H
hezik
Guest
Die loszittende draden zie je direct en is in 2 seconden gefixxed. Een hele dag raak je daar niet aan kwijt. Bij een electromotor hoef je geen sensor vas te duwen. Geen naalden af te stellen. Niet een kelk of filter te hebben. Niet het juiste brandstofmengsel te hebben. Niet in te lopen. Niet schoon te maken. Je kunt kort en lang lullen, maar dat zijn allemaal onbewtistbaar voordelen. Nadeel is natuurlijk bij F3A het gewicht van de accu's, alhoewel dat nog niet eens zo gruwelijk veel scheelt. Reken het maar eens helemaal door voor een brandstofsetup met volle tank en een electrosetup, dan zit daar maar een marginaal verschil tussen.
Wat lagers betreft verwacht ik dat de lagers in een electromotor aanmerkelijk langer meegaan dan bij benzine/methanolmotoren, mits er natuurlijk af-fabriek wel een beetje fatsoenlijke lagers gemonteerd zijn.
Dit omdat ook lagers in een brandstofmotor gewoon veeel en veeeel meer op hun donder krijgen.
Discussie kan zeker, en het is dus wel zo rooskleurig als ik het voorstel. Je kunt hooguit stellen dat brandstof niet zo slecht is als ik doe voorkomen
Bij electro is het heel simpel: je moet een werkende setup samenstellen. Dat is het risicogebied. Ik heb bij dit kistje gekozen voor een door de fabrikant aanbevolen en geteste setup en daarmee dat risico voorkomen. Meten is weten, dus even meten of je motor niet te warm wordt of teveel stroom trekt. Is dat goed, dan blijft het werken. Tot je de kist crashed of verkoopt.
De electro vs brandstofdiscussie wordt natuurlijk overal gevoerd. Bij ons op de club is het een beetje een running gimmick. Totdat ik zei: goed, we gaan het eens turven, 'incidenten met brandstof' vs 'incidenten met electro'. Binnen een week stonden er aan de brandstofkant al een factor 10 meer streepjes minimaal.
Wat lagers betreft verwacht ik dat de lagers in een electromotor aanmerkelijk langer meegaan dan bij benzine/methanolmotoren, mits er natuurlijk af-fabriek wel een beetje fatsoenlijke lagers gemonteerd zijn.
Dit omdat ook lagers in een brandstofmotor gewoon veeel en veeeel meer op hun donder krijgen.
Alexzzz zei:Voordat ik mogelijk de verkeerde indruk wek; ik ben een voorstander van electro, maar zo rooskleurig als Henri wel eens de boel voorschotelt.....zo is het mijns inziens ook niet, maar goed, discussietje moet kunnen toch?
Discussie kan zeker, en het is dus wel zo rooskleurig als ik het voorstel. Je kunt hooguit stellen dat brandstof niet zo slecht is als ik doe voorkomen

Bij electro is het heel simpel: je moet een werkende setup samenstellen. Dat is het risicogebied. Ik heb bij dit kistje gekozen voor een door de fabrikant aanbevolen en geteste setup en daarmee dat risico voorkomen. Meten is weten, dus even meten of je motor niet te warm wordt of teveel stroom trekt. Is dat goed, dan blijft het werken. Tot je de kist crashed of verkoopt.
De electro vs brandstofdiscussie wordt natuurlijk overal gevoerd. Bij ons op de club is het een beetje een running gimmick. Totdat ik zei: goed, we gaan het eens turven, 'incidenten met brandstof' vs 'incidenten met electro'. Binnen een week stonden er aan de brandstofkant al een factor 10 meer streepjes minimaal.
Laatst bewerkt door een moderator: