mini-z ALGEMEEN draadje en gelijk een vraagje

Het is hier stil, en dat is jammer want het is Mini-Z tijd!

Iemand al de nieuwe Limited Edition brushless MR03 bemachtigd? Ziet er héél mooi uit.
Kyosho%20Limited%20Blue%20Mini-Z%20MR-03VE%2050th%20Anniversary%20Edt.%2032780-04.jpg


Wat ik persoonlijk toch wel een gave nieuwe body vindt is de chroom rode Countach:
KYOSHO%20Limited%20Edition%20Lambo.%20Countach%20LP500S%20MZP-361-CR-02.jpg


Verder is natuurlijk de eerste MiniZ.nu race gereden, hoe is dat bevallen? Ik was er helaas niet bij, maar de volgende wedstrijd op 30 november wel.
 
Bij de Raco 2000 zijn wij ook nog volop bezig met de mini-z, gisteren was wedstrijd nummer 7 van de totaal 11 wedstrijden van deze winter.
Een relatief rustige avond met een opkomst van 16 rijders maar zeker niet minder gezellig. :yes:

Volgende wedstrijd dinsdag 27 januari om 19:00uur :)

e6pxtk.jpg
 
Romulco heeft ook een mega grote baan aangeschaft en hier word momenteel 1x per maand mee gereden in Hoogeveen.
Als men hier info over wil gewoon even contact met Arjan van Romulco.
Leuke groep mensen die hier rijd en allemaal beginners dus ervaring is natuurlijk welkom.
 
Bij de Raco 2000 zijn wij ook nog volop bezig met de mini-z, gisteren was wedstrijd nummer 7 van de totaal 11 wedstrijden van deze winter.
Een relatief rustige avond met een opkomst van 16 rijders maar zeker niet minder gezellig. :yes:

Volgende wedstrijd dinsdag 27 januari om 19:00uur :)

e6pxtk.jpg

Gaaf! Leuk dat de Mini-Z steeds groter wordt, de Sports serie heeft daar natuurlijk ook goed aan bijgedragen het afgelopen jaar.

De nieuwe Mini-Z Sports AWD kits die in februari zouden komen, zijn een maand uitgesteld en komen nu in maart. Helaas, want dat is natuurlijk erg laat in het seizoen. Ze beloven echter wel prachtig te worden, maar we zullen allemaal nog een maand langer moeten wachten op de kits:
Kyosho%20Mini-Z%20Sports%20AWD%20MA-020S%20Nissan%20Silvia%20S15%2032124CWB-02.jpg
 
De Mini-Z Sports maakt het iedergeval makkelijk om in te stappen, en je rijdt gelijk al een M03 chassis wat standaard uit de doos erg goed rijdt.
Gemiddeld zie je ze van 129,- tot 159,- voorbij komen, een paar setjes AAA cellen erbij en je hebt enorm veel plezier, zowel op een echt mini-z baan als op een tapijtbaantje op zolder, je kunt met een paar vierkante meter al enorm veel plezier hebben.
 
het zijn leuke auto's. zelf heb ik gekozen om voor een Micro RS4..

maar als ik dit dan lees dat er best aardig wat rijders bij elkaar komen,
om gezellig samen te racen. begin ik toch een beetje te twijfelen.... hahah

ziet er top uit daaro!

mvg

Andre
 
Kan iemand mij vertellen wat de verschillende Ma-015 AWD versies zijn?

Ik zie namelijk bij de een wel DWS staan, bij de ander niet. Ook kom ik de afkorting BCS tegen, wat betekent dit?
Ik had verwacht dat iedere Ma-015 gelijk zou zijn, tenminste in de basis..

Groeten
 
Kan iemand mij vertellen wat de verschillende Ma-015 AWD versies zijn?

Ik zie namelijk bij de een wel DWS staan, bij de ander niet. Ook kom ik de afkorting BCS tegen, wat betekent dit?
Ik had verwacht dat iedere Ma-015 gelijk zou zijn, tenminste in de basis..

Groeten

DWS = Double Wishbone Suspension.
Dit zit op de achterkant
image.php

BCS = Ball Connected System
Dit zijn de suspension shafts waarbij de hoek instelbaar is
image.php


Maar waarom zou je nu nog voor een MA-015 gaan en niet een MA-020(S)?
 
Hartelijk dank voor de info.

Ik had een tweedehands MA-015 gezien, en zag bij een webshop deze termen voorbij komen. Echter, gezien de prijs ga ik liever voor een nieuwe.
Nu twijfel ik nog tussen een MA-020 en MR-03, beide brushless. Ik wil niet gaan driften, maar circuit rijden zoals ik nu met mijn MR-02 doe.

