OK, een Phantom 2 is top, vliegt heel mooi, MAAR zelfbouw geeft veel meer voldoening en veruimd je kennis.
Heb zelf na een F450 frame, een Hexacopter gebouwd.
Wilde 'm 'clean' houden dus heb de kabeltjes, ESC's etc. netjes weggewerkt. Ben er ook best trots op. Het geeft mijzelf altijd weer een kick als ik het apparaat in de lucht zie hangen.
Ik heb een Tarot FY680 frame gebruikt i.c.m Hobbywing Platinum 30A ESC's en Sunnysky 2814-motoren. Als FC heeft'ie een Naza M v2, en voor de stabiele plaatjes een Tarot T-2D Gimbal. De besturing gebeurt met een Taranis, en ik prop er een een 4s 5000mAh Lipo op, en FPV is een Boscam 600mW VTX. Vliegtijd met dit alles is een minuut of 11. Dan heb je meteen wat specs
Was voor de F450, en da's ruim een jaar geleden, ook totaal onervaren met multicopters en andere vliegmachines. Ondertussen heb ik er een leuke hobby bij. Als er wat sneuvelt weet je meteen hoe je het moet fixen. Uiteraard kan je zelf kiezen wat voor kwaliteit componenten je gebruikt, alles heeft zijn prijs. Ik heb bijna alles, behalve de Naza, via Ebay of HK gekocht. Dat betekent dat je redelijk geduld moet hebben want de Chinese boot is best een poosje onderweg. Daardoor hoef je niet meteen een 'kapitaal' uit te geven, maar ik kan natuurlijk niet in je portemenee kijken.
De winter staat bijna voor de deur, dus misschien juist een leuk project voor de donkere dagen. Zou het gewoon eens overwegen, een Phantom is weliswaar mooi en makkelijk, maar zelfbouw maakt je gelukkiger...
Ooh ja, hier effe een filmpje, is niet heel spectukalair, maar misschien motiverend;
Oefenen met Marco's Hexacopter op een zondag-morgen ergens in Stompwijk - YouTube
En Ooh ja, op het MBF zijn er zat lieden die je van raad en daad kunnen voorzien.
Succes met je overweging.
Gr,
Marco