Mini F3P

Discussie in 'F3P' gestart door crins, 25 nov 2013.

  1. Yme

    Yme

    Lid geworden:
    13 jul 2021
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Friesland
    Voor een "normale" shocky heb je dat niet nodig.
    Dan zijn de normale servos goed genoeg. Voor een "echt" F3P kost wel.
    In een servo zit een control bordje. Dus je schroeft de servo uitelkaar. Daar zit een control bordje, die maak je los en je zet die van Risto Holtta er tussen.
     
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    hier en daar
    Mooie ontwikkeling dat de precisie en het centreren van servo's te verbeteren is.
    Ontvangers; is er beter/kleiner te vinden dan de RX42E van crossover?
    -Met esc, telemetrie en evt gyro op één print. prachtig!
    Motor: Voor een klein model lijkt de ap03 nog steeds ok.
    -bij een enkele prop; wordt er ook met kleine motoren en vertraging gevlogen? Of toch direct drive?
    Esc: zonder bec en dan telemetrie gebruiken om op tijd te waarschuwen voor een laag voltage?

    Ik denk dat ik een balsa plank van 1.5mm ga bekleden met unidirectioneel carbon boven en onder(carboweave of dunner) en dan latjes snijden...
    Bekleden weer met een mix van mylar en esaky tissue.
    Iets groter bouwen om het vliegen wat te vertragen..

    Gaat vast goed komen
     
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    hier en daar
    En wat wordt er gebruikt om een coaxiale aandrijflijn te maken?
    Ik ken de fraaie constructies van Donatas.
    Maar kan het ook met een mini differentieel uit een rc auto of bv een mechaniek van een mini coaxiale helicopter?
     
  4. Yme

    Yme

    Lid geworden:
    13 jul 2021
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Friesland
  5. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    hier en daar
    Laatst bewerkt: 29 nov 2024
  6. Yme

    Yme

    Lid geworden:
    13 jul 2021
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Friesland
    Ruslan Ermolin en Anatoly Morozov zijn de Van Gogh van het carbon. Die konden alles maken van carbon. Anatoly morozov heeft mijn kist ook nog gebouwd.
    Vertraging op enkele prop word bij F3P niet toegepast, een enkele single drive met 13 inch props van Glavak weegt 12-13 gram. Terwijl een contra drive met 20 inch props 14 gram weegt. En daar heb je veel meer voordeel mee.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 30 nov 2024
    crins vindt dit leuk.
  7. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    hier en daar
    Mooie kist,
    Voorlopig houd ik het bij een mini direct drive.
    Het dier van twee conische ringen en de motor onder 45 graden blijft mooi.
    Ik heb een draaibank, carbon en epoxy....
     
  8. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    hier en daar
    P.s. Wat drijft de twee conische carbon ringen aan?
    Er zal een soort O-ring op de motor zitten, maar ik snap niet hoe je die netjes op z'n plek houdt.
    Een groef in de as slijpen?
    En waar is dit model de komende tijd te zien?
    Vlieg je wedstrijden?
     
  9. Yme

    Yme

    Lid geworden:
    13 jul 2021
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Friesland
    Ja ik vlieg F3P wedstrijden. Ik ben alle wedstrijden aanwezig. Zie f3p.nl
     
    crins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina