Mooie foto's, niet modelbouw

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door wimg, 9 apr 2009.

1. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ja ik heb ze,
    nee ik doe ze niet weg :p

Ze is ultrascherp, maar de IS versie is NOG beter. Doch is deze al supermegacool!
    Kopen zou ik zo zeggen, desnoods 2ehands.

Binnenkort wel mijn 17-85 IS (€250) en Sigma 10-20(€400) in de verkoop omdat ik er een 5D ga/wil bijkopen met 17-40L

2. Botter

Botter Guest

Ja schijnt ook dat die stabilisatie wel tot 4 stops helpt.. Dat doet de mijne nu niet. Ook het lenselement van de stabilisatie schijnt beter te zijn. Ik heb nu net als Amstel een 55 250, op zich de allerbeste lens die je kan krijgen voor het geld dat die kost ( nieuw ongeveer 200 ). Toch ben ik niet erg te spreken over de kleuren. Kan het niet ondersteunen met argumenten maar iets valt me gewoon op aan me foto´s gemaakt met die lens. Maar goed misschien kan ik beter nog even wachte.. Ik wil ook nog een 2e body met grip, flitser en zo kan ik nog wel even door gaan..

3. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    JA!
    Ik zag dat brokje ijs op de vijver liggen en ik dacht: Jou moet ik hebben!
    Camera gepakt en gericht. Helaas gaf de autofocus wat problemen (te veel ingezoomd voor de (korte) afstand). Daarnaast was het ook nog wat schemerig aan het worden waardoor de sluitertijd te lang werd om uit de hand te nemen. Mijn flitser stond uitgeschakeld en dat gaf 1/9e seconde bij F3.5 Te lang dus om uit de hand te nemen. De flitser daarom ingeschakeld en onderstaande foto genomen.

Omdat dit niet helemaal was wat ik wilde, moest ik dus snijden in het origineel. (Anders had ik verder ingezoomd.)
    Daarnaast heb ik de kleuren ook nog even opgewerkt.

Wim

4. Amstel76

Amstel76

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Kijk dat is de essentie Wim. Ideeën en situaties in gedachten uitwerken en dit dan uiteindelijk om kunnen zetten in beelden. Dat is nu eenmaal het moeilijkste, point and shoot kunnen we allemaal wel.

5. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Mijn jaarlijkse hobby.... Open Dagen Klu.

Zoals onderstaande nog VELE foto's genomen.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Tja, toch zijn dat foto's waar je met een wat betere camera veel meer plezier van zou kunnen hebben.
    Ik ben er niet op uit om iedereen een duurdere camera aan te praten hoor... maar als je zelf al zegt dat het je jaarlijkse hobby is...
    Heus dit kan veel en veel briljanter, zowel qua scherpte als qua contrast.
    Wat voor camera heb je gebruikt?

7. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    met een 400mm ofzo moet't wel te doen zijn :)

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Klopt de redenatie dat je beter een iets goedkopere camera kan nemen met een iets betere lens voor dat soort werk?

9. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik had het niet over de optische lengte maar over de kwaliteit!
    Hmmm... tja ik denk dat ik me daar wel in kan vinden, als je echt moet kiezen.
    Aan de andere kant, als we het over telelenzen hebben dan gaan we toch al uit van een spiegelreflex, en die zijn er volgens mij niet echt in het goedkope segment...
    Wel zijn er (bijv. op Ebay) tele (en ook groothoek) voorzetlenzen te koop. Ik weet niet echt hoe de kwaliteit van die dingen is, ze kosten niet veel, en als je niet al te vaak veel tele nodig hebt kan dat een oplossing zijn.

Vroeger (in de analoge tijd!) had je tele-extenders, die je tussen camera en lens schroefde. Ik kom ze niet meer tegen en weet niet of ze nog bestaan; maar de theorie was dat die dingen niet of nauwelijks eigen lensfouten meebrachten maar wel de gebreken van de gebruikte lens versterkten. Zou dus iets kunnen zijn als je al een goede middenlange lens hebt.

