Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

1. firefox309

firefox309 Guest

wij noemen het gewoon een "drager"

2. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Vandaag mijn "Prova" gevlogen.........ik hoor iedereen al denken die ken ik nog niet.
    Dat klopt het is dan ook een verzonnen naam samengestelt uit Protech en Nova.
    Ik lees dat de Robbe Nova van Bart al zijn maiden heeft gehad.
    Ik heb dus de vleugels van een Robbe Nova (2.2 m) gecombineerd met de romp van een Sonic 400 van Protech(kunststof).
    Nadat op langervelderslag een zeer gerespecteerd collega zwever uit het oosten van het land een succesvolle aanslag had gepleegd op mijn Sonic en het stabilo in tweeen had gevlogen moest ik toch aan het repareren gaan.
    Het was een grapje/experiment dat wonderbaarlijk resulteerde in een zwever met een zeer goed vlieggedrag. Eventueel min puntje is dat hij makkelijk in stall gaat, dus net wat Bart zegt een beedje snelheid houden dan vliegt hij lekker
    We kunnen nu weer een zwever aan de vloot toevoegen. Het wordt druk op zolder.

3. Ron Gijzen

Ron Gijzen

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  4. firefox309

firefox309 Guest

:eek: wtf!!! waarom woon ik in dit kl*te belgenland!
    zo een filmpjes doen me erg pijn vanbinnen.
    de mensen die daar wonen weten niet half hoe mooi ze daar wonen

ps... je hebt een super kroostje daar in de tentjes :)

5. _Dutchy_

_Dutchy_

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Zo.........het is weer fantastisch weer :cool:

Alles is opgeladen, alles ga ik zo inladen.
    Nu maar hopen dat we vandaag meer thermiek hebben dan verleden week.

Owh ja, en als het goed is ga ik met 2 kisten heen en kom ik met 3 kisten terug :cool: (Cirrus)

6. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Het omgekeerde overkomt ons allemaal wel eens... :D

7. _Dutchy_

_Dutchy_

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Net als bij the Marines.....never leave anybody behind.
    Ik neem altijd de gewonden en doden mee terug :D
    Ik klop het ook maar gelijk af want anders zal je zien dat ik er vanmiddag 1-tje kort vlieg.
    Zo, ik ga er nu maar eens vandoor!

8. loeki

loeki

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Vandaag weer een heerlijke dag gehad!

Wat een thermiek zeg.... wauw!!!

Tot 3 maal toe de Schandy in een rondje naar beneden moeten halen omdat hij wel erg klein werd....

Met de varta fly is het minder goed gegaan.....
    De landing iets te snel gedaan waardoor hij door de snelheid te lang door bleef glijden.....
    Onder een hek door.... De romp en vleugels pastten er prima onderdoor, jammer dat er ook een richtings-roer op zat....
    Die pastte er niet onderdoor m.a.g. een kraak en de de staart afgebroken.

Inmiddels zit hij alweer in elkaar...Wonderlijk spul, die secondenlijm!!:worship:

Morgen nog ff checken of ik niks gemist heb en dan weer de lucht in schoppen dat ding!

Louis

9. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Landen is opeens een stuk lastiger zonder wind... ik vloog met de Atlantis en ik heb een paar maal een overshoot gemaakt omdat-ie niet omlaag wou. Gelukkig zaten er nog wat volts in.
    Ik was wat laat op het veld, tegen vieren, maar toch nog een half uur blijven hangen.
    Mijn Junior S wilde niet, daar heb ik dus zojuist de motor van vervangen, morgen zal hij wel weer meedoen.

10. JHvdK

JHvdK

Lid geworden:
    15 okt 2006
    Leuk om te lezen Bart !!!

Vandaag was een schitterende dag (hoewel het hier in het wilde westen behoorlijk bewolkt maar wel erg rustig was), ware het niet dat ze ons vliegveldje in Heemstede de afgelopen week hebben afgepakt.:(:(
    Het is een braakliggend stuk bollenveld, niet al te groot. Aan de rand van een woonwijk, dat wel.
    Wij (V4) vliegen alleen maar met zwevers of electrozwevers. De politie kwam naar ons toe naar aanleiding van een klacht van een van de bewoners. We hebben even laten horen wat het "lawaai" is wat we produceren. Ze waren snel schouderophalend weer weg. Een paar dagen later bleek dat het ons tot nader order verboden was om gebruik te maken van het veld.

Jammer maar helaas.

Grrrrrrrr, JH

11. _Dutchy_

_Dutchy_

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Hier ook, eerste vlucht gelijk 30+ minuten.
    De lucht leek wel geladen, kleine scherpe cirkels en fiks stijgen.:cool:
    De Fox kreeg echt ferme klappen bij het invliegen van de bel en op de rand.8O
    Was zeker goed weer.

