Motor slaat af

Ik heb een Kyosho v-one rrr met een JP FX12 T-03 erop.

Ik rij ermee op de baan in lelystad.
Meestal aan het einde rechte eind slaat die af, soms ook op andere plaatsen.
Meestal op het moment dat ik hem uit laat rollen en weer op het gas wil gaan.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Brandstof slangen vervangen.
Koppeling lagers nieuw erin en goed afgesteld.
Remmen goed vrij laten lopen, tank wat losser gezet.

Het kan niet aan het motortje liggen, want heb van iemand een goed lopend sirio motortje gekregen en het daar ook mee geprobeerd, weer presies hetzelfde..

Jorrit

het rare is dat ie uitslaat een paar rechterbochten na het rechte stuk. Motor begint te rochelen, alsof ie te arm staat als je gas wilt geven of te ryk by gas los. Zelfde probleem by een sirio blokje. Tank lek of uitlaat probleem? Toch koppeling omdat het meestal gebeurd nadat ie z'n 2e versnelling gepakt heeft? Ik brainstorm nog wel even met m'n voeten in het riviertje en Oostenryks biertje in de hand :-)
Posted via Mobile Device

Kan dat toevallig komen aangezien je het hebt over 'rechter'bochten omdat het punt waar je drukslang, die dus van uitlaat naar tank loopt, op je tank zit aan de rechter kant zit?

Dacht zoiets wel eens gelezen te hebben dat de kant waar je je slang op aansluit beinvloedbaar is in de bochten dus..weet alleen niet zeker of het hiermee te maken heeft. Maar toch.. :)

Laatst bewerkt:
Het rochelen van de motor doet die niet meer, het is nu echt in een keer gebeurd.
Nu soms zelf op andere plaatsen. Vanavond ander tankje erop en weer precies hetzelfde.

En aan het drukslangetje kan het niet liggen denk ik, want die zit gewoon in het midden en niet naar een kant toe gericht. En heb dat slangje ook al korter en langer gehad.

Aangezien je (bijna) alles al geprobeert hebt gaat mijn idee (net als Matthijs) uit naar de koppeling ....

Misschien een 2de versnelling die blijft hangen :?: :rolleyes:

Dat zou het rochelen en doen aan het eind van het rechte stuk en de bochten daarna natuurlijk kunnen verklaren.

Een dergelijk probleem had ik met mijn JP ook, een andere brandstof loste het probleem op, ik had begrepen dat dergelijke problemen ook door een bep. serie novarossi pluggen kan komen, misschien even een GRP/Ninja plug proberen?

Een dergelijk probleem had ik met mijn JP ook, een andere brandstof loste het probleem op, ik had begrepen dat dergelijke problemen ook door een bep. serie novarossi pluggen kan komen, misschien even een GRP/Ninja plug proberen?

Ik rij nu met tornado brandstof 16%. Heb ook een blik merlin expert 16% staan(daar nog niet op geprobeerd).
Zit nu een RB 6 plugje in, novarossi heb ik er niet in gehad.
Heb ook nog een LPR plugjes liggen 6 en 7.
Neem aankomend weekend alles mee en dan deze opties proberen.
Als er nog meer opties zijn die ik kan proberen hoor ik het graag.

Let op dat LRP pluggen wel eens Picco pluggen kunnen zijn. Die kun je naar mijn beste weten niet zomaar uitwisselen met Nova pluggen (met RB pluggen kan dat wel omdat RB Nova gebaseerde motoren zijn). Wellicht weet iemand hier meer details over.

Als brandstof kan ik je die van merlin van harte aanraden. Ik gebruik zelf merlin 16% pro in al mijn motoren en mijn sirio evo 3 loopt daar heel erg goed op.

M.v.g. Mark

Na vandaag weer een dag proberen zijn we er eindelijk uitgekomen.

Het is de uitlaat die niet goed is. Pijpje is een keer iets verbogen en er is denk ik binnen in ook iets kapot gegaan. Nu dus een nieuwe uitlaat.
Iemand zei dat 2611 EFRA gekeurd wel goed was, weet iemand nog andere goede?

ik had begrepen dat dergelijke problemen ook door een bep. serie novarossi pluggen kan komen, misschien even een GRP/Ninja plug proberen?

Klopt. Ik heb dit ook gehad (stilvallen na lang rechtstuk) met Novarossi plugs. (op mijn 359).
Een RB plug was de oplossing (alhoewel die ook gemaakt worden bij Novarossi)

om het verhaal even af te sluiten....dit weekend de uitlaatjes onderzocht....en in één van beide uitlaten zat een stuk rubber dat afkomstig was van de uitlaatpakking..... De uitlaat op de JP was intern beschadigd. De uitlaat met het rubber erin zat op de collari, die al een tijdje absoluut niet te tunen was, laat staan dat ie wilde starten...dat doet ie nu dus wel, loopt perfect.... de uitlaat op de JP wordt dus vervangen, nadat de nog goede uitlaat erop getest is (om te kijken en heel zeker te weken dat dat nu echt het probleem was...). Na zijn vakantie weer verder....

@QuiXoTic

In mijn RB TM728 en 928 en C6 zitten ook LRP pluggen,dit zijn turbo en gewone pluggen.
Dus het zullen wel nova pluggen zijn.

Wel mooi dat je meld dat in een picco andere pluggen moeten want ik heb net een picco P3-R voor me buggy aangeschaft

naar mijn weten passen toch alle pluggen in een moter. uiteraard turbo plug in turbomotoren en gewone pluggen in gewone motoren. Dacht dat het een beetje eigen voorkeur is. Ik meende gelezen te hebben dat alleen het nummertje wel eens kan verschillen van het ene merk met het ander.

naar mijn weten passen toch alle pluggen in een moter. uiteraard turbo plug in turbomotoren en gewone pluggen in gewone motoren. Dacht dat het een beetje eigen voorkeur is. Ik meende gelezen te hebben dat alleen het nummertje wel eens kan verschillen van het ene merk met het ander.

Helaas..... de conische punten op de turboplug zijn niet gelijk. In een Picco moet je zeker geen Novarossi plaatsen want als je dat 1x gedaan hebt zal je daarna met Picco pluggen altijd lek hebben.

Het verbaasd mij dat nog niemand al die merken in kaart heeft gebracht zodat duidelijk te zien is waar de problemen zitten.

Back