peg en gaten erin...een vleugelhelft de gaten net niet goed uitgemeten...grrr. straks wat glas/carbon erop en het folie.
Vanavond was secondelijm hier nog...de KF3 MiMI gaat niet opgeknapt worden, we hebben maar besloten om een nieuw rompje te gaan bouwen voor dit vleugeltje..Hmm lekker...nog meer bouwen ! Wel grappig om nu een 3 mimi vleugels naast elkaar te vergelijken.....build up- kf3 - nieuwe vleugeltje...de laatste is in ieder geval het meest stijf....by far
de vergelijking toont vooral aan dat je enorm vooruit gaat in het bouwen en dat je super veel bij leert. maar euh.... was jij niet terug aan het werk?
oh, werken jullie ook nog? Waar halen jullie al die tijd vandaan? Bij een beetje weer sta ik op het veld en hou niks over met dat retegoeie weer hier!
Gisteravond op de Hessenpoort in Zwolle nog even gevlogen met mijn Robbe Arcus Airy (werpzwever omgebouwd naar RC), 20 seconden motorloop was goed voor 2:51 vliegtijd. Totaal dead air, geen beweging in (anders vliegt het ding niet met zijn 98 gram). Baalde toch wel dat ik de Mimi niet meegenomen had
Sja . Daar zit dan wel een ieniminie motortje in ? Volgens mij hebben we er weer een nieuwe uitdrukking bij. Naast de 158 klepjes, han skin, mooiberg en wat al dies meer. Er bestaat nu ook de "Jpeg", want die zit sinds vanmiddag in het vleugeltje....een peg speciaal voor ene linkshandige zwieper uit het zuiden . Vanavond maar eens beginnen aan het rompje! Slijm, ik voel nu al behoefte aan nieuwe p100 stokken !
oohhh hier smelt iemand! wat een kanjer ben je yep! you're the man! ons geheimpje franck haha ik kan niet wachten om mijn persoonlijke peg te grabbel te nemen en te zwiepen sjonge wat een verborgen humor in 1 zinnetje... je hebt men dag gemaakt maat! nu maar hopen dat ik mijn vingers er makkelijk bij krijg, want ze lijken me toch erg ver van de tip te staan! nuja, dan schuur je er toch een stukje van af zeker? voordeel aan een onbespannen vleugeltje. rode doorschijnende cover is mooi op de gaten! plus een rode dlg vliegt stukken beter, dat weten we allemaal!
Frank, staat die J van JPeg dan voor jonas??? Aangezien je hem nu ook deze wijze kan lanceren...... Je weet wel van die walvis! Ik heb net in de schemer mijn nieuwe mimi getest Grametje lood in de neus erbij en hij gaat als een trein!! 142 gram en de eerste dead air zwiepjes zaten meteen tegen de minuut!! Wat kan je met zo'n ligt kistje mooi zien wat een weerstand de roeren geven zeg!!! Zolang je niet stuurt dan glijd hij mooi door op de zelfde hoogte, maar op het moment dat je te veel uitslag geeft valt hij bijna stil!! Leuk weer!!! Fijne avond!
Idd.....NIET STUREN ! (ik hoor het fox nog roepen..) Mooi dat ie zo goed vliegt ! En J is niet van de Jonas, 3 dagen in de walvis....
Het kan op Corsica ook te hard gaan; nadat ik de mimi romp zo goed en zo kwaad als kon weer vliegklaar had, in de bergen omhoog gereden en eindelijk een open stuk gevonden om weer even te zwiepen. Eerst maar even een rustige handstart dacht ik. Meteen knalde de boel omhoog, niet normaal meer ! In het begin wel leuk maar toen de Mimi OP ZN KOP en MET FULL UP nog steeds omhoog ging brak het angstzweet me wel uit hoor ! Ben een dikke twintig minuten bezig geweest om m weer heelhuids bij me in de buurt te krijgen, leuk is anders hoor ! Maargoed, gehavend en wel, en ziet er niet meer uit, hij vliegt in elk geval weer ! Nu op een andere plek weer bij de kust, ga ik morgen op zoek naar een goeie plek. Gaat wel lukken, heb er al een paar gezien. Word vervolgt !!
dan vind ie al is thermiek gaat ie weer lopen mopperen @niels, eigenlijk zouden de roertjes 30% groter moeten, dan vliegt de mimi stukken beter. dan haakt het roer niet zo om voldoende uitslag te krijgen. niet sturen, maar juist uittrimmen zodat hij grote cirkels bocht... dan heb je het meeste winst!
LOL Is dual rates een idee? @Allen: Zijn er MV-ers (Mimi Vliegers) die gebruik maken van start presets? Op mijn DX6i wordt het hoogteroer automatisch gemixt met de flaps. Ik kan er misschien zelfs richting bij kunnen mixen. Ik zou dus de flaps-schakelaar kunnen gebruiken om down en richting te geven bij de start. Heeft iemand hiervoor tips, ervaringen of meningen?
Ik ook. Ongeveer 1,5mm down en iets links ingesteld op één van de schakelaars. Helaas kun je op een Mimi geen thermiekstand instellen (of je moet ailerons gaan vliegen wat volgens mij niet uit kan qua gewicht/nut) ik heb twee schakelaars onder elkaar zodat ik ze in één veeg om kan zetten; de bovenste zet de timer aan (MX16s dus zowel de totale tijd dat het toestel in gebruik is als de vluchtduur) en de onderste haalt de startsetting eraf. De bovenste gooi ik om zodra de Mimi uit mijn hand komt, de onderste als deze halverwege de werphoogte is; dan komt naar mijn gevoel het toestel makkelijker vlak (minder hoogteverlies met vlak leggen)
natuurlijk gooien we met startstands... als je dit niet doet dan gaat je mimi achterover gaan na het lossen. ook rudder mix ik mee in de startstand, zodat hij direct de juiste lijn aanhoud en niet door zal draaien. wat ik bedoel met het trimmen is enkel en alleen als je gestart bent, je hebt em net boven vlak gelegd... (in dead air) is dat je je toestel dan net moet uittrimmen zodat hij een heeeel grote bocht trekt (100m diameter?) zo blijft hij in de buurt, moet je niet sturen, en kan je heel goed zien hoe je mimi het doet in dead air. bij wind moet je toch gaan knuppelen en dan maakt het niks uit.
ik gebruik geen start stand! Frans heeft gezegt dat we het zonder moesten leren ;-) ik heb overigens wel net de knoppen ( bind/trainer en een mix schakelaar) op mijn DX7s omgedraaid, ging best makkelijk 5 minuten werk. De Bind knop zit nu op de hoek en is makkelijk bereikbaar, die gebruik ik voor de Timer en straks op de Twister als start stand
ik mijn ogen is je CG (zwaartepunt ) mee bepalend of je startstand nodig hebt of niet. evenals de stand waarin alles getrimd staat... als je toestel op het randje van overtrekken getrimd is, zal hij in het gooien stijler gaan , zelfs achterover, dan wanneer je zo getrimd staat dat hij er de gang in houd (bij veel wind) maar dat zijn mijn bevindingen maar...