Maar even later, alles weg en 1 groot blauw gat.
    Zicht was ook niet optimaal, het leek wel een beetje heiïg op hoogte.

Was heerlijk vandaag.

En gelukkig toch nog met 2 kisten heen gegaan en met 3 kisten terug gekomen :D

12. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Toen ik startte waren er alleen wolken in de verre omtrek; boven ons was het blauw, dus ik verwachtte niet veel. Maar op een bepaalde plek zag ik de Atlantis opeens een beetje wiebelen. Eerst realiserde ik het me niet, maar toen stuurde ik hem terug naar die plek, en ja hoor, hij wiebelede weer. Daar heb ik heel lang gedraaid. En nog steeds geen wolk... heel hoog een wazig begin van altocumulus, en het zicht op het toestel leek ook wat wazig te worden soms, zonder dat er van slecht zicht sprake was.

13. firefox309

firefox309 Guest

de thermische lift begon al goed van 5meter boven de grond.
    het was hier DLG wedstrijd, en kreeg op 5meter hoogte vaak nog wat te pakken om toch terug naar 100m te gaan.

jammer dat je dan met tijden zit, en uit de bellen moet komen :)

14. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Vandaag Erik Rukkers ingewijd in de edele kunst van het elastiek-starten. Het was feest hoor. Erik z'n oude Carrera ASW17 (een grote van 3,5m of zo?, niet zo'n kleintje) kwam niet erg hoog van de lijn af maar ging de eerste tijd niet meer naar beneden. En het was nog wel de maiden vlucht. Ook zijn Experience F3J heeft veel tijd in de lucht gehangen. Mijn ASW20 heb ik na een uurtje aan de grond gezet omdat ik een zere nek, rug en ogen kreeg en en ook mijn simpele Cirrus verdween steeds met grote vaart omhoog. Ik heb meer vluchten bewust beëindigd dan dat ik niet weg kon komen.

Ohhhh ik hou van het najaar met zijn koude nachten en zonnige dagen :D:D

15. Rick R

Rick R

Lid geworden:
    17 jun 2008
    Het was hier ook goed thermisch,
    Ik zag toen ik 's morgens uit mijn raam keek al een buizerd cirkelen (ik woon op nog geen 200mtr van mijn vliegplek) toen ik er aankwam waaide het toch stevig, dan baal ik alweer dat mijn Riser nog niet weer klaar is, hij zou met dit weer aardig hoog moeten kunnen komen vanaf de hoogstart. Toen met de Easy omhoog niks te vinden en 5min later weer geland. Toen kwamen er 5 buizerds mijn veld binnen krijsen snel de Easy weer opgegooid en de bel kunnen vinden, bijna 20 min op dezelfde hoogte kunnen blijven.
    Leuk!!
    mvg Rick

16. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    De auto stond klaar om naar de club te gaan, toen kreeg ik een telefoontje van iemand die mijn oude deltavlieger misschien wilde kopen, als hij er mee kon proefvliegen op het lierveld van deltavliegclub de Buizerd bij Moergestel. Dus, ja, dat ging voor. Maar, mijn delta is verkocht en tussen de bedrijven door heeft mijn Junior S ook nog even aan de thermiek geroken...

17. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Vandaag met de ProVa en de Carrot hier in Hoeven op het VGT-veld gevlogen.
    Vrijwel direct na de start in een bel en vervolgens lang boven gebleven. Een aantal keer geforceerd naar beneden gekomen en opnieuw begonnen. Vooral nekklachten overgehouden. Ik ga dan maar plat op de grond liggen waardoor je minder last van je nek krijgt.
    Hopelijk komende week nog een paar van die dagen/momenten

18. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Daarom ben ik zo blij en zuinig op mijn veldje

19. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Gister in de namiddag (moest helaas tot 2 uur werken) M'n Eon 600 gepakt en heerlijk van de ene in de andere bel gehangen samen met een buizerd!!

Zo leuk om te zien, we vlogen parallel aan elkaar en ik draaide een bocht in en hij volgde en zo samen mooi omhoog!!

Vandaag ook maar een Ram 3 besteld omdat ik nou mijn hoogtes toch wil meten

Gr

20. Sven-Boxmeer

Sven-Boxmeer

Lid geworden:
    15 mrt 2009
    Ik heb een Carrera ASW17 op de kop getikt voor 63E op Ebay, ben er erg blij mee, kon alleen niet vliegen gisteren omdat er niemand was om de lier te bedienen, hopelijk komt dat dit seizoen nog goed en anders zeker volgende seizoen!

Leuk om te horen dat hij goed vliegt!

Deel Deze Pagina