Hoe heb je dat berekend dan? Je kan niet zomaar zeggen hoeveel vermogen of trekkracht je minimaal nodig hebt om je vliegtuig te laten vliegen, dus het lijkt me bijzonder moeilijk om van tevoren te voorspellen wat de maximale vliegduur is. Waarom was 20 minuten van tevoren ondenkbaar?
Simpel, als ik in Ecalc de boel invul en er vervolgens maar 10 minuten vliegtijd uitkomt ga ik daar van uit. Al ik dan 10+ minuten vlieg (dat kan ik zien op mijn zender) en er maar 1955 mah in mag stoppen dan word het voor mij een lochisch verhaal. Daar heb ik geen hele berekeningen voor nodig. Ik ben er van uitgegaan dat de waardes die ik in Ecalc ingevuld heb kloppen. Moet je wel de goede waardes invullen. (heb ik dus niet gedaan, kom ik zo op terug)
Ik denk dat jij mijn achtergrond bent vergeten, gezien jouw reactie.

Komt er ook nog bij dat ik niet twijfel aan de dikte van de bedrading. Tussen motor-regelaar-accu zit (en daar mag ik wel vanuit gaan) voldoende dikke bedrading die de opgegeven specs aan moeten kunnen. Het enige waar je aan zou kunnen twijfelen zijn mijn soldeerverbindingen. laat ik die altijd na meten met de multimeter... (oh ja, mijn achtergrond he?)
Verder ben ik meer van de ''meten is weten'' praktijk. Berekenen is leuk, maar voor mij tellen toch echt de gemeten waardes.
Ecalc progjes zitten er meestal vrij dichtbij, als je de juiste parameters invoert.
Wat nogal eens vergeten wordt is de juiste accuspanning. Moderne lipo's leveren onder belasting hoge spanningen, veel hoger dan de lipo's van 2 jaar geleden. En een beetje spanningsverschil maakt veel uit in het uiteindelijke vermogen.
In de praktijk moet je een accu met hoge C waarden en grote capapciteit in je calculator stoppen, om relevante vermogenswaarden te krijgen.
Ecalc progjes zitten er meestal vrij dichtbij, als je de juiste parameters invoert.
Wat nogal eens vergeten wordt is de juiste accuspanning. Moderne lipo's leveren onder belasting hoge spanningen, veel hoger dan de lipo's van 2 jaar geleden. En een beetje spanningsverschil maakt veel uit in het uiteindelijke vermogen.
In de praktijk moet je een accu met hoge C waarden en grote capapciteit in je calculator stoppen, om relevante vermogenswaarden te krijgen.
je slaat de spijker op z'n kop, dat is waar het fout ging. Na deze uitleg zie ik wat er fout is gegaan, mijn spanning die de accu's leveren ligt idd hoger dan ik ingevuld had. (en daar zit het verschil) Alleen heb ik de Gold A4130/16 gepakt, omdat de interne weerstand exact overeen kwam.
De waardes komen overeen, alleen de vliegtijd niet. Niet dat dat wat uitmaakt, ik weet tenslotte hoeveel gas ik geef en ook hoelang ik kan vliegen. Bij rustig vliegen hou ik 20 minuten aan, bij slepen 6 minuten. (daarna meten, laden en dan weer kijken hoeveel er in gaat)
Meten is weten...