Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Weet iemand hoeveel volt de Mamba max esc standaard doorstuurd naar de servo?
Ik heb een Hitec 7955 die bij stilstand moeite heeft om de 40-series mashers te draaien.
Ik hoop dat de esc ingesteld is op 4.8 ipv 6V
Ik vermoed dat je dat via de castle link insteld, juist?

5,1 V

Je kan 'm idd via Caslte link instellen op 6 V maar de BEC kan de stroomsterkte niet leveren. Ik zou een externe BEC installeren. Je kan de Castle BEC nemen van 10A (is wel wat prijzig, 20 euro ofzo)
Of je bestelt een hobbywing Bec (3A) voor een paar dollar, die werkt ook.

Laatst bewerkt:
Nee, lees ff terug. Het ligt niet aan de kracht van de servo. De 7955TG is meer dan sterk genoeg. De ESC kan de stroom niet leveren, dat los je niet op met een nog zwaardere servo plaatsen

Nee, je moet dan idd een externe BEC erin plaatsen.

Celifor hier had dat ook voor met zijjn MMP regelaar.
Ik heb met de MMM en MMP tot nu toe geen last ermee. Maar een externe BEC is altijd beter eigenlijk...

Heb ooit eens gehad dat de regelaar uitviel en de auto dus stuurloos en zonder rem recht op een paaltje was gereden.
Met een externe BEC had ik op zijn minst kunnen sturen.

Door Tekin en Castle wordt 200 F geroepen als max temp. (93 graden) Ik zou idd een graad of 75 aanhouden. Als je met je vertanding goed zit en de motor wordt te heet dan kan je idd 2 dingen doen:
-een fan plaatsen (Castle heeft een speciale fan voor de monster motoren. Die werkt erg goed, heb ze zelf ook.
-een andere motor nemen. De Castle motoren zijn niet extreem efficient. Je kan dan wel een grotere Caslte nemen maar die eet ook meer stroom. Een Tekin T8 4038 wordt minder snel heet. Of ga gelijk voor een Neu (1515 - 1521 in jouw geval). Sinds ik die heb heb ik geen fan meer nodig.

Gisteren nog eens een 4s lipo 6500Mah erdoor geknald met de 2200kV (asfalt, gras en jumps met backflips): temp gemeten op de case (zilverkleurig): 45°C temp gemeten op de (donkere) achterkant van de motor: 75°C.

Niet echt nauwkeurig die infraroodmetertjes van Axial :(
Ik geloof eerder de 75°C meting (motor is echt heet), hetgeen dan uiteindelijk nog net aanvaardbaar zou moeten zijn.

nauwkeurig genoeg Ze zitten er niet meer dan een graad of 5 - 10 naast.

dsc7359s.jpg

Wijken ze altijd naar dezelfde kant af? Zo niet dan vind ik 10c toch wat te veel. 65c kan ik mee leven maar 75c is no-go voor mij.

Nja, voor de prijs hoef je het niet te laten natuurlijk. Leuk om eens te testen en te vergelijken met de tempgun.

Vandaag de MBX6E Tekno V3 in een prototype van een uitbalanceerbord gehad (electronisch) en was erg verbaas hoe goed de wagen in balans was.

Totaal gewicht 3940 gram (incl remservo, ontvangerbox, accu)
Gewichts verschil voor links / rechts : 14 gram
Gewicht verschil achter links / rechts: 22 gram
Gewichts verschil voor / achter op de manier zoals ik mijn accu altijd monteerde: 90 gram
Gewichts verschil voor / achter aangepaste accu montage: 55 gram

Oftewel de wagen was erg goed in balans. Helaas kan ik geen foto's posten daar dit ding erg in proto type was maar het werkt oa met 4 druk sensoren en een stuk geschreven software wat met de tijd commercieel op de markt moet gaan komen.

Probleem met de stuurservo is ook opgelost. De servo is meer dan sterk genoeg. De servo-saver stond veel "te slap" afgesteld :hammer:

dit weekend mijn eerste standing backflip gedaan! :banana:
en daarna nog één, en daarna nog één, en daarna nog één, e, daarna nog één..... :D

Back