Multicopter Café

Maar die staat dus in cppm. Naar mijn weten zou dat dan dus niet werken.
Als de naze32 tot 8 motors kan aansturen moet het ook mogelijk zijn om daar servo's op aan te sluiten. Ik weet niet precies hoe het zit maar als het goed is kun je de input pins gebruiken als output voor een servo motor

Als je ontvanger PPM uitstuurt naar je NAZE kan je op pin 5-6-7-8 een servo aansluiten door het volgende commando in te geven in Baseflight CLI

-----------------
set gimbal_flags = 4
-----------------

Hiermee map je de AUX kanalen PWM pins 5 tot 8

Zie manual : http://www.abusemark.com/downloads/naze32_rev2.pdf

Fig.4

Neem de 5V en GND direkt van de ontvanger(RX) en sluit alleen de signaaldraad aan op een van de output pins van de NAZE (5-6-7-8) Deze pin/output correspondeert weer met een van je bijbehorende kanalen van je zender.

Ik heb het hier ook werkend op mijn quads en gebruik het voor het sturen van een electronische switch die mijn TX uitschakelt bij een crash.

Thanks voor de info! Ik heb op pin 6 een aansluiting voor telemetry op 1 quad. Kan ik ook alleen op output pin 7 en 8 een servo aansturen? Set gimbal_flags = 6 ?

gewoon " set gimbalflags = 4 " zorgt ervoor dat je AUX channels nu op pin 5-6-7-8 uitkomen. Toewijzen van een schakelaar , potmeter van je zender aan een van de AUX kanalen doe je in het menu van je zender! Zie fig 4 !!!! Wel op de juiste pin aansluiten!!!! en ALLEEN het signaal kabeltje van de servo. + en - voor de servo haal je van een van de vrije motor pin aansluitingen op het NAZE boardje

Telemetry op de Naze heb ik zelf nooit gebruikt maar daar zit toch een andere aansluiting voor midden op het NAZE boardje?

Weet niet wat " set gimbalflags = 6 " zou gaan doen en is ook niet als een geldige invoer beschreven.

Is dat niet geweldig! Een Nederlands bedrijf komt met de kleinste drone ter wereld.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik hebt dit probleem niet .
Oplossing: gewoon je credit card toevoegen ,
en bij afrekenen kun je kiezen met welke bankrekening je wilt betalen .
Suc6 .

Wat moet ik met een credit kaart Wim....ik ga toch geen credit kaart aanvragen omdat Paypal niet werkt zoals het hoort :-) ? Oplossing moet zijn dat Paypal eens reageert en het oplost :-)

Fpv freeriders hier aanwezig toevallig? Heb een macbook met osx lion als besturingssysteem maar als ik de demo van fpv freerider download (uiteraard voor osx) dan gaat alles goed qua downloaden en installatie maar vanaf ik het programma wil opstarten krijg ik een volledig zwart scherm, alles loopt vast. Iemand hier ervaring mee? Bug in de demo versie ofzo? Heb de maker ervan gemaild en zou zelfs moeten werken op vorige versies van osx normaal (dus echt oud)
Ook de pdf manual gedownload en geprobeerd wat daarin stond maar geen succes :(

Ik heb ook fpv freerider op mac, werkt bij mij goed op OS X el captain. Zowel de demo als de betaalde versie.

Ik heb wel een probleem gehad met installatie op linux daar hielp de volgende fix:
Let op dat je een zip file download. Je moet chmod uitvoeren op de executable in terminal nadat je hem hebt binnengehaald om hem zo als een echte executable te laten functioneren.

Wellicht helpt dit ook op je mac.

Ik heb terminal geopend daarstraks al en chmod....... (Wat in de manual staat) gekopieerd en geplakt in terminal. Daarna enter gedrukt. Geen idee of dit juist is of niet, snap er de ballen van :D

Heren ik had even een vraag

Word er in noordholland ook fpv racing gevlogen en wat zijn dan de locaties waar gevlogen word

Zou graag eens mee willen vliegen

Man, man, man...ff mijn frustratie kwijt hier...
Net wat proberen te bestellen bij die hele grote webshop van de hobbykoning....
Als alles goed gaat heb je nergens last van (logisch :hammer:)

Maar als er wat mis gaat dan...:frustie:

Net klaar met de chat maar ik ben echt KLAAR met ze. Mijn zoontje van 5 begrijpt het beter dan de mensen met wie ik gechat heb.
Ze lezen niet wat er staat en komen met oplossingen die ze uiteindelijk niet kunnen toepassen.
Door uiteindelijk met hoofdletters te typen: "I WANT YOU TO...." en "I NEED YOU TO...." ging het een beetje de juiste kant op..
Ik probeerde het al tot een minimum te beperken om op Chinese webshops te bestellen maar nu zal ik zeker nooit meer bij de hobbykoning bestellen.

Man, man.
Sorry voor deze onderbreking.

Man, man, man...ff mijn frustratie kwijt hier...
Net wat proberen te bestellen bij die hele grote webshop van de hobbykoning....
Als alles goed gaat heb je nergens last van (logisch :hammer:)

Maar als er wat mis gaat dan...:frustie:

Net klaar met de chat maar ik ben echt KLAAR met ze. Mijn zoontje van 5 begrijpt het beter dan de mensen met wie ik gechat heb.
Ze lezen niet wat er staat en komen met oplossingen die ze uiteindelijk niet kunnen toepassen.
Door uiteindelijk met hoofdletters te typen: "I WANT YOU TO...." en "I NEED YOU TO...." ging het een beetje de juiste kant op..
Ik probeerde het al tot een minimum te beperken om op Chinese webshops te bestellen maar nu zal ik zeker nooit meer bij de hobbykoning bestellen.

Man, man.
Sorry voor deze onderbreking.
Ik heb nog nooit problemen gehad met een rma request. Je moet alleen erop letten dat je probleem duidelijk is voor mensen die het niet 'zien'

Ik ken t helaas al heb ik ook goede ervaringen met ze. Tis een beetje op goed geluk altijd, soms zit t mee, soms zit t tegen. Al met al laat ik de echt waardevolle dingen om die reden als t kan uit Europa komen.

Precies.. waardevolle zaken NIET bij de Chinezen halen. Voor de rest is het goed te doen.
Zolang je PayPal gebruikt, krijg je (uiteindelijk) altijd je geld wel terug.

Back