Mol - Nuclea

• Topicstarter Topicstarter Bronco
  • Startdatum Startdatum
laat dan life ook toe en dan doe ik mischien ook eens een koerske mee.
en dat van de toeren van een motor beperken is allemaal goed en wel maar dan rijden ze weer met speciale regelaars die dan weer wat anders omzeilen met als resultaat dat die dan ook weer harder gaan dan de rest .
spijtig genoeg staat de evolutie niet stil met als gevolg er strikte regels per jaar moeten opgelegd worden om het een klein beetje eerlijk te houden .

blablablabla, ik vind dat iedereen de fun een beetje aan het vergeten is bij de races. Ik ben nu nog maar een dik jaartje bezig maar ik heb in dit jaar al een serieuze evolutie gezien van "fun" rijden tot vijandig reacties tov elkaar. In het offroad gebeuren vind ik het nog meevallen maar in onroad lijkt de fun-factor tussen de mensen vreemd genoeg sneller en sneller te zakken.

Maar op zich moeten de reglementen iets losser en tegelijk ook strikter nageleefd worden... in plaats van naar de benaming turns te kijken van een motortje is het misschien meer aangewezen om een limiet van aantal toeren per volt dat het motortje echt kan doen.. Neem nu dat een 10,5T 4000 max mag doen is het toch makkelijker om klasses aan te leggen. Dit staat toch allemaal op de doosjes als je je moter koopt dus hoe moeilijk kan dit zijn om dit mee te nemen naar de race en technische controle bij inschrijving te doen?? Zodoende kan er niemand sneller dan die 4000.....

anyway, think about it...

toeren kun je wel limiteren maar dan heb je nog het koppel verschil.
De ene motor kan een zwaardere vertanding aan dan de ander.
De motor die dus meer toeren maakt zoals de Tekin en de Novak moet je ook lichter vertanden. Komt dus uit eindelijk op het zelfde neer al zijn het de snelste motoren op de lijst. maar heb de 1:12 zien rijden en op het moment maakt het niet uit welke motor er sommigen in doen. Laat ze eerst maar eens de power die ze nu hebben onder controle krijgen.

De EFRA lijst aan houden zoals die is van 2009 en klaar.
Zoals als eerder gezecht staat de X12 er niet op.
De 2 motoren die er bij zijn gekomen zijn gelijk waardig aan de oude motor van het zelfde merk.

Hallo Racers

Volgende Fun-Drive van 7 maart zal verschoven worden naar 14 maart 2010 .

Dit om volgende reden:
Op 7 maart zal er ook het BNK doorgaan .

Willen jullie ook jullie vrienden op de hoogte aub.
Bedank
Groetjes Marc

Volgens mijn is dit niet correct. Of het moet gaan over het BNK onroad want de eerste BNK off-road vindt plaats in charleroi.

Mocht dit toch zo zijn vindt ik het raar dat ik dit niet gezien heb in het BNK off-road regelement zodanig is beschreven van de vergadering die is gehouden in Kampenhout.

Groeten,

Niels

Hallo Racers

Volgende Fun-Drive van 7 maart zal verschoven worden naar 14 maart 2010 .

Dit om volgende reden:
Op 7 maart zal er ook het BNK doorgaan .

Willen jullie ook jullie vrienden op de hoogte aub.
Bedank
Groetjes Marc

tog maar even na kijken want de rijders in Mol zijden dat het de 7de was.
Maakt op zich niet uit of het de 7de of de 14de word gereden.

Volgens mijn is dit niet correct. Of het moet gaan over het BNK onroad want de eerste BNK off-road vindt plaats in charleroi....

toch wel, 't is gewoon verplaatst naar 14/3 omdat er bij de fundrive te Mol veel BNK-piloten deelnemen -> zo kunnen ze beide wedstrijden rijden !

ps : bnk onroad ? Nooit van gehoord , wel NK en BK , enkel bij offroad is't BNK dacht ik ?

grtz,
Kurt

toch wel, 't is gewoon verplaatst naar 14/3 omdat er bij de fundrive te Mol veel BNK-piloten deelnemen -> zo kunnen ze beide wedstrijden rijden !

ps : bnk onroad ? Nooit van gehoord , wel NK en BK , enkel bij offroad is't BNK dacht ik ?

grtz,
Kurt

Het heeft niets temaken dat erveel BNK piloten zijn, de bnk buggy rijders rijden ofwel 1/12de of mardave, in mol he.

Het komt gewoon door dat Willy op zondag 7 maart in charlerdinges moet zijn en liliane op 7 maart in mol, ( lees eigenlijk ook in charlerdingens), die mensen hebben maar 1 auto, dus niet echt gemakkelijk.

Kris.

Het heeft niets temaken dat erveel BNK piloten zijn, de bnk buggy rijders rijden ofwel 1/12de of mardave, in mol he.

Het komt gewoon door dat Willy op zondag 7 maart in charlerdinges moet zijn en liliane op 7 maart in mol, ( lees eigenlijk ook in charlerdingens), die mensen hebben maar 1 auto, dus niet echt gemakkelijk.

Kris.

:thumbsup:

Even voor mijn duidelijkheid. BNK Charleroi van 7 maart wordt officieel verschoven naar 14 maart? Mocht dit zo zijn krijgen de BNK deelnemers hier nog officieel bericht over in hun mail box. Neem aan dat niet iedereen dit forum bijhoud.

Voor mij wel handig om te weten of dit officieel is.Daar ik dan de hotel overnachting een week moet opschuiven.

Hoor het graag,

Niels

Back