillige Moviemaker? Pollens! Hmmm.. bestand niet om te zetten in ander format?
Even te druk... die R40 van mij had al lang kunnen vliegen... zucht!

Yep op de 16x10 prop. Die blijft voorlopig echt wel zitten. Ben nu driftig op zoek naar een goede lipo balancer, de mijn heeft de geest gegeven, en daar baal ik van als een stekker. Geen balancer = niet vliegen. Zoals het er nu naar uitzien kan ik de 2e lipo nog redden, maar lang moet het niet gaan duren.....

Balancer via het forum gevonden. Vliegen zal wel na het weekend gaan worden. Net nof ff het filmpje bekeken via de laptop. Erg leuk om weer terug te zien... Welliswaar wat klein in beeld, maar dat mag de pret niet drukken.

Dat ding vliegt echt strak!

Na wat tobben heb ik eindelijk iets om te laten zien. De noodlanding, want dat is wat ik uiteindelijk wél kon uploaden.

Bedenk wel, dit was de 2e niet goed opgeladen accu. Op het moment dat ik in beeld kom valt mijn vermogen voor 70% weg...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond deze foto toch mooier.....

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jah..'smooi! Hmmm... key-chain cam? AVI bestand?

Start... klinkt als een grastrimmer...
Noodlanding? Mwahhh...lege elektrotank... is toch normale gecontroleerde paniekloze nette landing? :mrgreen:

Oja... Heeft de motor wel voldoende koeling?... ook al hoeft hij niet zo hard te werken? (Zie draadjes RC-Groups)

Oh ja, key chain cam... Ik had het verkeerde knopje ingedrukt..:snipersmile:Geen filmpje hiermee helaas....

Ik vind m mooi klinken, aan de stille kant met een smoothhhhhh geluidje...

is toch normale gecontroleerde paniekloze nette landing?

ja hoor, ik raak niet zó gauw in paniek. Het is alleen de 2e vlucht he? En ook nog eens mijn eerste motorkist. (op mijn P51 na dan, maar die heeft geen wieltjes) Motorkoeling, ga ik aan werken. De onderkant kap ga ik nog voorzien van nette sleuven.

Morgen maar eens wat vluchtjes maken. Mijn lipo's zitten weer vol en ik kan weer vliegen.... En dan gaan de filmpjes ook weer beter worden.

@Serge,
Samen vliegen?

@ Dutchy,
Ja hoor, ik heb zeker een goed gevoel over het motorvermogen. Wel heeft ie véél te veel vermogen voor alleen rondjes vliegen. Ik kom (of kwam) niet boven half gas, daar vliegt ie meer dan prima mee. Trekken doet ie des te meer, dat hoor je pas echt goed als ik het gas voor 100% open gooi.

De 16x10 prop draait de motor zonder problemen, en starten met volgas is niet nodig. Alle uitslagen wat roeren betreft heb ik op low rate staan, met een beetje expo op richting.

Het is echt een lekker kistje....

Back