Frans Bal
PH-SAM
Laatste onderdeel voordat het binnenwerk, krukas, drijfstang, cilinder enzo aan de buurt zijn, het tussen lager.
Het lager is deelbaar en bestaat uit twee delen om over de krukas te kunnen monteren. De blokjes had ik eerder al op "maat" gemaakt. Eerste stap de blokjes verbinden met twee paspennen en schroefjes. Hierna in de vierklauw verder draaien.
Eerst centertjes boren en hierna met 1.6mm doorboren.
In een blokje de kamergaten. In het andere blokje M2 draad gaatje
Met een 4mm freesje een kamer gaat maken voor de M2 cilinderkop schroefjes.
1.6 opboren naar 2.2 voor het schroefje.
Draad gaatjes tappen.
Even passen.
Nu de andere gaatjes ruimen naar rond 2mm voor de paspennetjes.
Blokje moet opgespannen worden in de vierklauw.
Om het geheel wat steviger te maken denk ik dat ik nog een schroefje en/of paspen in het achterste deel zet.
Wil niet dat de blokjes tijdens opspannen en bewerken te opzichte van elkaar kunnen verschuiven.
Het lager is deelbaar en bestaat uit twee delen om over de krukas te kunnen monteren. De blokjes had ik eerder al op "maat" gemaakt. Eerste stap de blokjes verbinden met twee paspennen en schroefjes. Hierna in de vierklauw verder draaien.
Eerst centertjes boren en hierna met 1.6mm doorboren.
In een blokje de kamergaten. In het andere blokje M2 draad gaatje
Met een 4mm freesje een kamer gaat maken voor de M2 cilinderkop schroefjes.
1.6 opboren naar 2.2 voor het schroefje.
Draad gaatjes tappen.
Even passen.
Nu de andere gaatjes ruimen naar rond 2mm voor de paspennetjes.
Blokje moet opgespannen worden in de vierklauw.
Om het geheel wat steviger te maken denk ik dat ik nog een schroefje en/of paspen in het achterste deel zet.
Wil niet dat de blokjes tijdens opspannen en bewerken te opzichte van elkaar kunnen verschuiven.
Laatst bewerkt: