Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

1. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    I know, maar dat is express. Dan kun je snel je toe/antisquat blockjes veranderen.

2. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Dat is wel zo...en ongetwijfeld handig.
    Maar krijg je nu je hingepins wel eruit zonder dat je motor of je battery tray in de weg zit/eraf moet?

3. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Die gaan er niet meer uit. Achterbrug is maar 5 schroef he om los te maken. Maar die doe ik sowieso lo som een draagarm te vervangen.

4. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Die SSI is nog niet zo stom als hem eruit ziet... ;)

5. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Ik weet niet hoe hij eruit ziet ;)

Maar het is inderdaad wel handig en snel je setup aan te passen.
    Mooie optie ook die metalen toe block of hoe dat ding ook heet.

6. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    De volgende keer dat je naar facebook gaat zul je het wel zien ;-)

7. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Verschiet niet :p

8. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    grapjas :p
    Net terug van de buggycup in Helmond. Het weer was super, de sfeer zat goed en ik heb al bij al best gereden zondag. M'n quali's waren goed, maar de stress in de finale was te hoog waardoor ik niet zo super meer reed.

Zaterdag iets minder geluk gehad. Koppeling lager was kapot (30min mee gereden), waardoor de klok los zat tegen de tank. De auto reed normaal en met bijna 20 man op de baan hoorde ik ook niks. Tot m'n auto stil viel en ik zag dat er een gat in de tank zat. Nieuwe tankje en lagers erop en terug gaan met die banaan. Auto lekker hard zitten pushen om te de limiet wat te kennen en te weten hoelang ik eigenlijk met een tankje rij. Het is pas m'n 2e keer dat ik nitro rij en dus ik had er geen flauw idee van. Toen zijn m'n remmen overhit geraakt waardoor het metaal ging uitzetten en de rem begon te slepen. De auto rolde ergs stroef, maar een keer dat de remmen afgekoeld waren liep ie terug normaal. Ik was even bang dat iets stuk zou zijn in de aandrijflijn, maar het was uiteindelijk niet zo erg. De breakpads een slagje uitgedraaid en het probleem was verholpen. Al had ik vandaag wel last van brake fading in de finales na een minuut of 12. Dus dat deed wel ff raar als je elektro gewoon bent.

M'n weekend was geslaagd en nitro rijden is officieel fijn bevonden :D Ik rij vrij agressief en met een nitro kan je toch wel nog een stukje agressiever rijden dan elektro :D Enkel heb je wel meer onderhoud aan een nitro auto, maar gelukkig heb ik geen hekel aan sleutelen :p

9. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Klinkt als een gezellig dagje racen...
    Tot welke finale ben je gekomen?

10. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    :confused:
    Die volg ik niet helemaal.
    Wat heeft nitro of elektro er nu mee te maken hoe agressief je zelf rijdt?
    Ik vermoed zelfs dat het eerder omgekeerd zou zijn... Op 6S rijden en je hebt toch wat meer vermogen dan menig nitro, dat ook nog eens vanaf het begin beschikbaar is tot zo rond de 45.000 toeren.

Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  11. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Een nitro reageert rustiger dan een elektro, je hebt er ook nolg eens een koppeling bij.

Daarom kan je met een aggresieve rijstijl beter uit de voeten met een nitro dan met een elektro.
    Nitro heeft nog meer voordelen. Ook nadelen, want dat pikt in mijn ogen :rolleyes:.

12. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ah!
    Als je het op zo'n manier verteld, dan begrijp ik hem.
    Maaruh... tekno verkoopt ook een set voor elektro met koppeling, zodat je ook nog eens de mechanische rem kunt gebruiken. Daarbij kun je heel veel instellingen veranderen in de regelaar om hem wat rustiger te laten reageren ;)

Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal op je eigen stuurkunsten aan...

13. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Dat weet ik, maar zo'n nitro draait op 3000-5000 toeren relantie en iets daarboven grijp de koppeling aan. Bij die Tekno koppeling zitten dezelfde veertjes en schoenen als een gewone koppeling, dus die grijp ook pas boven de 5000rpm aan. En dat geeft veel te veel lag vind ik. Dan moet je bijna half gas geven eer die koppeling aangrijpt. Traction drive vind ik dan wel beter.

Met nitro kun je gewoon preciezer rijden doordat je die vrijloopt hebt en vroeger/harder op de gas kunt gaan bij het uitrijden van de bocht. Als ik volgas wegrij uit een bocht met m'n elektro dan gaat de auto alle kanten op, met nitro gebeurd dat niet.

14. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    haha idd
    en je moet niet int wit gaan trainen en een motor gaan inlopen ... eh Stewie haha :D

Knap gedaan Jasper!!! Toch weer een Belg op nr 1 bij de hobbies :D
    Een heel Belgisch podium als ik me niet vergis eh :D

15. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ik was gekwalifeerd voor de 1/4e finale en daar heb ik me geplaatst om door te gaan naar 1/2e finale. Jammer genoeg werd ik een van de eerste bochten op m'n dak gerammed en werd ik als laatste recht gezet. De baan is vrij smal dus ik had veel verkeerd om terug naar voor te komen. Het was de 2e keer dat ik nitro reed (eerste keer was en redelijke flop :p) en ik wist niet als m'n motor 7:30min haalde. Het was dus wel stressy rijden. En toen lag ik op ergens op de 5e plaats en ging ik terug overkop. Een baaninzetter ging naar m'n auto tot er een andere auto crashte, waarop de baaninzetter besliste om terug te lopen naar die andere en dan pas de mijne terug te zetten. En op die tijd waren 6 en 7 me weer voorbij waardoor ik terug 7e lag. Dan getankt rond de helft van de 15min finale en beginne door pushen. Het was pushen en vooraan geraken en misschien zonder brandstof vallen. Of rustig rijden en de top 4 niet halen. Ik ben voor optie 1 gegaan en in de laatste 2minuten ben ik naar de 4e plaats gegaan. Nummer 5 zat me op 2-3meter van m'n kont te rijden dus ik had zoveel stress. 1 foutje en ik lag terug 5e. Waarschijnlijk had de andere persoon ook zoveel zenuwen waardoor hij 1 minuut voor tijd in de fout ging en toen ik zo m'n voorsprong kon behouden op de 4e plaats.

In de 1/2 finale moest ik als enige hobby rijder tussen de snellere/evaren piloten rijden. Daar heb ik gewoon race uitgereden en de snellere gasten doorgelaten omdat de kans toch erg klein was dat ik zou doorgaan. Uiteindelijk ben ik als 7e of 8e geëindigd in de halve finale denk.

Jup, twas een Belgisch podium bij de hobbies :D

Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  16. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Goed bezig, wel frusterend al die snelle Belgen, voor ons "trage" Ollanders ;)
    Jasper, gefeliciteerd!

17. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Bij de sportsmannen waren het allemaal Nederlanders op het podium ;-)

18. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Goed gedaan, Jasper! Leuk verslag ook!

De uitslag van jouw halve finale was:

Position Car # Name Laps Time Fastest Lap AverageLap
    1 1 Jorg van Leuken S 37 20m29.558 30.980 33.231
    2 2 Paul Geelen S 36 20m28.202 31.630 34.117
    3 8 Wouter Bouwens S 35 20m32.325 31.944 35.209
    4 4 Henoc Luis S 34 20m08.538 31.804 35.545
    5 5 Jan Wagemakers S 34 20m21.173 31.875 35.917
    6 7 Kevin Manders 33 20m03.170 31.027 36.460
    7 6 Stef Jacobs S 33 20m11.529 31.671 36.713
    8 10 Jasper Schoonackers H 31 20m02.564 33.451 38.792
    9 9 Rajco van der Sluis S 29 20m02.741 32.652 41.474
    10 3 Dave Liekens S 16 10m35.432 31.830 39.715

19. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ah daar is de uitslag :D
    In m'n quali's reed ik rondjes van 35.xxx, dus moest ik dat in de halve finale kunnen doen dan had ik misschien wel eens kans om door te gaan. Maar de stress was te groot en ik was al blij dat ik in de halve finale zat. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik een 20min heat reed en dat was wel best lang.

Bedankt voor de goede wedstrijd leiding en de commentaar :D Dat was eigenlijk wel fijn. Zo wist ik op welke plaats ik telkens lag en had ik zelf een idee wanneer ik ongeveer moest binnen rijden om te pitten.

20. amateur

amateur

Lid geworden:
    28 mei 2007
    Ik heb laatst een startbox gekocht (robetronic/q-world model), nu wil ik dus een 4s lipo er in hebben.
    maakt het uit of ik 5000mAh 20c neem of een 3300 mAh 40c ???

Deel Deze Pagina