mooie plaatjes vanaf de waterkant

Ja we hadden heerlijk weer.
We zouden gaan varen in Hellevoetsluis, maar ik hoorde dat de brandweer tegenwerkte.
Toen de bak net goed en wel stond, wilde de brandweer dat ze even gingen verkassen omdat die plek mooier was voor hun.
Ja en dan weer afbreken en weer opbouwen, dan is het middag dus groot gelijk dat ze weer naar huis gegaan zijn, maar goed wij stonden dus voor die man met korte voornaam en achternaam in Hellevoet.

Bij het Zuiderpark kwamen we de conculega's van Neptunus ook tegen, dus dat was ook wel weer gezellig.

De Bermpohl heeft nog geen mechanisme in de klep, of voor het binnenhalen.
De Vegesack ook nog geen RC.

De Helms heeft wel geprobeerd de bijboot te droppen, maar daar werkte de regelaar niet mee.
die kon dus ook niet zelf varen (kwam ik 20 cm uit de kant gelukkig al achter :p )
Voor het binnenhalen moet de zooi nog beter afgesteld worden en de sloep wat lichter zijn, hij komt nu niet boven de klep.
Berg lood eruitgehaald en de batterijen gaan van voor naar de midden.

Dus , conclusie, alleen het weer zat mee !

Was in Hellevoetsluis dus slechte communicatie tussen brandweer en organisatie!
werk voor Jan doedel, tijd, brandstof en uren voor niets.

De Baloe van Tom in actie
Een mooie foto van René.

whd2009_48.jpg

ciao,
Ronald

Op deze, misschien wel de laatste mooie, zondag van 2009 de KMarechaupliesieboot maar weer uitgelaten.
Ditmaal op de Diezenkolk in Deventer. Een mooi watertje, redelijk groot aan de rand van Deventer.
Het te water zetten was een beetje een probleem, omdat het water zo'n 30 cm lager dan normaal staat. Dus vanaf het steigertje flink bukken en zorgen dat er niks in je borstzak zit.

Tevens was het vandaag de eerste vaart voor opstapper Leonardo. Leonardo (Leo voor intimi) is een aardige vent, maar soms een beetje... Ja, wát? Nou, misschien een beetje te zeker van zichzelf. Hij mist ook iets: een leuke dame naast zich. Anders had hij wel de hoofdrol in Titanic gekregen, in plaats van die DiCaprio.
47846114.jpg

Kijk, op dead slow hou ik het ook nog wel uit op de boeg. Armpjes wijd (Spaart weer deo uit) en stoer blijven kijken. Je weet tenslotte nooit of er een leuke dame aan de kant staat...
62203470.jpg

Maar als het schip vaart vermeerderd, zie je de armpjes van Leo wat onzeker fladderen...
34262467.jpg

...en op volle kracht wil Leo nog maar één ding: Naar (blublubproestspettergorgel) binnen!!!
49224273.jpg

Om Leo te matsen en zijn kleren te drogen, vaart de schipper nog een tijdje op volle kracht door, echter nu zónder het gebruikelijke bochtenwerk.
90766953.jpg

Leo ligt momenteel met een warme grog en een hete kruik in de hobbykist.
Beterschap, knul...;)

even oppassen, dit topic dreigde langzaam weg te zakken.
Daarom even een plaatje van een schitterend model van de Smit Denemarken.
Boot is van Wout van de Spek en de foto is genomen door Danny Bimmel.
Beide lid van de Vaargroep M@ilLine.

hk-09-05.jpg

ciao,
Ronald

tja er valt hier vandaan weinig te plaatsen elke sloot is dicht gevroren....
en durf mijn olivierssen niet als ijsbreker in te zetten...

MAar goed hier alvast fijne dagen gewenst aan iedereen
IMG_1714.jpg

Tja er is toch weinig gevaren deze winter met al dat ijs.

Van mij dus maar weer een brandend verlangen naar de heerlijke zomeravonden aan de waterkant:
p6020117.jpg

(eentje uit de oude doos natuurlijk)

Gr robin

Vandaag ook nog even gevaren :)

Met mijn Wellcraft Excalibur 40 hawk
Ijsselmeer was lekker rustig

p3070148.jpg

p3070151j.jpg

13 maart 2010: buiten is het 6 graden met windkracht 4 uit het Noord-westen. Gaan we varen of niet? Toch maar wel; het water is nu eindelijk nat.
Welk model? De RV 162 maar. Die heeft nog nauwelijks in "ruig weer" gevaren.
Dus...

Hallo schipper... Stilligend is het erg moeilijk om koffie te zetten, dus graag een beetje gas!
afbeelding008.jpg

Dank u... Met een kwart gas ligt het schip tenminste stabieler op de golven.
afbeelding010.jpg

Even een inspectie op het voordek: Hangt de bel nog goed?
afbeelding026.jpg

Nou, net op tijd weg van het voordek... als de RV 152 paaltjes gaat pikken word je daar best wel nat!
afbeelding032a.jpg

Op volle kracht echter niet; die lange boeg heeft als voordeel dat de boeggolf pas achter je op het dek komt!
afbeelding021.jpg

Ik ben toch wel blij dat m'n kleding waterdicht is... In de haven zal een Beerenburg best wel smaken.
Ik hoop dat de boeven pas erop uit gaan als de temperatuur wat behaaglijker is!
afbeelding015t.jpg

Ik ben toch wel blij dat m'n kleding waterdicht is... In de haven zal een Beerenburg best wel smaken.
Ik hoop dat de boeven pas erop uit gaan als de temperatuur wat behaaglijker is!

Voor een bikkel zoals jij ben, maakt het weer toch niet uit zeker?

mooie plaatjes Roel!

groetjes, Brandaris

hier de eerste plaatjes van Soepvaren Zevenkamp. was prachtig weer tegen alle verwachtingen in :)

DSCF2952.jpg

DSCF2955.jpg

DSCF2958.jpg

DSCF2982.jpg

even tijd om te bunkeren om daarna de Andre B op te zoeken voor een foto sessie
DSCF3010-1.jpg

DSCF2994.jpg

DSCF3000.jpg

DSCF3005.jpg

DSCF3007.jpg

DSCF3008.jpg

groeten Maurice