10. Amstel76

Amstel76

Lid geworden:
    20 mei 2005
    @probaco: Ik moet Bart gelijk geven als hij zegt dat daar zoveel meer leuks mee is te doen met een wat betere camera. Klik hier voor mijn set van de open dag luchtmacht 2009 in Volkel, niet eens gemaakt met de ideale gear onder die omstandigheden maar wel presentabel.

@Tadango: Ik kan wel mee gaan in die redenatie hoor. De meeste body's volstaan wel voor de amateurfotograaf, goed glas heb je echt wel plezier aan. Maar het is voor iedereen verschillend, het is maar net wat je eisen en verwachtingen zijn.

@bdoets: De tele extenders heb je nog steeds hoor, ze hebben ook nog steeds dezelfde voor en nadelen.

11. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
  12. Amstel76

Amstel76

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Ja dat is een Vulcan, als ik me goed herinner de laatste die rondvliegt. Was geloof ik de vraag of dat ook blijft doen vanwege de hoge kosten.

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik bedoel dat je beter een 500 euro body met 900 euro lens kan nemen dan een 900 body met 500 euro lens...... :)

14. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    yes !

15. Botter

Botter Guest

Inderdaad.. Volgens mij zijn de de meeste canons´s ook uit gerust met een cmos sensor wat dus een beetje dezelfde kwaliteit betekend. ga je van 450 bijvoorbeeld naar de 50 d is het verschil 3 megapixels maar het gebruikersgemak is beter. Je heb een groot draaiwiel, minder knoppen. Schermpje bovenop voor je instellingen en er zit nog een handig knopje om tijdens et fotograferen met 1 vinger het autofocus gebied te bedienen. Volgens mij zijn dat de enige verschillen.. Ik denk niet dat je met dezelfde lens verschil zal zien tussen de foto´s. Alleen als prof zou je misschien de verschillen zien. Wat jij zegt heb je waarschijnljik uit de consumentengids en ik denk dat zij zich vooral op amateurtjes hebben gericht.

16. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Tegen iemand die met dat probleem zit zou ik zeggen: Die 400 extra kan jij wel ophikken, koop een 900 euro body met een 900 euro lens... :cool:

17. jesse

jesse

Lid geworden:
    25 jun 2006
    Beter eerst fatsoenlijk glas en op de 2e plaats een dure body.
    Het is immers de kwaliteit van je glas wat de uiteindelijke beeldkwaliteit bepaald.
    Foto's maken doet iedere body, de ene wat sneller dan de ander, of met wat meer gebruiksgemak.
    En natuurlijk is er een groot verschil tussen consumer en professionele body's vooral met betrekking tot de sensor, ruis productie, snelheid van het toestel zelf, kwaliteit van de gebruikte materialen, de mishandeling die bijv. een Canon 1D kan hebben, allerlei handige snufjes etc etc etc. maar je moet jezelf serieus afvragen of je dat allemaal nodig hebt.

bottom line is: het moet je er zeker niet van weerhouden om goed glaswerk te kopen.

18. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    zwijg me van zo'n dilemma's !!

ik heb de kans een 24-105 f4 IS L lens te kopen aan 664 euro...

Maar ik heb ze niet écht nodig....
    Maar ik wil ze wel :(

19. alexandertje

alexandertje

Lid geworden:
    18 aug 2008
    Ik zie dat deze foto van paar maandjes geleden is maar ik wil toch even zeggen dat ik deze foto erg mooi vind:p! Het is ook nogeens me favoriete auto;). Ik vroeg me af of deze foto iets verkleint is, zoja zou je mij het origineel kunnen sturen. Ik wil hem mischien namelijk op poster afdrukken voor op me kamer:-D.

20. jesse

jesse

Lid geworden:
    25 jun 2006
    Bedankt Alexandertje... als je even een pb stuurt en €35 euro overmaakt dan help ik je graag aan het full-size bestand van deze foto.
    Je zult er misschien wel van schrikken, maar ik moet nu eenmaal mijn geld verdienen met het maken en verkopen van foto's.
    Alle foto's die ik op internet zet zijn verkleind naar 800 pixels en niet geschikt om af te drukken.

Deel Deze Pagina