Voor een "normale" shocky heb je dat niet nodig. Dan zijn de normale servos goed genoeg. Voor een "echt" F3P kost wel. In een servo zit een control bordje. Dus je schroeft de servo uitelkaar. Daar zit een control bordje, die maak je los en je zet die van Risto Holtta er tussen.
Mooie ontwikkeling dat de precisie en het centreren van servo's te verbeteren is. Ontvangers; is er beter/kleiner te vinden dan de RX42E van crossover? -Met esc, telemetrie en evt gyro op één print. prachtig! Motor: Voor een klein model lijkt de ap03 nog steeds ok. -bij een enkele prop; wordt er ook met kleine motoren en vertraging gevlogen? Of toch direct drive? Esc: zonder bec en dan telemetrie gebruiken om op tijd te waarschuwen voor een laag voltage? Ik denk dat ik een balsa plank van 1.5mm ga bekleden met unidirectioneel carbon boven en onder(carboweave of dunner) en dan latjes snijden... Bekleden weer met een mix van mylar en esaky tissue. Iets groter bouwen om het vliegen wat te vertragen.. Gaat vast goed komen
En wat wordt er gebruikt om een coaxiale aandrijflijn te maken? Ik ken de fraaie constructies van Donatas. Maar kan het ook met een mini differentieel uit een rc auto of bv een mechaniek van een mini coaxiale helicopter?
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2138109-DIY-Coaxial-motors/page31 Contra setup heeft alleen nut als je grote props draait. Tegenwoordig is 18 inch het standaard
Ok. Dank voor de link! En vertraging bij een enkele (grote) prop? Ondertussen kwam ik die Ruslan Ermolin ook in een ander draadje tegen op rcgroups: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3053916-a-project-for-flying-in-the-room/page4 Ongelooflijk wat hij voor elkaar krijgt. <Edit> Voor elkaar kreeg. Ik lees in het rc groups draadje dat Ermolin in 2022 overleden is.. </edit>
Ruslan Ermolin en Anatoly Morozov zijn de Van Gogh van het carbon. Die konden alles maken van carbon. Anatoly morozov heeft mijn kist ook nog gebouwd. Vertraging op enkele prop word bij F3P niet toegepast, een enkele single drive met 13 inch props van Glavak weegt 12-13 gram. Terwijl een contra drive met 20 inch props 14 gram weegt. En daar heb je veel meer voordeel mee.
Mooie kist, Voorlopig houd ik het bij een mini direct drive. Het dier van twee conische ringen en de motor onder 45 graden blijft mooi. Ik heb een draaibank, carbon en epoxy....
P.s. Wat drijft de twee conische carbon ringen aan? Er zal een soort O-ring op de motor zitten, maar ik snap niet hoe je die netjes op z'n plek houdt. Een groef in de as slijpen? En waar is dit model de komende tijd te zien? Vlieg je wedstrijden?