Groeten,
Marco
 
Brushless is leuk, echter heb ik ze nu zien rijden op verschillende banen en ze zijn behoorlijk overkilled en veels te snel voor die kleine autootjes. In de meeste klasses zijn ze ook nog niet tegestaan, ik zou voor een gewone M03 gaan als ik je was.
 
Bedankt Ghossie,

Toch zou ik graag voor brushless gaan, zodat ik met meer ervaring straks ook voorbereid ben en niet hoef te upgraden. Zit alleen nog te kijken naar de verschillende zenders (KT-18 en EX-5UR) wat nou echt het verschil is. Ik heb zelf een KT-18 bij mijn MR-02 en heb daar geen problemen mee.

Overigens kwam ik dit tegen, een PN board die het mogelijk zou maken om met een Spektrum zender te rijden met Mini-Z. Iemand hier ervaring mee?

http://www.rcorange.com/prod/pn-racing-500803-platine-electronique-pour-mini-z-mr03-signal-spektrum-dsm2-1304.html?lang=2
Groet,
Marco
 
Als je met de Kt-18 goed kunt rijden wordt je met de EX-5UR nog veel beter, het stuurwiel hoef je veel minder ver te draaien, je kunt meer instellen, eigenlijk alleen maar voordelen.
Dat brushless ben ik het nog niet mee eens, op een klein baantje heb je er niks aan, en de meeste banen zijn niet overdreven groot. Met een iets snellere motor dan standaard kun je eigenlijk overal al uit de voeten, maar das ieder zijn eigen natuurlijk.
 
Overigens kwam ik dit tegen, een PN board die het mogelijk zou maken om met een Spektrum zender te rijden met Mini-Z. Iemand hier ervaring mee?

PN RACING - 500803 - RC Printed Circuit Board Assembly (MR03 Setting) - Rc Orange

Beste Marco,

De PN printplaat op zich is bijna gelijkaardig aan een standaard print en inderdaad te gebruiken met een Spectrum zender.
De fets op de PN print kunnen krachtigere motoren aan, wat op zich met een stock motor niet direct een voordeel geeft, maar zijn op de meeste wedstrijden in de stock klasse niet toegelaten.
Voor deze print moet je wel de servo motor en potentiometer van de standaard print overzetten.
In Frankrijk en België worden ze wel gebruikt in de modified klasse.
 
Hallo,

Ik wilde vanavond mijn mr-02ex even testen en batterijen opladen maar hij werkt niet. Ik heb Orion batterijen en die zijn vol, zender aan (kt18), auto aan met 4 batterijen goed aangesloten maar niks. Ook het lampje van mijn laptimer blijft uit.

Daarom net even gekeken of er draden los waren, maar alles zit netjes vast gesoldeert.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
 
Als mij dit overkomt is het meestal de krimpkous van de accu die tussen accupool en contact komt. Door in en uithalen van cellen beschadigt de bovenkant.

Zender start op en geeft een kort piepriedeltje? Led brand fel blauw? Bindled op auto brand fel of heel lichtjes?
 
De aaa batterijen zijn ongeschonden.

Inderdaad een kort piepriedeltje en dan vol blauw lampje. bindled? Er zit wel een drukknoppen op zag ik...☺️
 
Ik heb even gekeken hoe het bij de EX zit: voor het witte stekkerblokje naast de demper zit een led. Als auto aanstaat en niet is gebonden, knippert deze. Is zender aan en gebonden, brandt deze continue.
Brandt de helemaal niet, is er toch iets mis met de bedrading, schakelaar of acculipjes.
Je hebt het over led van de laptimer. Hoe is deze aangesloten? Als dit via een afgetapte voedingsaansluiting op de achterzijde van het chassis zit, is kans groot dat daar ook de storing zit.
Ik heb het over onderstaand aansluitpunt, waar het kleine kruisschroefje zit. Deze foto is van een MR-03, maar de MR-02EX heeft de voeding op dezelfde manier aangesloten.
DSCN6680%20(Small).JPG
 
Zit met een stekkertje op het witte stekkertje aangesloten. Ook die los gehaald en weer geprobeerd maar weer niets. Ik denk nu zelf dat mini schakelaartje of dat zwarte draadje dat de 2 accu compartimenten verbindt.

full

Zo ziet het eruit zonder achterkant... De led die u/jij bedoelt is bij mij een resetknop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top