Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Omdat er de laatste tijd steeds meer Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless rijders bij zijn gekomen (waaronder ik zelf sins vanavond) leek het mij wel zinnig een topic te starten.
Er zijn op het forum nog een aantal mooie topic´s te vinden over deze auto´s maar het gaat dan meestal om nitro wagens. In deze topic´s staan wel een paar hele goede tips en ik hoop dan ook dat we die hier ook tegen gaan komen.

Brushless:

(Her)bouwverslag & Brushless Conversie Mugen MBX-6T

Verslag: Mugen MBX-6E Tekno (No-Nitro.nl)

Nitro:

Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Mugen Seiki MBX-6T bouwverslag


Zoals ik al vertelde vanavond 2 autootjes gekocht (van Richard) hieronder een paar fotootjes van mijn nieuwe aanwinst!

IMG-4330.jpg


IMG-4337.jpg


IMG-4334.jpg


IMG-4327.jpg


IMG-4321.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey diver, leuk idee om een nieuw topic te maken (hoewel qua setup de nitro en de brushless versie niet al te veel zullen verschillen).
Heel veel info vind je daarom hier dus al.
Check alleen even je linkjes. Het ziet ernaar uit dat voor http er een ' staat, waardoor ze niet werken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!

Meteen maar ff een vraag op mijn buggy zit voor een alu shock tower en achter de carbon en bij de truggy net andersom. Wat is het voordeel van de alu of de carbon en wat is beter??

Bij de buggy zit er 1 alu chassis brace op de achterste en hier eigenlijk de zelfde vraag alu of plastic????
 
Carbon : lichter / sterker
Alu : buigt ipv breekt

MBX6: alu chassis brace zo laten
MBX6T: plastic en ook zo laten

Persoonlijk zie ik niet veel heil in het topic. Liever gewoon alle 1/8 buggy en truggy zaken in het algemene 1/8 buggy / truggy topic bespreken. Als je 5 Mugen rijders hebt wordt het een vrij eenzaam topic. Bovendien blijft in 1 algemeen topic alle informatie beter bewaard.
 
Voor zover ik weet is het "carbon" iets lichter, maar heeft bij een harde klap op z'n dak de neiging tot breken.
Het alu is duurder, iets zwaarder en heeft de neiging tot buigen bij een harde klap op z'n dak.

Ik geef de voorkeur aan het lichtere "carbon".

Edit, Nard was mij natuurlijk weer voor ;)
En ik denk ook dat twee van deze topics wat teveel opgesplitst gaat worden.
 
Heb me ook nog wat Tekin spul bijgehaald. Op de blackjack ga ik testen.
Weet alleen niet welke motor is zou gebruiken. Met de nieuwe TP's gaat ie wel ziek snel met de 1900kv :D
 
Hey driver:D

Dat bouw verslag van die mugen seiki mbx6 tekno is van mij:D:D
Maar mooi draadje dit:D
Ik ben nu bezig met een mugen seiki mbx6-t tekno v4 aan het bouwen, hoop dat hij in deze dagen af komt.
Ik zal wel wat foto's plaatsen in het weekend.

Maar ik zie op de 2 de foto van je eerste post dat je een soort van sokjes over je shocks heb.. Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?
Ik wil ze zelf ook wel:D

Groetjes Timon

PS: Nard Cox (Paco Raap Look a like) je moet niet zeuren hoor:P
is toch leuk zo een topic? Beetje mugen E rijder onder elkaar die kunnen bij praten;)
 
Mensen ben op zoek naar een motor mount voor mijn mbx6t, heb nu deze gezien bij In-Racing.de alleen durf ik niet te zeggen of het wel wat is. Ik hoor graag van jullie. Set up Mamba monster 2200 kv

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou mensen bedankt voor de info, en het is een tekno v3 geworden, dank aan rbs die had nog 1 kompleet nieuw set liggen. Hier een paar pics
Setup mamba monster 2200 kv, Ace 1015, sls s4 5000mah 30c.
P.s nu nog op zoek naar een goede snelle lader, sls lipo kan met 3c geladen worden.

full


full



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen mechanische remmen gebruikt zet dan je motor dichterbij.
(meen dat je met de V3 zeker een sleuf op kon schuiven nog.)
 
Als je geen mechanische remmen gebruikt zet dan je motor dichterbij.
(meen dat je met de V3 zeker een sleuf op kon schuiven nog.)

Volgens mij kan dat wel bij de V4...

@ randy: als je je connectors van de motor er haaks opzet kun je het mooier/veiliger afwerken!
 
Ah wacht ff heb jij nog met plaatjes onder je motor mount zelf die in een sleuf in het chassis vallen ?

Zo ja de plaatjes kan je omdraaien en komt de motor dichterbij het diff (naar voren). Dit is zeker om je rotor te sparen de kans op knappen van je rotor as is aanwezig (heb pas 6 rotors gemold :))
 
pinky bedankt voor de tip, ik heb ze omgedraaid, en dat scheelt toch een flink stuk;) Ik vraag me nog 1 ding af ben wezen rijden, een minuut of 10 en ik vraag mij af hoe heet, of hoe warm mag de mamba setje worden, voor mijn gevoel werd het setje best warm, iedergeval de motor was iedergeval niet handwarm, de esc voelde ik ook warmte maar weet de temp niet. Ik heb het setje overgenomen, en heb er geen progamma kaart bij die moet ik nog halen. De Dragebrake staat wel wat te hoog ingesteld, zal het daarmee te maken hebben dat dan wat warmer wordt.
 
motor: onder 75 graden
esc: onder 60
lipo's: onder 40

dat is wat ik aan hou. Je kan er wel wat overheen zonder problemen maar het moet niet veel hoger zijn.
 
Nou mensen bedankt voor de info, en het is een tekno v3 geworden, dank aan rbs die had nog 1 kompleet nieuw set liggen. Hier een paar pics
Setup mamba monster 2200 kv, Ace 1015, sls s4 5000mah 30c.
P.s nu nog op zoek naar een goede snelle lader, sls lipo kan met 3c geladen worden.

Ik zou je kabels zo niet laten loshangen...
Voorbeeldje van mijn truggy :D.

5485507505_113eb1e51e.jpg


Setup:
- Pinion 16T (moet wat voorruit gaan he :D)
- Punch: 30%
- achteruit af
- Brake: 50%
- Lipo cutoff: 3.2V
De rest heb ik niet veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top