Minihelikopters levensgevaarlijk ??? Vandaag in Telegraaf

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door raesi01, 20 jul 2012.

1. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    verschil van opvatting/mening blijft altijd als t/m 250 micro is;).

En ik zeg ook niet dat een 600 geen goede beginners heli is(opteer zelf maatje kleiner:D), alleen wel in club verband aan de kabel met begeleiding in het bouwen etc. Gewoon ook al krijg je een fp of zo'n kleine Mcpx, 130 rond in de tuin, bij een "echte CP" komt er net klein beetje meer bij kijken dat is ook eigenlijk het moraal van het verhaal omdat veel mensen hier vragen stellen over bouwen en afstellen heli's die ze ff in de tuin (of wild) proberen. Zon Mcp x tegen je raam , ach crashje meer of minder..... maar een 600 tegen je raam(als het al bij het raam blijft, een reversje verkeerd, linkje los, etc en.........), denk dat er een hoop glas binnen ligt.;)

Weet je waarom ik altijd zeg dat ik een beginner ben, omdat ik nog geen crashes heb mee gemaakt of extremen waar snel gehandeld moet worden en deze dus totaal niet kan inschatten hoe ik erop ga of moet reageren.

Maar nu hou ik er over op want het blijft een verstands issue. Het enige gevaar is altijd in zulke publicaties(goed of slecht) dat mensen ook op ideeen worden gebracht om het zelf eens uit te proberen.

2. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Ik ben lid van een club in mijn buurt.
    Da vliegen met mijn heli’s betekend met een gelende busje
    heen en weer 30 km te gaan.
    Dus in 90 % van vliegen ga ik wildvliegen.
    Ik zou het prima vinden, dat een brevet gevraagd woord.
    Dat iedereen zich bewust is voor gevaren voor andere en zich zelf.
    Dat regels op papier staan, bv. 150 m van bebouwde kom, niet hoger dan 150 m, niet over mensen en dieren hen ...
    Als dan iemand met een nieuwe rijbewijs een Ferrari koopt, ...
    Het is niet verboten.

3. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    @Uwe regels zijn leuk, als er wat gebeurd met een heli in het wild ben je altijd het haasje want er staat 1 belangrijke zin in en dat is dat je nooit iets of iemand in gevaar mag brengen, gebeurt er dus iets heb je dat dus wel gedaan;)

Alles staat al op papier....... ook van wie je toestemming moet hebben om op een bepaalde plek te vliegen en of het in de gemeente is toegestaan of niet denk dat het merendeel (lees 99%, incl. mezelf) van de wildvliegers hier al niet alle regeltjes volgen.

4. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    @Heli-uwe, huiswerk maken.................... de regels bestaan al jaren.
    Regeling Modelvliegen Deze gelden ook voor heli's en het fpv gebeuren.

5. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Mja gemeente heerenveen met zn uitbreidings plannen voor het Abe Lenstra stadion en de nieuwbouw van het Thialf... ;)

lang leve de crisis dat die BS niet doorgaat! Pure geldverspilling als je het mij vraagt. Een gat in de weg dichten is al te duur.... maar een stadion verbouwen leek bijna belangrijker...

Maar micro heli's... hoe vaak mensen wel niet naar je toe komen en het eerste wat ze zeggen is: goh wij hebben ook een heli.. gekocht op de markt etc. Kan ik nu ook zo'n grote zoals die van jou vliegen...?

Laatst wilde iemand via mp mijn Schweizer ( 8.5cc met 130cm rotordiameter) kopen om in de tuin te vliegen! Die beste man maar even het een en ander uitgelegt en er bij vermeld dat ik de heli voor het dubbele bedrag nog niet aan hem zou verkopen. De beste man had ook een coaxje van de markt en totaal geen idee van deze hobby... :( WTF!

Gelukkig werd het gesprek afgesloten met een mededeling van zijn kant dat het enthousiasme even wat minder was geworden nu er een paar zaken wat duidelijker waren geworden en hij inzag dat dit geen 1 2 3 en klaar verhaal is.

Het gevaar van mensen die zich niet eerst in de materie verdiepen... want tja het is immers toch gewoon speelgoed? Of toch niet? ;)

6. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    dat weet ik ook,
    maar alles op een rijtje te kreegen,
    vraagd iemand, of dat mag, zeg ik:

..ben 150 m van bebouwte kom weg
    .. vloog niet te hoog
    .. de boer gaav toestemming an mij
    .. voor de benzine-motor is 18:30 niet te laat
    .. ik...

maar toch bedankt jongens:oops:

7. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    @uwe dont worry be happy............:D

8. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012

Neee,
    ik ga nu naar buiten vliegen:banana:

9. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Je bent niet de enige net 12 lipos geladen:rolling:

10. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009

Ho ho, wel even de feiten in acht houden ouwe tukker;)

Het stadion is eigendom van sc Heerenveen en niet van de gemeente. De (kleine) uitbreiding die op stapel staat word door de club zelf betaald/gefinancierd.

Het stadion maakt weliswaar onderdeel uit van sportstad heerenveen, maar daar heeft sc heerenveen weer een groot aandeel in. Sc Heerenveen is een van de weinige betaald voetbal organisaties die beschikt over een eigen stadion.

De rest huurt het van (meestal) gemeente en soms investeerders/uitbaters.

En thialf is geen nieuwbouw, maar word i.v.m. de centjes verbouwd.

Werner

11. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    lulverhaal televaag

Hallo wild vliegers iemand mijn blade 120sr gezien.
    Ik was aan het vliegen boven het ijsselmeer en plots was hij weg.
    Ik hoop dat iemand hem nog gevonden heeft.

:help::help::help::help::help:
    :D:D:D:D

12. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    moeten wij dat nu serios bekijken,
    of denk je wildvliegers zijn stom en vliegen over water
    tot de heli uit of controol is en versaupt?

13. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo heli-Uwe volgens de televaag wel want er waren resten gevonden van een rc heli in de motor van een F16 vandaar deze oproep.
    Ik denk dat die piloot een brevet moet halen want die vloog veel te laag.
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

14. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik heb niet gelezen dat er rc heli onderdelen uit een F16 zijn gepeuterd.

15. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo ron dat staat rechts boven in de advertentie.
    Als je goed kijkt op de foto dan kan het nog lezen.

:cool::cool::cool:

M.V.G Demolle

16. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Het modelletje was in een lucht corridor gevlogen, oftewel een bepaald gebied boven het IJsselmeer. Dat is heel wat anders. Zo krijg je de mooiste verhalen de wereld in ;)

@ Werner... oke oke... je hebt gelijk wat het abe stadion betreft. Maar er waren wel degelijk plannen voor een nieuw Thialf vlakbij het Abe.. maar inderdaad door gebrek aan flinke zakken geld word de boel opgelapt.

Maar ouwe tukker.... word volgende pas 29 :p

Vind de link die de beste man van rc helipower trekt met de defensie drones wel erg ver gezocht. En om dan direct te verkondigen dat ie zn zaak dan wel kan opdoeken...?

Dat er een hoop lui rondvliegen zonder verstand van regels... ongetwijfeld. En misschien geen slecht idee om daar strenger tegen op te treden. Maar hoe je zoiets effectief aanpakt..?

17. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Aaaa jammer doe ik mijn MCX2 wel weg.......
    en de rest..........

O "mini" LOL ik las "Micro" :p

18. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Dikke duim heeft die journalist heeeeeeeel dik
    ;););););)

19. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Het thialf plan bij het abe lenstra stadion was veel te ambitieus, beter verbouw i.p.v. nieuwbouw!

OnTopic:

Vanmiddag weer lekker aan het wildvliegen geweest. Het gevaarlijkste moment was een motorrijder die wel erg dichtbij stopte. Het was een of andere ploffer met een lage bass uit zijn uitlaat waar een puisterige puber met zijn vw golf en boombox achterin nog een puntje aan kan zuigen.

Gelukkig was de schrik van korte duur. De motor rijder wist wel waar ik mee bezig, zag op een aardige afstand dat het ging om een t-rex 500. Hij ging dan ook niet meer tegen me lullen tijdens het vliegen.

E
    Ik was alleen en dan kan dit gebeuren. Een spotter is in dit soort situaties wel handig. Gelukkig wel zoveel sticktime dat ik hier niet zo snel meer van in de war raak.

Werner

20. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dit is nu het jammere van het verhaal, veel mensen denken dat alles draait om de piloot en zijn koelbloedigheid: het is niet zozeer de issue of jij er van in de war raakt. Dat zijn omstandigheden waar jij, hoe vreemd dat wellicht ook klinkt, "invloed op uit kan oefenen" omdat jij de gene bent die beoordeelt of je vaardigheden voldoende zijn.

Het gaat om zaken waar je géén invloed op uit kunt oefenen, zoals de (voorbeeld) vader met kids die 100 meter verderop staat te vliegeren, van wie een van die kinderen ongemerkt wat dichterbij komt, en jij hebt een ongemakje en crasht bovenop zo'n kind....

De kans dat zo'n kind ergens staat waar jij toevallig crasht is bij om het even welke willekeurige wildvlieg locatie een stuk groter dan op een clubveld, waar meestal veilige zone's en no-fly-zones vastgesteld zijn.

Nu was het een motorrijder, maar volgende keer is het mischien een bejaarde op een fluisterstille electrische fiets.... De kans dat die ongemerkt achter je staat is ook véél groter, dan op het gemiddelde clubveld. Zeker waar jij normaalgesproken vliegt, moet ik heel eerlijk zeggen dat geen haar op mijn hoofd er aan zou denken om dáár alléén te vliegen. MINSTENS een "waarnemer" als je op die plek wilt vliegen....
    Anders is het wachten op een ongeluk, en vanaf dat moment is niet alleen het gedogen in de gemeente Heerenveen over, maar kun je ook alle kansen bij het aanvragen van een vergunning gevoeglijk op je buik schrijven, EN komt er niet alleen zo'n artikel in de Telegraaf, maar ook in de Leeuwarder Courant.... en díé krant geloof ik wél....

Dit is geen persoonlijk bedoeld commentaar hoor, maar wel iets om rekening mee te houden.
    Zorg alsjeblieft voor een spotter: niet alleen voor anderen, maar het is ook heel handig, als zo iemand de verbandtrommel kan pakken en 112 bellen als jij per ongeluk een slagaderlijke bloeding oploopt.

Groet, Bert

Deel Deze Pagina