Mijn eerste sleper, de Toledo Special

Het is niet dat ik niet durf te slepen met een grotere kist, maar de Toledo is zó veelzijdig in alles. En dat vind ik ook belangrijk. Maw, straks een Toledo bestellen, en alles over zetten. (Zelfs de houder van de koppeling kan ik over zetten)

in de modelbouw te weinig tijd is bij mij onmogelijk .
haasten is dodelijk ,dan maak je fouten (daarom zet ik nooit een datum op klaar zijn van het model ). Toledo is een leuk ding om te zien . De Porter is zo lelijk dat je hem alleen maar mooi kunt vinden . en als je zelf wilt bouwen is de keuze reuze qua modellen .

@Franck,

Ik heb er een oltimer achter gehad van 4m span met 4kg. Dat ging zonder problemen omhoog. Sterker nog, met wat meer gewicht werd de totale sleep stabieler. De Ka-8 van Arjan weegt 4,2 kg, die heb ik in Marknesse vorgi jaar hele vlotjes op 300m afgezet. Ik durf wel tot 4,5kg te gaan, maar dan moet ik wel m'n best gaan doen, en de te slepen zwever graag voorzien van piloot met ervaring. ;-)

Binnen onze club hebben inmiddels al een aantal zwevers gesnuffeld aan de Toledo, het enthousiasme neem toe! er was zelfs een clublid die durfde te experimenteren wat slepen betreft. De teleurstelling was niet alleen bij mij groot, dat was wel duidelijk.

Geen nood, over 2 weken staat de Toledo weer klaar voor het slepen. Ik heb nooit getwijfeld aan de Toledo met dito setup. Op de grote treffens na heb ik nog nooit nee hoeven zeggen tegen het slepen.

Inmiddels is er een Toledo onderweg, het opbouwen is niet noemenswaardig.

Zo gaat hel wel lekker snel... Donderdag heb ik m al in huis... Het was wel moeilijk zoeken, hij is bijna niet meer leverbaar. Na wat zoekwerk heb ik m kunnen bestellen, wederom de laatste.

Back