Miniquad hoogte instabiel

Hallo mensen,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn quadcopter afgemaakt, en hij vliegt vrij goed.

Mijn setup is als volgt:

Diatone FPV250L frame.
Cobra 2204/28 (2300KV) motoren.
12A SimonK ESC's
Frsky D4R-II ontvanger
Frsky Taranis zender
KK2.1.5 Bord met nieuwste firmware.

Nu valt het mij op dat als ik de throttle open zet, hij bij 50€ begint te stijgen, dit lijkt me OK, ook als ik vol gas geef dan schiet hij omhoog, energie genoeg.

Het probleem is wel, dat als ik hem in een hover heb (50-55% throttle) hij in hoogte aan het zoeken is, hij blijft dus niet redelijk op hoogte (ik snap dat zonder barometer minder accuraat is)
We hebben het niet over 20 cm, maar een stuk meer, als ik hem 2/3 meter boven de grond heb hangen, dan zakt hij helemaal naar de grond, en daarna weer naar de 3 meter.

Heeft dit te maken met mijn PI Settings, of met iets anders?

Heb ook geprobeerd om mijn throttle te trimmen, maar als ik mijn throttle naar boven trim, dan gaat hij gewoon hoger, maar hij blijft "zoeken"

Groet,

Mike.

Nu valt het mij op dat als ik de throttle open zet, hij bij 50€ begint te stijgen, dit lijkt me OK, ook als ik vol gas geef dan schiet hij omhoog, energie genoeg.
Zo'n quad kost dan veel geld als deze iedere keer voor 50 Euro stijgt :D

Zonder baro moet je op throttle management trainen, maar weet niet hoe erg het is zonder video of iets in die richting.

Idd jij bepaalt de hoogte, en je blijft dus corrigeren...Das normaal..
Maar meteen filmpje kunnen we idd zien of het normaal is of dat de quad wel heel erg reageert op je gas. ;)

Yup .. is heel normaal
het zijn maar minimale klikjes om hem op 1 hoogte tehouden

heb je al de Ratel uit je zender gehaald .. dat helpt ook
soms moet je net tussen 2 klikjes zitten om mooi recht teblijven :)

Koop ook een Naze32 bordje, zonde van die setup waarbij je met 2 draadjes ook telemetrie op je zender kan hebben :-)

KK2 heeft heigt dampening wat meehelpt om je hoogte vast te houden.

Verder kan het ook aan je setup liggen, Mini's hebben redelijk wat power dus je moet heel gevoelig met je throttle stick omgaan.
Welke props heb je erop op hoeveel cellen lipo?

Height dampening werkt alleen in de bochten....geeft extra throttle voor je zodat de hoogte minder verloren gaat ;).

Nutteloze feature eigenlijk.

KK2 heeft heigt dampening wat meehelpt om je hoogte vast te houden.

Verder kan het ook aan je setup liggen, Mini's hebben redelijk wat power dus je moet heel gevoelig met je throttle stick omgaan.
Welke props heb je erop op hoeveel cellen lipo?

Ik vlieg met Gemfan 5030 op 3s 1300 MaH 45-90C

Hoef interdaad maar 1 of 2 klikjes op mijn Taranis te geven om 'm omhoog te houden.

Heb zojuist een Naze32 Full board gekocht, eens kijken hoe het daarmee gaat :)

Helemaal omdat dat scherm van de KK2.1.5 board zo klein is, en ga nu met een USB OTG kabel mijn Naze programmeren via mijn Android.

Height dampening werkt alleen in de bochten....geeft extra throttle voor je zodat de hoogte minder verloren gaat ;).

Nutteloze feature eigenlijk.
Je bent altijd zo lekker positief over kk bordjes [emoji6]

Maar inderdaad, eerste reactie: kwestie van onwennigheid, hoogte houden vereist ervaring. Maar een videootje zou helpen om in te schatten hoe erg het is.

Is het binnen trouwens net zo erg als buiten? Met de wind van de afgelopen dagen (hier in het westen) is hoogte houden inderdaad lastig als je alleen maar hovert (Tip: niet doen, gewoon gas erop en gaan met die [emoji529]

Je bent altijd zo lekker positief over kk bordjes [emoji6]

Maar inderdaad, eerste reactie: kwestie van onwennigheid, hoogte houden vereist ervaring. Maar een videootje zou helpen om in te schatten hoe erg het is.

Is het binnen trouwens net zo erg als buiten? Met de wind van de afgelopen dagen (hier in het westen) is hoogte houden inderdaad lastig als je alleen maar hovert (Tip: niet doen, gewoon gas erop en gaan met die [emoji529]
haha....jij begint me te kennen moost ;)

Maar eigenlijk bedoelde ik hier die feature.
Die hadden ze ook op openpilot een keer geintegreerd en niemand vond het natuurlijk vliegen. Normaal moet je in een bocht gas bijgeven om hoogte te behouden en hiermee niet, maar het gaf ook hele rare bij verschijnselen.

En als je het niet aanleert om geholpen te worden met mixes en flight controller heb je veel meer plezier ;)
Noodingrepen gaan dan sneller en automatiek

Een mix op roll en yaw bv: mooie bochtjes maar leren doe je er niet van...
KK? Leuk voor de starter maar meer niet
N a z e 3 2 what else? (Ow ja naza maar daar ben ik uitgegroeid :)

Ik ben ook dagen bezig geweest om een quad met een kk boardje goed te krijgen.

Totdat ik naze32 ontdekte!
En voor het prijsverschil hoef je het niet te laten!

Heb dan toch maar bij Menno een Naze32 Full gekocht.

Ik ga hier lekker mee klooien.

Mensen die ervaringen hebben met een USB OTG kabel zodat je 'm met je mobiel kan programmeren?

Mike.

Heb dan toch maar bij Menno een Naze32 Full gekocht.

Ik ga hier lekker mee klooien.

Mensen die ervaringen hebben met een USB OTG kabel zodat je 'm met je mobiel kan programmeren?

Mike.

Ja werkt goed: even klooien met de drivers maar perfect op een android toestel

Back