Mobius 1080p spycam

Discussie in 'Multicopters' gestart door lennie054, 8 jul 2013.

1. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Zou die waterproof case maar ff goed uittesten, vind t er zelf voor die prijs allemaal niet zo geweldig uitzien....rubbertjes die niet helemaal lekker aansluiten, plastic ringen die alleen op elkaar geschroefd worden zonder iets van een seal (als je de wide angle lens hebt), klemmetjes die er uitzien of ze makkelijk los kunnen schieten zodra er iets achter blijft hangrn....

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Ok als het nodig is dan missch kijken of ik hem zelf wat beter waterdicht kan krijgen.
    Vond de watercase ook niet helemaal super eruitzien maar dacht als ie waterdich is is het goed.
    Dat de ringen enzo niet echt lekker aansluiten wist ik niet ...
    Maar uiteindelijk is ie meer om te filmen in de lucht zonder watercase :p

3. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Uit de wereld van PVC koppelingen weet ik dat hoe los de rubbertjes ook zitten, als je het maar strak genoeg aandraait dat het waterdicht is ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    haha je hebt wel gelijk, alleen de vraag is hoeveel druk het kan weerstaan. Ik ben ook met JooVuu bezig geweest om de waterproof case in mijn shop te gaan verkopen, maar uiteindelijk afgehaakt.

De case vind ik voornamelijk kwetsbaar als je de wide angle lens Mobius gebruikt; er zitten een soort van "adapterringen" van plastic bij het setje om ruimte te maken voor de wide angle lens. Die adapterring schroef je gewoon in elkaar, zonder dat er ook maar iets van borging of seal opzit. Er is op youtube een filmjpe van techmoan waar hij exact hetzelfde zegt als commentaar. Ook vond ik het (afhankelijk van je toepassing) nogal link dat je de klemmetjes van de case heel gemakkelijk open kan maken.

Voor mij zou bijvoorbeeld een toepassing van de case zijn bij kitebuggyen en kitesurfen. Maar: daarvoor is de case waardeloos...want als er ook maar één lijn eventjes langs het klemmetje schuurt zal de case openspringen.....

Verder was ik ook niet echt weg van de oplossing met het geleidende tape wat naar de koelvinnen van de mobius loopt...

Maar, daarentegen moet ik uiteraard wel zeggen dat er nu tenminste *iets* op de markt is om de Mobius van wat waterdichtheid te voorzien. Als het veilig genoeg is voor je toepassing is het gewoon een grappig ding als je het geld ervoor wilt uitgeven.

Maar ik vond de kwaliteit gewoon niet genoeg om er een prijs van bijna 20 pond voor te kunnen vragen (1/3e van de totale aanschafprijs van een Mobius...en als je hem uit China haalt zelfs meer richting 1/2e mits je geen BTW hoeft af te rekenen). Dan kan je beter een SJ4000 kopen, waar al heel veel accessoires en een waterdichte behuizing bijzit die zeer deugdelijk is. Heb laatst 5 test exemplaren binnen gekregen en tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Beeldkwaliteit is wel iets minder dan de Mobius.

5. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Dan hoef je je natuurlijk geen enkele zorgen te maken...! Maar zou je hem net zo goed zonder waterproof case kunnen gebruiken omdat je quad en vliegtuigen ook niet tegen water kunnen....of heb je iets waterdichts liggen?:rolling:

6. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Hoi Maarten,

Weet jij of de laatste firmware nog iets heeft verbeterd in de back light compensatie of de auto white balance. Ik zou graag iets lichtere beelden willen hebben op het moment dat ik tegen de ondergaande zon in draai. Maar wellicht dat het een beperking van de sensor is?

Hier een filmpje van afgelopen avond rond 20.30 uur waar ik er eigenlijk best veel last van heb. Beeld word af en toe haast zwart. Op mijn FPV cam zag alles er nog zo mooi uit.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Maarten,

De case is gewoon voor als ik ga windsurfen bedoeld, de quad blijft dan thuis...
    Ik heb em besteld dus ga deze hoe dan ook gebruiken :p

8. daniel44

daniel44

Lid geworden:
    17 dec 2013
    Achja, als je dure quadje in de plomp valt werkt in ieder geval je Mobius nog :rolling:

9. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Hoi Menno,

Voor zover ik weet zit in firmware V1.2 geen update wat betreft back light compensatie of auto white balance. De changelog zegt:

Zie ook: RC Groups - View Single Post - The Mobius ActionCam Support Thread (Posts #1-#8 mandatory reading!)

Wat je zou kunnen proberen is om in deze lastige omstandigheden kwa ligt handmatig een en ander in te stellen en uit te proberen. Ook WDR aanzetten zou kunnen helpen, maar vermoedelijk heb je dit al aan staan.

10. gerard

gerard

Lid geworden:
    24 jul 2002
    maarten kan jij al een waterproof case leveren zo ja welke en tegen wat voor prijs

11. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Helaas Gerard, het blijft hetzelfde verhaaltje van de officiele Mobius fabrikant.

"We zijn ermee bezig, het wordt getest maar we kunnen nog niet zeggen wanneer de case leverbaar is" *zucht*

Als je er dringend één nodig hebt zou ik toch maar die van JooVuu kopen. Ik vermoed dat, zolang je maar niet echt onderwater gaat met de case, het allemaal wel goed zal komen. Bijvoorbeeld regen, spatwater en stof moet geen probleem zijn. Zeker in jouw geval aangezien je een standaardlens hebt.

Ik zou wel voor de veiligheid altijd wat ducttape over de clips waarmee je de case dichtmaakt plakken, zodat er niks achter kan blijven hangen.

12. Vince-prince

Vince-prince

Lid geworden:
    6 feb 2011
    Ik wil voor mijn blackout mini h een mobius kopen welke raden jullie mij aan een wide angle of normale?

13. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    ik zou voor de WIDE-Angle gaan ;)

Wide Angle LENS

NoRMALE LENS

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. wim62

wim62

Lid geworden:
    7 apr 2012
    Kan ik een standaard lens vervangen voor een wide angle lens ?

Wim

15. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Ja, dat is geen enkel probleem! Er is een losse groothoeklens module te koop.

16. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013

jip heel makkelijk zelfs ...

WideAngle Lens

heb em hier vandaan :) Super Service en snel in Huis (vanaf 15April weer Leverbaar)

17. Vince-prince

Vince-prince

Lid geworden:
    6 feb 2011
    Tx voor de info Danny!

18. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
  19. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Mooi gevlogen Eelco!! Tof die loopings op het einde....moet ook nog steeds eens een leuke zwever gaan bouwen...:)

Heb je expres maar op 480p geupload of is Youtube vandaag zo langzaam met het renderen van de 1080P versie?

20. looping

looping

Lid geworden:
    5 mei 2005
    Idd mooi gefilmd. Was niet echt druk op 't veld zie ik bij de landing, daarbij mis ik ook Raymon en Guus op de film bij de landing.

mvg

Deel Deze Pagina